  • 81. Data: 2010-10-26 18:13:25
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 23:11, Janko Muzykant pisze:

    > Ja już też :)

    Oooo .... duże zaskoczenie!

  • 82. Data: 2010-10-26 18:22:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:

    > Oooo .... duże zaskoczenie!

    Po prostu... panta rhei...

    --
    pozdrawia Adam
    /panowie, szybciutko z tą trumną bo tam spadek czeka.../

  • 83. Data: 2010-10-27 08:28:55
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 10-10-26 18:47, kamil wrote:

    > A czym robili zdjecie do robienia zdjec zdjecia? Bo to moze miec
    > znaczenie. :)

    Kliszakiem. I odbitka A4 w ostatnim działającym niecyfrowym labie...
    :)

  • 84. Data: 2010-10-27 08:33:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-26 17:05:18 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Szkoda czasu. To nic nie da.
    > Nawet robiąc RAW-y mam czasem problem z uzyskaniem odpowiednich efektów,
    > a co dopiero zdając się na presety. M.in. chodzi o traktowanie świateł.
    > Mimo swoich 5-6EV pojemności kolor w światłach jest obcinany mniej
    > drastycznie. Klasyczny widoczek w postaci zachodu słońca lepiej mi
    > wychodzi na slajdzie niż na cyfrze.

    A porównywałeś kiedyś 1:1, tzn. to samo ujęcie, w dokładnie tych samych
    warunkach zrobione w tym samym czasie na slajdzie i cyfrą? Jak będziesz
    miał okazję, to zrób sobie, efekty mogą Cię nieźle zaskoczyć.

    de Fresz

  • 85. Data: 2010-10-27 10:43:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > A porównywałeś kiedyś 1:1, tzn. to samo ujęcie, w dokładnie tych samych
    > warunkach zrobione w tym samym czasie na slajdzie i cyfrą? Jak będziesz
    > miał okazję, to zrób sobie, efekty mogą Cię nieźle zaskoczyć.

    Chyba żartujesz.
    Jakie 1:1 między cyfrą a slajdem?
    Czy mam slajd sprowadzić do postaci cyfrowej, czy naświetlić plik na
    slajdzie? Ani jedno ani drugie nie będzie fair.

    Z obu mediów wyciągam ile potrafię i oglądam w najlepszych dostępnych mi
    warunkach. I wtedy mogę określić, do czego które się nadaje lepiej, w
    jakich sytuacjach które się lepiej sprawdza. Ale porównać 1:1 nie potrafię.

    A wracając do mojego przykładu z zachodem słońca.
    Zrobiłem dziesiątki podejść do tematu za pomocą cyfry i zaledwie kilka
    za pomocą slajdu. I wolę efekt jaki daje w takiej sytuacji slajd.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 86. Data: 2010-10-27 10:56:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-27 12:43:27 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Chyba żartujesz.
    > Jakie 1:1 między cyfrą a slajdem?
    > Czy mam slajd sprowadzić do postaci cyfrowej, czy naświetlić plik na
    > slajdzie? Ani jedno ani drugie nie będzie fair.

    Raczej myślałem o skanowaniu, ale naświetlanie też może być. I czemuż
    to miałoby być nie fair?

    de Fresz

  • 87. Data: 2010-10-27 11:26:22
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Raczej myślałem o skanowaniu, ale naświetlanie też może być. I czemuż to
    > miałoby być nie fair?

    Bo konwersja degraduje orginał.

    Bo skan slajdu != slajd, bo:
    a) ograniczenia skanu (D-max)
    b) ograniczenia urządzenia wizualizującego skan - monitora, papieru (np
    gamut, rozdzielczość, kontrast)

    Bo slajd z cyfry != plik, bo:
    a) ograniczenia naświetlania (film, naświetlarka)
    b) ograniczenia rzutnika (np rozdzielczość obiektywu)

    --
    Mirek

  • 88. Data: 2010-10-27 12:08:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-27 13:26:22 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Bo konwersja degraduje orginał.

    Czyli to "lepiej" opierasz tylko na subiektywnym odczuciu oglądając
    media w totalnie odmienny sposób?

    > Bo skan slajdu != slajd, bo:
    > a) ograniczenia skanu (D-max)
    > b) ograniczenia urządzenia wizualizującego skan - monitora, papieru (np
    > gamut, rozdzielczość, kontrast)

    Dzielisz włos na czworo, IMHO zupełnie bezcelowo. Jakoś nikt się nie
    przejmował takimi duperelami, gdy znakomita większość publikacji
    powstawała w oparciu o zdjęcia skanowane ze slajdów. Interesujące jest
    to, co praktycznie można osiągnąć w realnych warunkach na danym
    mayeriale, nie jakieś czystko hipotetyczne wartości, niemierzalne i
    niemożliwe do obiektywnego zaobserwowania.

    de Fresz

  • 89. Data: 2010-10-27 12:27:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):
    > Czyli to "lepiej" opierasz tylko na subiektywnym odczuciu oglądając
    > media w totalnie odmienny sposób?

    Tak, z każdego medium chcę maksimum dostępnych mi możliwości.
    Tak się akurat składa, że każde medium wykazuje pełnię możliwości w inny
    sposób.

    > Dzielisz włos na czworo, IMHO zupełnie bezcelowo. Jakoś nikt się nie
    > przejmował takimi duperelami, gdy znakomita większość publikacji
    > powstawała w oparciu o zdjęcia skanowane ze slajdów.

    Pewnie masz na myśli szeroko dostępne publikacje drukiem. A w tym
    przypadku największym ograniczeniem jest już samo medium docelowe, czyli
    druk.

    > Interesujące jest
    > to, co praktycznie można osiągnąć w realnych warunkach na danym
    > mayeriale,

    Ale dlaczego ten "materiał" (medium docelowe) ma być identyczny dla obu
    metod rejestracji i równać w dół?

    --
    Mirek

  • 90. Data: 2010-10-28 16:53:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-10-25 13:57, Pikus' pisze:
    > moze nie az tak. Nie jestem profesjonalista, ale poprostu mnie draznia
    > roznice w ocenie na roznych portalach. Np. DXO feruje ze ISO 7D lepsze od
    > 60D a to lepsze od 550D - natomiast poprostu patrzac na fotki testowe ten
    > szereg nalezaloby odwrocic - najgorzej wypada najdrozszy 7D.

    Dziś wreszcie popstrykałem siódemką przy dobrych warunkach światła. No i
    niestety, nadal jest marnie, tzn. szczegółowość tej matrycy leży, a
    wszystko zamienia się w jakieś takie... sony :)
    Podejrzewam oprócz cudowania programowego stary znany problem - zbyt
    mocny filtr aa.
    W każdym razie - albo będzie zmiana w 600D, albo adios canonos...

    --
    pozdrawia Adam
    /wow! dj'e będą miksować nie tylko hity, ale również evergreen'y!