  • 11. Data: 2013-09-20 21:07:30
    Temat: Re: Przetwornica Uwy=12V/1.5A Uwej=11-14V jaką topologię wybrać?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-20 19:40, Maks pisze:

    > Sprawa do przemyślenia... Z tym że pod ręką mam dyski 3.5"...
    Ale pod ręką nie masz zasilania do nich.
    Łatwiej (i być może taniej) nawet kupić 2.5", niż doktoryzować się z
    jednostkowej produkcji dziwnego zasilania, lub kupować bliżej
    nieokreśloną chińską przetwornicę (która w środku może zawierać tylko
    bezpiecznik i 7812)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2013-09-21 12:47:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2013 18:52:38 +0200, Maks napisał(a):
    > Potrzebuję uzyskać stabilizowane 1...@...5A z akumulatora żelowego. Z tego
    > co znalazłem w internecie to w grę wchodzi:
    > 1) step up -> powiedzmy 18V -> step down 12V, (potrzebna dosyć duża
    > ilość elementów),

    Jest tez klasyczny uklad przetwornicy odwracajacej napiecie, za to
    napiecie moze byc mniejsze lub wieksze.

    To ze odwraca przy bateryjnym zasilaniu w zasadzie nie przeszkadza,
    choc ktos moze zalozyc ze '-' akumulatora na masie, a tu
    niespodzianka.

    > 2) step up -> 14V -> stabiliztor liniowy 12V, (tutaj będą dosyć duże
    > straty >3W, co przy zasilaniu bateryjnym jest dosyć istotne),

    Ale jakosc lepsza, o ile ma znaczenie.

    > 3) flyback - przetwornica wyjdzie dosyć duża, i będę musiał nawijać
    > transformator,

    Wszystkie powyzej to tez flyback, chyba ze masz na mysli kupienie
    gotowej cewki.

    Nawiasem mowiac to z transformatorem nie musi byc flyback, a izolacja
    zasilania moze byc cenna - np jak ktos pomysli ze z samochodu zasili.

    > 4) SEPIC - wygląda bardzo sensownie, ale nigdy nie miałem do czynienia,
    > i podobno jest ciężka w stabilizacji. Mam obawy co do tego ile wytrzyma
    > kondensator przez który przekazywana jest energia,

    Sepic'a nie rozumiem, wiec sie nie wypowiem

    Ale sa tez bardziej klasyczne rozwiazania
    http://www.linear.com/products/Buck-Boost_Regulator
    Np. DN369
    http://www.linear.com/docs/8738

    J.

  • 13. Data: 2013-09-21 17:12:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, September 21, 2013, 12:47:05 PM, you wrote:

    [...]

    > Sepic'a nie rozumiem, wiec sie nie wypowiem

    SEPIC na dławiku sprzężonym to flyback z przełożeniem 1:1 i
    sprzężeniem pojemnościowym, dzięki któremu energia z indukcyjności
    rozproszenia się nie marnuje.
    SEPIC na dwóch niesprzężonych dławikach zachowuje się podobnie do
    buck-boost (odwracającej) tyle, że zachowuje polaryzację.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-09-21 18:17:56
    Od: d...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    V-5A-Car-Voltage-Stabilizer-For-Car-Monitor-GPS-/200
    946377643

    > Za drogo i za żółto.

    To by podchodzilo pod lt1070, str. 11.
    http://cds.linear.com/docs/en/datasheet/10701fe.pdf

    Z tym LT jest tak, u jednego kosztuje 7pln, a u drugiego 45pln.

    Jak chodzi o chinszczyzne, to bywa zaskakujaca, niestety. Taka ciekawostka jak
    atmega32, 2 kwarce, zlacze + nadajnik fm.

    http://allegro.pl/oryg-transmiter-nadajnik-fm-sony-e
    ricsson-mmr-70-i3495183020.html

    W srodku wyglada tak: http://www.mikrocontroller.net/attachment/139060/MMR
    -70_Vorderseite.jpg

    I teraz pytanie, to jest kradzione i opychane na allegro, czy jakis odpad
    produkcyjny? Bo moje pojmowanie ekonomii w tym przypadku siada.

  • 15. Data: 2013-09-21 19:16:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2013 18:31:17 +0200, Maks napisał(a):
    > Zasilanie 3.5" dysku twardego... Można by dać 2.5", i pozbyć się +12V,
    > ale nie bardzo mi to pasuje...

    Sprawdzic czy nie zadziala na 10V. Powinien.
    Co prawda przy rozruchu (samochodu) bedzie mniej.

    J.