  • 1. Data: 2013-09-19 19:23:54
    Temat: Cewka sie grzeje
    Od: Helios <h...@w...pl>

    Dlaczego?

    i jak obliczyć mniej więcej jak bardzo się nagrzeje

    cewka bez rdzenia - powietrzna

  • 2. Data: 2013-09-20 10:16:18
    Temat: Re: Cewka sie grzeje
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-19 19:23, Helios pisze:
    > Dlaczego?

    Bo płynie prąd. Elektron nie zawsze trafi na dziurę, czasem rozbije się
    o węzeł sieci krystalicznej, pobudzając ten węzeł do drgania, co my
    nazywamy temperaturą.

    > i jak obliczyć mniej więcej jak bardzo się nagrzeje
    >
    > cewka bez rdzenia - powietrzna

    Jak bez rdzenia, to możesz potraktować ją jako rezystor. Zmierz
    rezystancję albo oblicz z wzoru ro el przez es.

    Ważne jeszcze dla jakiej częstotliwości. Bo coś co dla 50Hz nie ma
    reaktancji, dla 50GHz może być Everestem nie do przebycia.

  • 3. Data: 2013-09-23 07:23:48
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Bo płynie prąd. Elektron nie zawsze trafi na dziurę, czasem rozbije się o węzeł
    sieci krystalicznej,

    A węzeł to z czego jest, że elektron może się o niego "rozbić"?

  • 4. Data: 2013-09-23 10:25:07
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-23 07:23, Marek pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > A węzeł to z czego jest, że elektron może się o niego "rozbić"?

    To jest jądro atomu metalu. Fizyka na poziomie szkoły średniej.

  • 5. Data: 2013-09-23 11:37:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > To jest jądro atomu metalu. Fizyka na poziomie szkoły średniej.

    Chyba inaczej rozumiecie słowo "rozbić" :)
    P.G.

  • 6. Data: 2013-09-23 12:38:35
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > To jest jądro atomu metalu. Fizyka na poziomie szkoły średniej.

    Chcesz powiedzieć, że elektrony się rozbijają o jądra atomowe?
    A ja tyle lat myślałem, że one tylko krążą wokół jąder i co niektóre
    (np. pod wpływem siły elektromotorycznej) mogą być wyrwane
    z tego krążenia i polecą sobie do innych jąder.

  • 7. Data: 2013-09-23 12:46:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości

    >Chcesz powiedzieć, że elektrony się rozbijają o jądra atomowe?
    >A ja tyle lat myślałem, że one tylko krążą wokół jąder i co niektóre

    krazenie jeszcze jest w programie szkoly sredniej, ale od ~80 lat
    wiadomo ze nie wiadomo jak sie poruszaja. Z krazeniem to nie ma nic
    wspolnego :-)

    >(np. pod wpływem siły elektromotorycznej) mogą być wyrwane
    >z tego krążenia i polecą sobie do innych jąder.

    Metal to podpada pod fizyke ciala stalego.
    Dokladne omowienie to chyba na poziomie studiow doktoranckich.

    J.