  • 1. Data: 2013-09-19 14:22:31
    Temat: TI LM3S6965 - szukam czegoś podobnego
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Czy zna ktoś coś podobnego do LM3S6965 od TI ?
    Szukam ARM-a który ma na pokładzie Ethernet MAC + PHY 10/100, reszta nie
    ma znaczenia ( byle nie atmega :) ).

    To był fajny procek a teraz ma NRND status. Wiem że będzie jeszcze
    dostępny parę lat ale projekt dopiero ma wchodzić do produkcji.

    Szlag człowieka może trafić bo fajny procek skasowali.

    Adam

  • 2. Data: 2013-09-19 14:44:23
    Temat: Re: TI LM3S6965 - szukam czegoś podobnego
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2013-09-19 14:22, Adam Górski pisze:
> [...]
    lat ale projekt
    > dopiero ma wchodzić do produkcji.
    >
    > Szlag człowieka może trafić bo fajny procek skasowali.

    Mnie też TI strasznie wkurzyło. Niby pod koniec roku mają wypuścić coś z nowej
    rodziny Tiva z ETH
    MAC, ale niestety bez PHY.

    Może to ci podejdzie:
    http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summar
    y.jsp?code=MCF5223X

  • 3. Data: 2013-09-19 15:09:52
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-09-19 14:44, Elektrolot pisze:

    > Mnie też TI strasznie wkurzyło. Niby pod koniec roku mają wypuścić coś z
    > nowej rodziny Tiva z ETH MAC, ale niestety bez PHY.

> [...]
    Rozumiem te zmiany w TI, ale jak nie ma się co zaoferować w zamian to
    strasznie głupi pomysł.

    Kupili sobie Luminary Micro razem z tymi prockami i za moment uwalili
    wszystkie.
    A jak słyszę rozmowy handlowców z TI w stylu "Namawiaj klienta na nowe
    bo się musi sprzedawać" to mnie krew zalewa

    Adam

  • 4. Data: 2013-09-19 15:50:50
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

> [...]
    > dostępny parę lat ale projekt dopiero ma wchodzić do produkcji.
    >
    > Szlag człowieka może trafić bo fajny procek skasowali.

    Niestety...

    Na forum TI ktoś całą sytuację skomentował następująco:
    "TI -- Not Recommended For New Design."

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2013-09-26 14:29:34
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Dla mnie był fajny LM3S6637, bo tani. Świetny jako opcjonalny moduł
    sieci do urządzeń - jeden scalak załatwia wszystko co trzeba.

    > Może to ci podejdzie:
    > http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summar
    y.jsp?code=MCF5223X

    Jakieś darmowe narzędzia do niego podchodzą? Czy kabelek typu JTAGkey
    się nada? Widzę UMultilink za ponad 500zł w Farnellu. Hobbysty nie zachęca.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2013-09-26 15:04:31
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-09-26 14:29, Michał Lankosz pisze:

> [...]
    >>

    > Jakieś darmowe narzędzia do niego podchodzą? Czy kabelek typu JTAGkey
    > się nada? Widzę UMultilink za ponad 500zł w Farnellu. Hobbysty nie zachęca.

    I to mnie właśnie najbardziej dziwi , że nie ma właściwie żadnej
    alternatywy.

    Jest PIC z z MAC + PHY, ale to 8 bitowy procesor.
    Jest trochę innych armów ale tylko MAC.
    Jest coś od freescale-a ale nie wygląda zachęcająco.

    Zwykle projekty moje projekty dzielą się na dwie grupy:
    1. Niska wydajność
    Gdzie komunikacja jest na poziomie kilku pakietów / sekundę.
    Wszelkiego typu urządzenia do kontroli,sterowania i pomiarów.
    Zwykle sam arm wystarcza.

    2. Wysoka wydajność
    Gdzie komunikacja jest na poziomie maksymalnym możliwym do uzyskania
    poziomie.
    Zwykle w tym przypadku jest ARM + FPGA czyli LM3S9D96 z zewnętrzną
    32bitową szyną systemową + Altera Cyclone III LS.
    Są to urządzenia pchające w ethernet tysiące pomiarów /sekundę.

    O ile w drugim przypadków prawdopodobnie przejdę na SoC Altery gdzie mam
    ARM i FPGA w jednym. W tym przypadku przymknę oko na brak phy bo
    oddzielny ARM zniknie. Dodatkowo dostaję tutaj Gigabitowy ethernet.
    Zniknie też problem z ilością ramu bo istnieje możliwość podpięcia
    zewnętrznego DDR.

    Jak dla mnie jest to OK.

    Pozostaje jednak pierwszy przypadek gdzie do tej pory stosowałem
    LM3S6965 który był idealny do tego celu.
    Teraz jestem w kropce co wybrać. Czekać na TI aż coś wypuszczą i znowu
    przerabiać wszystkie erraty pojawiające się z czasem ?
    Chyba nie. Dlatego szukam czegoś co już jest działające i rozpoznane.
    Coś co ma lwIP stos lub podobny darmowy, gcc , make itd.

    Widział ktoś takie cudo ?

    Adam