  • 11. Data: 2010-12-05 11:54:39
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-05 11:48, Stefan Szczygielski pisze:

    > Akumulator bezobsługowy to generalnie taki, który nie ma koreczków do
    > uzupełniania wody/badania stanu elektrolitu. Akumulator ze swojej
    > definicji jak najbardziej się ładuje. :)

    A rozebrałeś taki akumulator, że twierdzisz że nie ma koreczków?

    Gdyby to były akumulatory z koreczkami, to by się je ładowało. Koreczków
    nie ma, więc się nie ładuje.. Chyba, że ktoś lubi fajerwerki.

  • 12. Data: 2010-12-05 11:55:49
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Marcin* w wiadomości news:idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > Akumulator Banner 74Ah pracujący w Golfie TDI przy -10 odmówił
    > posłuszeństwa, robię krótkie odcinki po okolo 6 km do pracy i 6 km z
    > pracy. Aku jest prawie nowy kupiłem go w lipcu 2009 - na gwarancji.
    > Oczywiście po naładowaniu w domu śmiga jak nowy.
    > Moje pytanie jest takie czy mam go reklamować ??? Procedura reklamacji
    > wygląda tak że 2 tygodnie mam być bez akumulatora, bo gwarant nie
    > zapewnia zastępczego, tak mi powiedzieli też w firmie w której kupiłem,
    > niech pan przywiezie najpierw go naładujemy.
    > Dodam że w aucie jest wszystko sprawne, napięcie ładowania 14,5V, auto

    Podjedź jednak do elektryka, niby wszystko jest ok, ale ładowanie działa
    marnie :(

    > Gwarancja na akumulatory to raczej fikcja, czy komuś udało się kiedyś coś
    > wywalczyć ??

    Ja nie miałem przyjemności, w jednym aucie właśnie zdycha 3letnia centra,
    ale już po gwarancji...
    Z doświadczenia znajomych Centra Plus, wymiana w ramach gwaracji bez żadnych
    probelmów po 2ch tygodniach
    Centra Futura gwarancja nie uznawana, po długim czasie w końcu aku został
    wymieniony chyba w ramach gestu handlowego z wielką łaską
    Druga Futura podobne problemy z uznaniem reklamacji, finału nie znam

    Pozdr

  • 13. Data: 2010-12-05 11:58:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niech pan przywiezie najpierw go naładujemy.
    > Dodam że w aucie jest wszystko sprawne, napięcie ładowania 14,5V, auto

    Miałem tak samo, tylko że auto mało jeżdżone.
    Co prawda reklamacja się udała, ale bardziej fuksem.
    Niedoładowany wiecznie aku zgubił masę i tak naprawdę ponoć to była moja
    wina, bo nienaładowanym nie wolno nawet póbować odpalenia.
    Kupiłem teraz miernik napięcia i jak nie jest naładowany na full, to
    doładowuję co jakiś czas.
    Mam nadzieję, że to wystarczy.

    Aha - można wypożyczyć aku, mnie to kosztowało 30 zł.

  • 14. Data: 2010-12-05 12:02:11
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Stefan Szczygielski* w wiadomości news:idfqmq$te0$1@news.onet.pl
    napisał(a):
    > Akumulator bezobsługowy to generalnie taki, który nie ma koreczków do
    > uzupełniania wody/badania stanu elektrolitu. Akumulator ze swojej
    > definicji jak najbardziej się ładuje. :)

    "Bezobsługowy" pewnie w 90% to taki, w którym koreczki są bardziej ukryte.
    Jak dla mnie bezobsługowy to taki w którym nie ma prawa wystąpić ubytek
    elektrolitu, przykład to choćby akumulator żelowy. "Bezobsługowość" w
    przypadku akumulatorów kwasowych oznacza w praktyce redukcje ubytku
    elektrolitu o przynajmniej rząd wielkości, ale nie całkowicie...

    Pozdr

  • 15. Data: 2010-12-05 12:07:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-05 12:02, Przembo pisze:

> [...]
    > "Bezobsługowość" w przypadku akumulatorów kwasowych oznacza w praktyce
    > redukcje ubytku elektrolitu o przynajmniej rząd wielkości, ale nie

    Ubytek elektrolitu ZAWSZE występuje. Dlatego montuje się specjalne
    odprowadzenie elektrolitu z aku. Z jednej strony się zaślepia a z
    drugiej się montuje wężyk.

    Nie mieszać żelowych z kwasowymi.

  • 16. Data: 2010-12-05 12:07:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-05 11:46, P_ablo pisze:
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL

    Masz coś sensownego do powiedzenia? To pisz.

  • 17. Data: 2010-12-05 12:09:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-05 11:51, P_ablo pisze:

    > Jesli - dajmy na to - aku ma 50% i przez mrozna noc ucieknie mu pare %,
    > to dieselek rano moze nie odpalic. Mozesz sprawdzic jeszcze czy altek
    > wytrzymuje swoje nominalne obciazenie, bo moze okazac sie, ze zamiast
    > 160 wytrzymuje 120A i juz moga zaczac dziac sie jaja.

    Tak? Irokez proponuje wstawić jeszcze mniejszą popierdółkę do diesla. Bo
    przecież aku jest tylko używany do odpalenia samochodu...

  • 18. Data: 2010-12-05 12:15:00
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-05 12:16, Przemysław Gubernat pisze:

    > Bezobsługowe oznacza że nie musisz dolewać elektrolitu. Jeżeli miałbyś go nie
    > ładować nie podłączaj do instalacji samochodowej, gdyż tam jest ładowany :P

    Aleś Ty mundry.

    Szkoda słów.

  • 19. Data: 2010-12-05 12:16:19
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-12-05 11:38, Filip KK pisze:
> [...]
    [..]

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 20. Data: 2010-12-05 12:20:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 11:38:15 +0100, Filip KK napisał(a):

    > W dniu 2010-12-05 10:29, Marcin pisze:
    > Obecnie akumulatory są bezobsługowe, czyli NIE ŁADUJE SIĘ ICH!

    ROTFL!!!!!!

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel