  • 1. Data: 2009-04-07 20:36:57
    Temat: kręcenie filmu - jak wykorzystać możliwości cyfrówki
    Od: ania_678 <a...@g...com>

    Witam wszystkich Grupowiczów,

    Mam pewien problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Jestem
    posiadaczką niezbyt wyszukanego aparatu cyfrowego Sony Cyber-shot DSC-
    W30, który ma m.in. możliwość nakręcenia filmu z dźwiękiem. Swój film
    chciałabym wykorzystać w prezentacji multimedialnej. Zależy mi na tym,
    aby był możliwie jak najlepszej jakości (ale nie oczekuję cudów). Czy
    ktoś z Was byłby w stanie podpowiedzieć mi, jakich programów (freeware
    albo trial) mogłabym użyć do stworzenia niezbyt długiej, ale ciekawej
    sekwencji video?
    Istotne jest jeszcze to, że prawdopodobnie film będzie kręcony nocą.
    Do jakiej odległości między obiektywem a obiektem taka "operacja" ma
    jeszcze sens? A może porywam się z motyką na słońce?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 2. Data: 2009-04-07 21:10:28
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    ania_678 wrote:
    > ktoś z Was byłby w stanie podpowiedzieć mi, jakich programów (freeware
    > albo trial) mogłabym użyć do stworzenia niezbyt długiej, ale ciekawej
    > sekwencji video?

    A nie wystarczy Windows Movie Maker, ktory jest czescia WinXP?
    Zmontowalem w nim kilka filmikow, nawet dodalem muzyke i jakies napisy,
    np.: http://www.youtube.com/watch?v=YW3X-x-F1rw

    > Istotne jest jeszcze to, że prawdopodobnie film będzie kręcony nocą.
    > Do jakiej odległości między obiektywem a obiektem taka "operacja" ma
    > jeszcze sens? A może porywam się z motyką na słońce?

    Odleglosc nie jest istotna, tylko jasnosc obiektu. Twego aparatu nie
    znam, ale z reguly im mniej swiatla, tym wiecej szumu.

    Ludek

  • 3. Data: 2009-04-08 06:14:23
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

    > A nie wystarczy Windows Movie Maker, ktory jest czescia WinXP?
    > Zmontowalem w nim kilka filmikow, nawet dodalem muzyke i jakies napisy,
    > np.: http://www.youtube.com/watch?v=YW3X-x-F1rw

    Fajne :) zdradzisz jak to zrobiłeś że się tak ładnie butelka mroziła?

  • 4. Data: 2009-04-08 06:23:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Apr 2009 23:10:28 +0200, Ludek Vasta wrote:
    >A nie wystarczy Windows Movie Maker, ktory jest czescia WinXP?
    >Zmontowalem w nim kilka filmikow, nawet dodalem muzyke i jakies napisy,
    >np.: http://www.youtube.com/watch?v=YW3X-x-F1rw

    wow .. jaka woda to byla ? Destylowana ?

    J.

  • 5. Data: 2009-04-08 06:23:55
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Fajne :) zdradzisz jak to zrobiłeś że się tak ładnie butelka mroziła?

    Wstawil ja do zamrazarki? :)

    To destylowana jest... mozna ja doprowadzic do temperatury ponizej punktu
    zamarzania bez zmiany jej stanu skupienia... pozniej dowolne
    zanieczyszczenie (tu pecherzyki powietrza) powoduja gwaltowna reakcje.
    W druga strone tez dziala - wlej do szklanki, wstaw do mikrofali, podgrzej
    do temperatury powyzej punktu wrzenia (da sie), ostroznie wyjmij i, dajmy
    na to, wsyp szczypte cukru. Tylko raczej Z DUZEGO DYSTANSU, bo efekt jest
    tak gwaltowny, ze wrzatek laduje na suficie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2009-04-08 07:29:05
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Jim-bim-ber wrote:
    > Fajne :) zdradzisz jak to zrobiłeś że się tak ładnie butelka mroziła?

    Jest tam opis po prawej stronie, wystarczy go tylko rozwinac. To zwykla
    niegazowana woda ze sklepu, jeszcze nieotwarta.

    Ludek

  • 7. Data: 2009-04-08 09:12:50
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 8. Data: 2009-04-08 09:13:19
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    ania_678 pisze:

    > Istotne jest jeszcze to, że prawdopodobnie film będzie kręcony nocą.
    > Do jakiej odległości między obiektywem a obiektem taka "operacja" ma
    > jeszcze sens? A może porywam się z motyką na słońce?

    Filmowany obiekt trzeba dobrze oświetlić.

    --
    f1969

  • 9. Data: 2009-04-08 12:29:40
    Od: r...@g...com

    On 7 Kwi, 22:36, ania_678 <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > posiadaczką niezbyt wyszukanego aparatu cyfrowego  Sony Cyber-shot DSC-
    > W30, który ma m.in. możliwość nakręcenia filmu z dźwiękiem.

    To zasadniczo tylko teoria. Ja mam W120, trochę chyba nowocześniejszy,
    z matrycą 7,2 MPix i powiem szczerze, że nie udało mi się nim zrobić
    żadnego satysfakcjonującego klipu. W pełnej rozdzielczości (640x480)
    gubi klatki, po prostu nie wyrabia się. Efekt: przeskakujące obrazy,
    jest to widoczne zwłaszcza podczas filmowania z obiektywem ustawionym
    prostopadle do kierunku ruchu obiektu. Zaznaczam, że według zalecenia
    Sony zawartego w instrukcji, używam karty pamięci MemoryStick Pro,
    oryginalnej Sony. Filmowanie w rozdzielczości 320x240 to z kolei jak
    znaczek pocztowy:) Prawdę powiem - nie spotkałem jeszcze dotąd
    kompaktu, który robiłby filmy 640x480 bez gubienia klatek. Tylko
    Canony dają radę, ale robią 20 kl/sek (Sony - 30 kl/sek).

> [...]
    > ktoś z Was byłby w stanie podpowiedzieć mi, jakich programów (freeware
    > albo trial) mogłabym użyć do stworzenia niezbyt długiej, ale ciekawej

    Poza wspomnianym Movie Makerem (możliwości na poziomie bardzo niskim)
    jeszcze Pinnacle VideoSpin (http://www.videospin.com), AVIedit (http://
    www.am-soft.ru/aviedit.html) albo VirtualDub Mod (http://
    virtualdubmod.sourceforge.net/). Możesz też ściągnąć triala np. Corel
    Video Studio (http://tinyurl.com/c4jka8). Działa 30 dni i ma dość duże
    możliwości w porównaniu z freewarem.

    Pozdrawiam,
    FR

  • 10. Data: 2009-04-08 15:10:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    r...@g...com pisze:

    > znaczek pocztowy:) Prawdę powiem - nie spotkałem jeszcze dotąd
    > kompaktu, który robiłby filmy 640x480 bez gubienia klatek. Tylko
    > Canony dają radę, ale robią 20 kl/sek (Sony - 30 kl/sek).

    Mój stary Fuji S602Z wyrabiał 640x480/30fps, o ile miał wystarczająco
    szybką kartę. W pozostałych przypadkach mogłaś nagrać tyle 640x480/30fps
    ile pomieścił bufor aparatu.
    Z Canonem A640 nie mam najmniejszych problemów z nagrywaniem 640x480/30fps.
    Ale może nie przyglądałem się wystarczająco uważnie tym filmikom? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl