  • 1. Data: 2009-04-07 19:10:57
    Temat: Prośba o ocenę ostrości
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Jak w temacie: proszę Kolegów bardziej obeznanych z cyfrówką niż ja o ocenę:
    czy te zdjęcia są ostre? Uznalibyście je za takie czy nie?
    http://img87.imageshack.us/gal.php?g=img3435.jpg
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-04-07 19:45:53
    Temat: Re: Prośba o ocenę ostrości
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "awygo" grg8g6$onu$...@i...gazeta.pl

    > Jak w temacie: proszę Kolegów bardziej obeznanych z cyfrówką niż ja o ocenę: czy te
    zdjęcia są ostre? Uznalibyście je za takie czy
    > nie?
    > http://img87.imageshack.us/gal.php?g=img3435.jpg

    Nie są.

    Mam ostrzejsze z ręki, z Sigmą, z ogniskową 500 mm w (; całkiem ciemnych halach. ;)
    (500 mm; f 7.1 i f8; 1/50 s i 1/20 s; Sigma 150 mm -- 500 mm ze stabilizacją;
    C 450D) I oczywiście ostre z fleszami. IMO ostrość przede wszystkim zależy od
    obiektywu i od czasu otwarcia migawki, nie od aparatu. Od przesłony też, ale
    od wszystkiego inaczej -- od czasu i ogniskowej masz poruszenia, od przesłony
    i od ogniskowej małą głębię ostrości (w zegarku nie jest potrzebna duża) a od
    konstrukcji obiektywu masz wszystko naraz ze szczególnym uwzględnieniem obu
    aberracji, dystorsji (która na ostrość wpływa tak sobie) i blików/flar. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2009-04-07 19:47:07
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie: proszę Kolegów bardziej obeznanych z cyfrówką niż ja o
    > ocenę: czy te zdjęcia są ostre? Uznalibyście je za takie czy nie?
> [...]

    Zobaczyłem pierwsze dwa. Dla mnie są ostre, zwłaszcza, że chyba nie były
    specjalnie wyostrzane . Jak na obiektyw 17-85 wydaje się, że jest OK.

    --
    Lol

  • 4. Data: 2009-04-07 19:55:37
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 21:10, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    > Jak w temacie: prosz Koleg w bardziej obeznanych z cyfr wk ni ja o ocen :
    > czy te zdj cia s ostre? Uznaliby cie je za takie czy
    nie?http://img87.imageshack.us/gal.php?g=img3435.jpg
    > Pozdrawiam,
    > Andrzej

    mnie sie otwarlo tylko zdjecie zegarka

    jest wyraznie nieostre.

    nie potrafie tak na oko powiedziec co jest przyczyna nieostrosci - czy
    blad ostrzenia AF , czy niska rozdzielczosc obiektywu.

    z jakiej odleglosci bylo robione? - bo jesli z 20 m to wynik
    nalezaloby uznac za b. dobry , ale jesli bylo robione z odleglosci np
    ok 1 m lub mniej to wynik bylby slaby.

    Jakim aparatem i obiektywem bylo robione ?

  • 5. Data: 2009-04-07 20:50:42
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 21:55, j...@a...at wrote:

> [...]
    > ok 1 m lub mniej to wynik bylby slaby.
    >
    > Jakim aparatem i obiektywem bylo robione ?

    teraz poszlos zybciej
    zdjecie chlopca na niebieskim tle - bardzo wyrazny frontfocus o jakies
    5 - 10 cm - mozna rozpoznac max ostrosci lezy na ramieniu , ale mozna
    tez rozpoznac ze obiektyw nie nalezy do najostrzej rysujacych. i
    zdjecie kosciola - rowniez nie jest ostre - powinno byc lepiej . w
    sumie moim zaniem jest to ostrosc , z ktorej nie mozna byc
    zadowolonym w pelni.

