  • 41. Data: 2009-08-03 08:01:16
    Temat: Re: Protest na autostradzie
    Od: k...@o...pl

    > Zgadzam się z tym, że cena jest chora. Ale co osiągnęli protestujący
    > poza wkurzeniem dziesiątek (setek) osób jadących na wakacje lub np.
    > wracających do domu z Krakowa do Katowic?
    > Dla mnie np. delegacja do Krakowa (z Katowic) to 4-6 godzin. W sumie
    > poza rozliczeniem kilometrówki mógłbym jej nie wypisywać. Ale przy takim
    > "proteście" zamiast wrócić w piątek o 17.00 do domu byłbym tam znacznie
    > później. Nawet 4-5 godziny później o ile informacje o korkach były
    > prawdziwe.
    > Dla mnie jako użytkownika autostrady i motocyklisty ten protest był głupi.

> [...]
    Ty byś wolał żeby opony w palili. Wtedy by przyjechali niebiescy w tyrolsko
    blaszanych kapeluszach i rozpędzili towarzystwo. Protest jest wymierzony
    przeciwko właścicielowi autostrady. Protestują motocykliści ale straty ponoszą
    inni. Bardzo ładny protest. Oni nie narzekają na dziury, ciągłe remonty i
    związane z nimi ograniczenia. Chcą mniejszych opłat. I w ramach protestu płacą
    obowiązującą stawkę i wjeżdżają na płatną autostradę. Nie chcą wyłudzić
    przejazdu. To właściciel autostrady jest nieprzygotowany na taką sytuację. Nie
    potrafi dostatecznie szybko przyjąć pieniędzy. I dlatego są utrudnienia.

  • 42. Data: 2009-08-03 08:29:58
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > I jedyne co osiągnie taka akcja to (tak jak Masa Krytyczna) negatywne
    > nastawienie kierowców samochodów do protestujących.
    > Alternatywna pozwalająca na w miarę sprawne poruszenie droga jest jedna
    > (DK 94). Przy standardowym obciążeniu jest wolnoprzejezdna. W momencie,
    > gdy ruszą na nią wszyscy chcący uniknąć durnego korka na A4 będzie klops
    > na A4 i na DK 94.
    > Protestować trzeba z głową.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > MiT - VFR 25000 cm3
    Święte słowa. Protestować trzeba z głową. I jest to pierwszy protest z głową.
    Uciążliwy dla wszystkich z wyjątkiem protestujących. Drug raz będzie
    trudniejszy. Na autostradzie będą przygotowani. Dlatego muszą mieć pomoc
    kierowców samochodów. Co szkodzi żeby kierowcy chcieli płacić za przejazd 2
    złote. A dokąd nie będzie takiej opłaty będą płacili obowiązującą ale drobnymi.
    Jeśli uda się zrobić taką akcję trzy razy pod rząd i trzy razy się uda to samo
    pojawienie się więcej niż 5 motocyklistów na drodze spowoduje paniczne uciekanie
    na drogi równolegle do autostrady. Do tego propaganda w eterze. Brawo
    motocykliści. Pokazaliście jak trzeba prowadzić wojnę żeby zwyciężać bez
    ponoszenia strat własnych.

  • 43. Data: 2009-08-03 09:21:26
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Sun, 2 Aug 2009 20:17:08 +0000 (UTC)
    Robert Rędziak wrote:

    > No i? To ułatwia czy uprzyjemnia babranie się w drobnym bilonie?

    Nie, ale co to ma do rzeczy? Taka praca.

    > Ciekawe, czy na koniec dnia byli chętni do dokładania w razie
    > ewentualnych pomyłek.

    No to trzeba dokładnie liczyć, a z każdą kolejną pomyłką zaczyna dochodzić
    stres i wkurwienie i liczymy coraz wolniej...

    > Ale masz jakieś dane księgowe, czy tylko tak przypuszczasz?

    OIDP to w felietonie z ŚM było napisane, że tego typu akcja w UK
    odniosła sukces, bo "przejeżdżał 1 pojazd na 5min a nie 5 pojazdów na minute",
    czy jakoś tak podobnie...

