    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Prosba o ocene ostrosci
    Date: Wed, 8 Apr 2009 00:36:13 -0700 (PDT)

    On 7 Apr., 23:30, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

    > A mnie sie wydaje, ze ramie i usta leza w jednej plaszczyznie. Nie
    > przesadzalbym z tym FF. Nawet jesli jest, to niezbyt duzy. Zdjecie nie bylo
    > wyostrzane w aparacie. Moim zdaniem jest OK.
    >
    > --
    > Lol

    na zdjeciu zegarka nieostrosc jest na tyle duza , ze zdjecie robi
    wrazenie niezbyt przejemnego , trzebabyporownac z innym zdjeciem , nie
    mam czasu zeby robic zdjecie cyferblatu dla porownania , ale
    nieostrosc tutaj jest spora - tak jakby frontfocus , ale moze tez byc
    bardzo niska rozdzielczosc obiektywu na tej odleglosci i ogniskowej -
    a moze jedno i drugei.

    zdjecie kosciola , tez jest sporo nieostre , chlopca - to kwestia
    warunkow obserwacji. Nie jest to b duzy blad AF ale ja dostrzegam -
    konsekwencja nienanjwyzszej rozdzielczosci jest ograniczenie max
    wielkosci obrazu jaki mozna obserwowac.
    W malych powiekszeniach rozproszenie bedzie mniejsze od granicy
    rozdzielczosci oka i nie zostanie zinterpretowane jako nieostrosc,
    Ale formalnie biorac widze , ze nie jest AF dokladnie trafiony. MOim
    zdaniem przy portrecie twarzy AF nie powinen sie wiecej mylic niz o
    kilka ew kilkanascie milimetrow - zrenice musza byc ostre.
    z 3 zdjec powiedzialbym
    zegarek - ostrosc nieakceptowalna
    chlopiec - do zaakceptowania choc przy ograniczonym powiekszeniu.
    kosciol - na granicy - ostrosc bardziej na nie niz na tak