  • 1. Data: 2009-07-31 07:29:17
    Temat: długość łańcucha
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Witam

    Mam mały dylemat. Wymieniłem zębatki w Hondzie CM250. Wcześniej były
    założone na mniejszy łańcuch, teraz mam poprawnie (520)
    Nie wiem natomiast jaka powinna być długość łańcucha.
    Jeśli przymierzę - wychodzi mi 98 ogniw i wtedy napinacz jest w
    okolicach pierwszej podziałki, łańcuch oczywiście luźny bo naciągnięty ręką.
    W okolicach środkowej podziałki napinacza wychodzi 100 ogniw.
    No i teraz pytanie - 98 czy 100? Świeżo założony łańcuch powinien
    spowodować że koło jest przy początku podziałki napinacza czy przy środku?

    Ps. Szukanie w internecie już sobie darowałem bo podawane długości są w
    zakresie 100 do 112. Opieranie się na informacji z katalogu z którego
    wybrałem zębatki też nie ma sensu bo tam jest podane 110 i to jest
    zdecydowanie za dużo. Nie ufam mu tym bardziej że jest w nim jakiś błąd
    - długość łańcucha podana dla zębatki której nie ma w katalogu.
    Pozostaje więc kierowanie się położeniem naciągacza.

    --
    Asmodeusz
    CM250C

  • 2. Data: 2009-07-31 07:54:41
    Temat: Re: długość łańcucha
    Od: n...@s...com

    On Fri, 31 Jul 2009 09:29:17 +0200, Asmodeusz
    <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

    >Witam
    hej

    >Nie wiem natomiast jaka powinna być długość łańcucha.

    http://www.louis.de/_10f0b2ef454be35f317b0a88d368f4e
    a11/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&an
    zeige=0&CONTENT=technik&typ_id=MC06

    Ritzel/Kettenrad: 15/41 ZÄHNE
    Kette: 102 GLIEDER

    >- długość łańcucha podana dla zębatki której nie ma w katalogu.

    zebatki mozna dociac.

    >Pozostaje więc kierowanie się położeniem naciągacza.

    u mnie po normalnym napieciu lancucha i ilosci zgodnej z zaleceniami
    zaczynam naciaganie od ok 1/3. I tak zanim dojde do konca to lancuch
    sie szmaci.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2009-07-31 08:51:06
    Temat: Re: długo?ć łańcucha
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik n...@s...com napisał:

> [...]
    >
    > u mnie po normalnym napieciu lancucha i ilosci zgodnej z zaleceniami
    > zaczynam naciaganie od ok 1/3. I tak zanim dojde do konca to lancuch

    Dzięki za odpowiedź. Mam 14/39 i dlatego pasuje mi 98 (druga podziałka
    przy napiętym) lub 100 (przedostatnia podziałka przy napiętym).
    Przytnę na 100, przejeżdzę przez weekend i do poniedziałku zdecyduję czy
    zostawić, skracać do 98 czy zostawić i wymienić przednią zębatkę na 15.
    Dobry pomysł?

  • 4. Data: 2009-07-31 09:57:17
    Od: marider <m...@g...pl>

    Asmodeusz pisze:

> [...]
    > Przytnę na 100, przejeżdzę przez weekend i do poniedziałku zdecyduję czy
    > zostawić, skracać do 98 czy zostawić i wymienić przednią zębatkę na 15.

    Hmm, a czy -1/+2 nie zostawia lancucha z taka sama iloscia ogniw? I
    cototo za lancuch? Skrocic zawsze mozna ale jak przesadzisz to z
    powrotem juz chyba nie bardzo.

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki

  • 5. Data: 2009-07-31 11:30:39
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik marider napisał:

    > Hmm, a czy -1/+2 nie zostawia lancucha z taka sama iloscia ogniw?

    Przy 15/41 jest 102, więc przy ewentualnym docelowym 15/39 powinno być
    chyba 100? Teraz mam 14/39 i 100 wychodzi przy jednym końcu podziałki a
    98 przy drugim. Więc najrozsądniejsze wydaje mi się zostawić 100 i
    zmienić przednią zębatkę na 15.

    > I cototo za lancuch? Skrocic zawsze mozna ale jak przesadzisz to z
    > powrotem juz chyba nie bardzo.

    Dlatego na razie skrócę do 100. Niby można zakuć w razie czego, ale dwa
    punkty łączenia w jednym łańcuchu jakoś nie wydają mi się dobrym
    pomysłem więc nie będę przesadzał.

  • 6. Data: 2009-07-31 12:41:05
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    > Dlatego na razie skrócę do 100. Niby można zakuć w razie czego, ale
    > dwa punkty łączenia w jednym łańcuchu jakoś nie wydają mi się dobrym
    > pomysłem więc nie będę przesadzał.

    A niby dlaczego, to z fabryki wychodzi monolit?
    Kazde ogniwo jest zakuwane.

    Pzdr
    Tmek

  • 7. Data: 2009-07-31 23:13:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-31 13:30:39 +0200, Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> said:

    > Dlatego na razie skrócę do 100. Niby można zakuć w razie czego, ale dwa
    > punkty łączenia w jednym łańcuchu jakoś nie wydają mi się dobrym
    > pomysłem więc nie będę przesadzał.

    Zawsze możesz skrócić przy zakuwce/zapince i będzie tylko jedno łączenie.
    Jeśli Ci te przełożenia pasują, to ja bym założył dłuższy (skoro przy
    98 jest za luźno) i za pare tysi km skrócił. Moto słabawe, więc jeśli
    łańcuch porządny i będziesz regularnie smarował, to masz szanse na
    jakiś kosmiczny przebieg ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco