  • 1. Data: 2009-04-07 08:39:39
    Temat: kompakt stary czy nowy ?
    Od: "pietrek" <p...@N...gazeta.pl>

    Co jest lepszym wyborem: 3-4 letni uzywany sprzecik typu Canon S45, S50 albo
    Olympus 5050, czy tez wspolczesny tani kompakt za 400-500zl ?
    Wiem, ze sa to aparaty z roznych polek ale technologia ciagle idzie do przodu
    i byc moze te 3-4 lata to juz przepasc niwelujaca roznice klas.
    Dodam, ze S50 jeszcze w zeszlym roku widywalem w sklepie za ~500zl.

  • 2. Data: 2009-04-07 09:00:53
    Temat: Re: kompakt stary czy nowy ?
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Co jest lepszym wyborem: 3-4 letni uzywany sprzecik typu Canon S45, S50  albo
    > Olympus 5050,

    G2, S40 i ten Olek bajka.
    Choć ten Olek był f/1.8 i CA miał zarąbiste to "zwykli ludzie" tego nie widzieli
    (na papierze/odbitce) i będąc po trzech Canonach (Ixus II, S1 IS i A510) szlag
    ich trafia bo 2 z nich padły...

    > czy tez wspolczesny tani kompakt za 400-500zl ?

    Po A650 IS, S5 IS czy TZ-1/2 zalecałbym daleko posuniętą ostrożność plus testy w
    sklepie.

    > Wiem, ze sa to aparaty z roznych polek ale technologia ciagle idzie do przodu
    > i byc moze te 3-4 lata to juz przepasc niwelujaca roznice klas.

    Stare oznacza, że wolniej zapisuje, szybciej żre baterię. Zazwyczaj jakość
    obrazu jest jednak lepsza.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 3. Data: 2009-04-07 10:22:37
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    pietrek pisze:
    > Co jest lepszym wyborem: 3-4 letni uzywany sprzecik typu Canon S45, S50 albo
    > Olympus 5050, czy tez wspolczesny tani kompakt za 400-500zl ?

    S45 - pełen manual łącznie z ręcznym ustawianiem ostrości, bracketing w
    zasadzie wszystkiego z ostrością włącznie (oczywiście możliwość ręcznego
    wyboru miejsca ustawiania ostrości), korekta błysku lampy błyskowej,
    synchronizacja lampy na drugą lamelkę migawki i synchronizacja z długimi
    czasami naświetlania, kalibracja (a w zasadzie dwie niezależne) na szarą
    kartę kodaka, trzy tryby pomiaru światła, tryb Program z shiftem,
    normalne rawy, normalny wizjer oprócz ekraniku, możliwość dogrywania
    komentarzy do każdego zdjęcia (raz w życiu mi się przydała)... Na pewno
    coś ominąłem. Znajdziesz to wszystko w nowym aparacie za 400 złotych?
    Wada: parę, z mydelniczkową budową na czele, ale za to jeszcze się go
    jakoś trzyma w ręku w przeciwieństwie do tych nowych krasnali. No i
    filmy kręci słabawe co dzisiaj jest dużą wadą w aparacie - nomen omen -
    fotograficznym...

    > Wiem, ze sa to aparaty z roznych polek ale technologia ciagle idzie do przodu
    > i byc moze te 3-4 lata to juz przepasc niwelujaca roznice klas.

    Etam ;)

    > Dodam, ze S50 jeszcze w zeszlym roku widywalem w sklepie za ~500zl.

    A kosztował swego czasu 3200 chyba...

  • 4. Data: 2009-04-07 10:41:57
    Od: bans <g...@o...pl>

    Jester pisze:

    > S45
    [ciach]

    > Wada: parę, z mydelniczkową budową na czele, ale za to jeszcze się go
    > jakoś trzyma w ręku w przeciwieństwie do tych nowych krasnali.