    Pomysł jest nawet nie głupi, tylko w tym kraju, to się odbije na niechęci
    do motocyklistów "panie, najpierw blokowali autostrade a teraz latają za darmo?".

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 44. Data: 2009-08-03 09:22:32
    Od: n...@s...com

    On Mon, 03 Aug 2009 09:19:44 +0200, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
    wrote:

    >W zasadzie już mnie nic nie zdziwi:-)

    kumplowi z pracy otwarli jakas bramke, zawinal i pojechal nazad w
    strone krakowa.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 45. Data: 2009-08-03 10:07:00
    Od: "mr" <f...@o...plSKASUJTO>

    >Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości
    > Ja się obawiam, że jeśli akcja w kogoś uderzy, oprócz kierowców,
    > to tylko w szeregowych pracowników na bramkach.

    Nie tylko w nich policja tez nie tryskala radoscia :)

    http://www.motogen.pl/aktualnosci/zkraju/policjant-p
    okazuje-fucka-motocyklistom-protest-na-autostradzie-
    a4,art328.html

    --
    mr
    Moto Guzzi Breva 1100

    Sprzedam
    http://www.motoklamoty.pl/index.php?autor=mr

  • 46. Data: 2009-08-03 12:28:24
    Od: MiT <"mtorbicz(MiT)"@gmail.com>

    W dniu 2009-08-03 10:01, k...@o...pl napisał (a)::

    > Ty byś wolał żeby opony w palili.
    Dzięki, że mi powiedziałeś co bym wolał, bo sam bym nie wiedział. Nie
    wolałbym, żeby opony palili.

    > Wtedy by przyjechali niebiescy w tyrolsko
    > blaszanych kapeluszach i rozpędzili towarzystwo.
    I tym razem mieliby rację.

    > Protest jest wymierzony
    > przeciwko właścicielowi autostrady. Protestują motocykliści ale straty ponoszą
    > inni.
    Ciekawe jaki straty poniósł właściciel autostrady? Serio pytam. 20 - 30
    tysięcy PLN brutto, bo jakiś tysiąc czy dwa osobówek nie przejechało
    autostradą? Większe straty poniosły firmy transportowe, kierowcy
    jeżdżący na tacho, bo ileś godzin z przejazdu stracili na stanie w
    korkach i zamiast na jazdę, więc musieli zrobić przymusowe postoje i
    zamiast w piątek wieczorem zjechać do bazy w sobotę rano, no i kierowcy
    osobówek stojący w korkach albo uciekający dziurawymi objazdami.

    > Bardzo ładny protest.
    Taka trochę leperiada.

> [...]
    > potrafi dostatecznie szybko przyjąć pieniędzy. I dlatego są utrudnienia.
    Sposób opłaty był bardzo złośliwy. Zresztą w wywiadzie jeden z
    "organizatorów" przyznał się do tego, że płacenie groszówkami (z
    dodatkowym odliczaniem przed kasą na bramkach i zsiadaniem z motocykla)
    to złośliwość. Według mnie nieuzasadniona. Można było sobie przygotować
    choćby złotówki i zapłacić sprawniej. Bez zbędnego zsiadania z
    motocykla. Płacą sprawniej. Blokują ruch, ale nie, aż tak bardzo. Po
    prostu można było to zorganizować tak, aby nie utrudniać za bardzo życia
    innym uczestnikom dróg.

    --
    pozdrawiam
    MiT - VFR 25000 cm3

  • 47. Data: 2009-08-03 12:29:44
    Od: MiT <"mtorbicz(MiT)"@gmail.com>

    W dniu 2009-08-03 09:41, kogutek napisał (a)::

    > Za to piszesz jak debil.

    Każdy kto myśli inaczej niż Ty, myśli jak debil?