    XXX

  • 6. Data: 2009-04-07 21:30:08
    Temat: Re: Prosba o ocene ostrosci
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > zdjecie kosciola - rowniez nie jest ostre - powinno byc lepiej . w
    > sumie moim zaniem jest to ostrosc , z ktorej nie mozna byc

    A mnie sie wydaje, ze ramie i usta leza w jednej plaszczyznie. Nie
    przesadzalbym z tym FF. Nawet jesli jest, to niezbyt duzy. Zdjecie nie bylo
    wyostrzane w aparacie. Moim zdaniem jest OK.

    --
    Lol

  • 7. Data: 2009-04-08 07:36:13
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 23:30, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    > przesadzalbym z tym FF. Nawet jesli jest, to niezbyt duzy. Zdjecie nie bylo
    > wyostrzane w aparacie. Moim zdaniem jest OK.

    na zdjeciu zegarka nieostrosc jest na tyle duza , ze zdjecie robi
    wrazenie niezbyt przejemnego , trzebabyporownac z innym zdjeciem , nie
    mam czasu zeby robic zdjecie cyferblatu dla porownania , ale
    nieostrosc tutaj jest spora - tak jakby frontfocus , ale moze tez byc
    bardzo niska rozdzielczosc obiektywu na tej odleglosci i ogniskowej -
    a moze jedno i drugei.

    zdjecie kosciola , tez jest sporo nieostre , chlopca - to kwestia
    warunkow obserwacji. Nie jest to b duzy blad AF ale ja dostrzegam -
    konsekwencja nienanjwyzszej rozdzielczosci jest ograniczenie max
    wielkosci obrazu jaki mozna obserwowac.
    W malych powiekszeniach rozproszenie bedzie mniejsze od granicy
    rozdzielczosci oka i nie zostanie zinterpretowane jako nieostrosc,
    Ale formalnie biorac widze , ze nie jest AF dokladnie trafiony. MOim
    zdaniem przy portrecie twarzy AF nie powinen sie wiecej mylic niz o
    kilka ew kilkanascie milimetrow - zrenice musza byc ostre.
    z 3 zdjec powiedzialbym
    zegarek - ostrosc nieakceptowalna
    chlopiec - do zaakceptowania choc przy ograniczonym powiekszeniu.
    kosciol - na granicy - ostrosc bardziej na nie niz na tak

  • 8. Data: 2009-04-08 10:53:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    awygo pisze:
    > Jak w temacie: proszę Kolegów bardziej obeznanych z cyfrówką niż ja o ocenę:
    > czy te zdjęcia są ostre? Uznalibyście je za takie czy nie?
    > http://img87.imageshack.us/gal.php?g=img3435.jpg

    Nie są zbyt ostre.
    Ale jak na takie połączenie, tzn matrycy z obiektywem,
    oraz biorąc pod uwagę chyba brak obróbki - to w normie.
    Przynajmniej jeśli idzie o te widoczki.
    Podciągnij kontrast i kolor, zapodaj unsharp mask, zredukuj
    rozdzielczość o połowę a wyjdzie równie piknie jak z kompaktu :)

  • 9. Data: 2009-04-08 13:11:15
    Od: "kris" <krzysztof@remlingerWYTNIJ@poczta.onet.pl.pl>

> [...]
    > Jak w temacie: proszę Kolegów bardziej obeznanych z cyfrówką niż ja o
    > ocenę: czy te zdjęcia są ostre? Uznalibyście je za takie czy nie?
    są i nie są :)
    w powiększeniu 100% niestety ale nie są zbyt ostre
    nie wiem czy to wina fotografa ;) czy obiektywu trudno dociec z powodu braku
    opisu parametrow.
    Natomiast w rozdzielczościach internetowo-pokazowych czyli 850pikseli i
    mniej
    będzie to i tak żyleta - odbitki 20x30 wyjda z tego także oste a jak nie to
    je po prostu doostrz - polecam w ogole zajrzec do podrecznikow spekulujacych
    na tematy ostrosci w fotografii cyfrowej
    moim zdaniem niepotrzebnie sie tym przejmujesz - ostre zdjęcia w 100%
    powiekszeniu dają juz naprawde drogie
    obiektywy

    Krzysztof Remlinger
    Twoja fotografia: www.fotoempiria.com