    Mydelniczka czy nie mydelniczka, mój ojciec używa takiego od momentu
    wejścia S45 na na rynek - czyli od 5 czy 6 lat. Aparat czasami jest
    używany w ciężkich warunkach, trochę już poobijany, ale działa bez zarzutu!

    --
    bans

  • 5. Data: 2009-04-07 11:27:21
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    bans pisze:

    > Mydelniczka czy nie mydelniczka, mój ojciec używa takiego od momentu
    > wejścia S45 na na rynek - czyli od 5 czy 6 lat. Aparat czasami jest
    > używany w ciężkich warunkach, trochę już poobijany, ale działa bez zarzutu!

    Mój zaliczył glebę parę lat temu, serwis mu gratis wymienił obudowę bo
    się wypuczyła - i w zasadzie tyle. Działa tak samo, jak w dniu zakupu.
    Jakoś mi do głowy nie przyszło żeby go na coś wymieniać, bo konkurencja
    w swoich małpkach oprócz megapikseli wycięła przez te parę lat w
    zasadzie wszystko, co mi się w nim podoba. Może oprócz ceny ;)

  • 6. Data: 2009-04-07 12:31:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    pietrek pisze:
    > Co jest lepszym wyborem: 3-4 letni uzywany sprzecik typu Canon S45, S50 albo
    > Olympus 5050, czy tez wspolczesny tani kompakt za 400-500zl ?

    Generalnie współczesny kompakt, ale nie każdy. Najlepiej wejść na:
    http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html
    To chyba jedyny serwis, gdzie można porównać możliwości kompaktów,
    ponieważ gość robi od lat te same trzy chyba widoczki (ta wystawka na
    stole jest bez sensu, myślę o plenerkach) i w chwilkę można zobaczyć, co
    jest warte rozważania.
    A z wartych - bezdyskusyjnie A1000 i pochodne (A2000 to już wypas).
    Śliczne 3-4Mpx można z tego skroić. W miarę optyka i stabilizacja, w
    kompakcie po prostu niezbędna. Zresztą jest tego więcej, nie tylko u
    Canona, choć poza tą firmą to raczej jednorazowe wybryki.
    O manualu w kompaktach można zapomnieć - preselekcja nic nie daje :) A
    zresztą manual i tak jest.
    Aparaty ulegają szybkiej biodegradacji, właściwie u mnie taki przeciętny
    żyje ze dwa lata. Dlatego w używane trochę bym się nie pchał, chyba że
    używane od święta.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-04-07 12:41:19
    Od: Marx <M...@n...com>

    W czym on jest lepszy od np tego?
    http://www.allegro.pl/item599106116_canon_sd700_is_i
    xus_800_gwar_cena_szok_6_0_mp.html
    Marx

  • 8. Data: 2009-04-07 20:33:04
    Od: "pietrek" <p...@g...pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest warte rozważania.
    > A z wartych - bezdyskusyjnie A1000 i pochodne (A2000 to już wypas).

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    To mialby byc pierwszy aparat dla 13-latki, piąty lub szósty w domu - reszta
    to moje analogi :) No i niewiadomo, czy choc troche ja to wciagnie, na razie
    ma byc na jej wakacyjne wyjazdy, wiec nie zamierzam wydawac duzo - ten A1000
    to sporo za drogo. No i niestety, choc na tej grupie stety, musi byc to
    cyfrowka :) Dlatego myslalem o uzywanym dajacym przyzwoitej jakosci obrazek.
    Jak ja wciagnie, to potem moze pomyslimy nad czyms lepszym...

  • 9. Data: 2009-04-08 21:42:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    pietrek pisze:
    > No i niewiadomo, czy choc troche ja to wciagnie, na razie
    > ma byc na jej wakacyjne wyjazdy, wiec nie zamierzam wydawac duzo - ten A1000
    > to sporo za drogo.

    Znajdziesz na granicy założonego przedziału.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to
    jest.../