    --
    pozdrawiam
    MiT - VFR 25000 cm3

  • 48. Data: 2009-08-03 12:52:10
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    > Ciekawe jaki straty poniósł właściciel autostrady? Serio pytam.
    > Taka trochę leperiada.
    Akurat mamy sierpień, rocznica wybuchu pewnych strajków czy protestów,
    jak by je nie nazwać był to wyraz niezadowolenia społecznego.
    Oficjalna propaganda używała tych samych argumentów- strajk uderza w
    społeczeństwo, gdyż są to niewyprodukowane statki, samochody, szynka,
    ... . Tow. Urban miał rację- towarzysze z biura politycznego psiadali
    już lepsze auta, mięsa też im nie brakowało. Wcześniejsze protesty (z
    kamieniami pod budynki KC) były krwawo stłumione, historia niczego Cię
    nie nauczyła. Sugerujesz by motocykliści uderzyli bezpośrednio z zarząd
    autostrady?

    --
    AL F650 & LC4

  • 49. Data: 2009-08-03 14:15:40
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Mon, 03 Aug 2009 14:28:24 +0200
    MiT wrote:

    > Dzięki, że mi powiedziałeś co bym wolał, bo sam bym nie wiedział. Nie
    > wolałbym, żeby opony palili.

    Jechałem (puszką) przez zadupia, na 90km trasie naliczyłem ośmiu
    niemedialnych motocyklistów(jechali spokojnie 100-120km/h, bez dzidowania
    ani innych takich). W lubelskim to było.

> [...]
    > zamiast w piątek wieczorem zjechać do bazy w sobotę rano, no i kierowcy
    > osobówek stojący w korkach albo uciekający dziurawymi objazdami.

    Każdy argument jest dobry, tylko powiedz mi co na to celnicy, którzy
    nie tak dawno strajkowali i mieli w dupie firmy transportowe o
    pojedynczych jednostkach nie wspomne? No widzisz, a tutaj tylko
    kulturalny nalot zorganizowanej grupy na autostrade.

> [...]
    > motocykla. Płacą sprawniej. Blokują ruch, ale nie, aż tak bardzo. Po
    > prostu można było to zorganizować tak, aby nie utrudniać za bardzo życia

    Aha, możnaby wiele rzeczy, ale ja już przywykłem że w tym kraju jeżeli sam
    czegoś sobie nie weźmiesz, to nikt Ci nie da. Taki kraj, tacy ludzie, a
    kultura na drodze to tutaj pojęcie archaiczne. Choć są wyjątki od reguły.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 50. Data: 2009-08-03 15:46:53
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    MiT wrote:

> [...]
    > Blokują ruch, ale nie, aż tak bardzo. Po prostu można było
    > to zorganizować tak, aby nie utrudniać za bardzo

    Zlosliwosc, powiadasz. W wywiadzie, powiadasz.
    Zapewne inni ''wywiadowani'' nie uzyli tak nosnego slowka.
    Placenie miedziakami bylo tylko przerysowaniem zjawiska. I to tylko od
    strony samej czynnosci placenia, nikt sie bowiem nie zainteresowal stopniem
    zuzycia drogi, toalet, pasow awaryjnych, telefonow alarmowych itd. przez
    motocykle w odniesieniu do innych pojazdow.
    Zeby akcja odniosla skutek, nalezaloby powtorzyc ja na innych platnych
    odcinkach aby wymusic rozwiazanie systemowe w skali kraju, po czym
    zmobilizowac sie (mowie o motocyklistach) do permanentnego zachowania na
    bramkach poza tymi akcjami - na co dzien. Wlasciwie to nie ma z tym klopotu,
    nie trzeba strasznie spowalniac ruchow, zwlaszcza w deszczu.
    Akceptowalnym rozwiazaniem bylaby wspomniana wyzej, i w wysokosci
    wspomnianej wyzej - winieta. Ciezarowki >3.5T ja maja i "dalo sie".

    ^^
    Tak po prawdzie to nie wszedzie autostrady dla motocykli sa bezplatne.
    W wiekszosci krajow sa platne.
    Wsrod platnych rzadko gdzie jest roznica miedzy autem a motocyklem.

    Bez watpienia sposob pobierania oplaty na trasie a nie zjazdach jest debilny
    ale to inny temat...

    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 /Rossynant/