  • 71. Data: 2010-10-26 14:51:48
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Adam,
    > To jest osobnicze.
    > Ty może patrzysz na kadr realny i kadrujesz "na kompas".

    Użyj mocy, Luk :)

    --
    pozdrawia Adam
    /25% badanych nie wie ile to jest 25%/

  • 72. Data: 2010-10-26 14:54:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Za mną chodzi od jakiegoś czasu pewien eksperyment mentalny - zabrać na
    > jakąś okazję fotograficzną tylko i wyłącznie jedną, śmiesznie małą
    > kartę, na którą wejdzie góra kilkadziesiąt zdjęć - powiedzmy tyle, co na
    > ze 2 filmy. I porównać później efekty.

    Dziwny jestem, bo z górskich wypraw zwykle przywożę mniej więcej
    odpowiednik filmu...
    No, nie do końca szczerze, bo w penie jakieś pijane mrówki coś psują ze
    stabilizacją i już z automatu robię zawsze potrójne serie. Ale traktuję
    to jako jedno.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy wstaję o dziesiątej myślę, że świat jest niesprawiedliwy i to jest

  • 73. Data: 2010-10-26 14:56:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:
    > Milcz artysto! To nie ta grupa ;-)

    Tamta zwiędła :)

    > Przypomnę to co pisałem kiedyś dawno temu na analogowej:
    > "Aparat należy wybrać taki, żeby najmniej przeszkadzał w fotografowaniu."
    > I pod tym kątem oceniam jego cechy.

    O, to jest dobra myśl.

    --
    pozdrawia Adam
    /mężczyźni są z Redmond, a kobiety z Cupertino/

  • 74. Data: 2010-10-26 14:59:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
    > Mnie chodzi o to, żeby nie doktoryzować się na każdym zdjęciu ze spaceru
    > w lesie. Jakieś minimum dobrej jakości jest konieczne, żeby nie katować
    > się przed komputerem przez to, że wyjąłem aparat z torby.

    No to olek wciąż rządzi. Wszystko naświetlone w punkt i kolorowe jak
    trzeba. Oczywiście przy rawach ta fajność nie ma takiego znaczenia, a
    pojawiają się niefajności innego rodzaju.

    --
    pozdrawia Adam
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/

  • 75. Data: 2010-10-26 15:05:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Hugh?! Slajd, ze swoimi 5, najdalej 6 EV pojemności? Mam zupełnie
    > odmienne doświadczenia.

    Każdy ma swoje doświadczenia, nie neguję. Mówię o swoich.

    > Podłub sobie w ustawieniach, wszelkie "Vividy", "Positivy" czy nawet
    > ręczne dłubanie istawienia kontrastu, nasycenia itp. Kolorki będą
    > nascycone, a możliwości manipulacji jak w analogu (choć dalej znacznie
    > większe - np. kadrowanie).

    Szkoda czasu. To nic nie da.
    Nawet robiąc RAW-y mam czasem problem z uzyskaniem odpowiednich efektów,
    a co dopiero zdając się na presety. M.in. chodzi o traktowanie świateł.
    Mimo swoich 5-6EV pojemności kolor w światłach jest obcinany mniej
    drastycznie. Klasyczny widoczek w postaci zachodu słońca lepiej mi
    wychodzi na slajdzie niż na cyfrze.

    --
    Mirek

  • 76. Data: 2010-10-26 15:06:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Użyj mocy, Luk :)

    Droga długa prowadzi tego do. :-)

    --
    Mirek

  • 77. Data: 2010-10-26 16:14:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pikus'" <p...@o...eu> wrote in message
    > Dzis ukazaly sie fotki porownawcze 60D na portalu imagin-resource
    > Wyrazny postep w szumach na zakresach ISO1600 - 12600 :)))
    >
    > http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Z ciekawosci - jak ten test byl przeprowadzony? 50 aparatow jednego dnia
    wymienianych na statywie i kadrowanych w kilka sekund?

    Pytam, bo przejrzalem kilka zdjec z roznych modeli od 60D przez kilkuletnie
    nikony po jakies Sony i nie jestem sobie w stanie wyobrazic, jak udalo im
    sie sfotografowac identyczny obraz domu, co do listka na drzewie i zdzbla
    trawy. Przeciez to jest fizycznie niewykonalne..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 78. Data: 2010-10-26 16:30:08
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Mnie chodzi o to, żeby nie doktoryzować się na każdym zdjęciu ze spaceru w
    > lesie. Jakieś minimum dobrej jakości jest konieczne, żeby nie katować się
    > przed komputerem przez to, że wyjąłem aparat z torby.

    No generalnie się zgadzam, ale oglądałem kiedyś materiały Canona, w których
    kawa na ławę i bez ogródek było wyjaśnione, że im niższa półka, tym z puszki
    ma być "piękniej" (kontaścik, kolorki). Założyli, że z wyższych modeli i tak
    będzie się obrabiać, a "piękne" gorzej się do obróbki nadaje.
    Nie wiem na ile ściśle się tego trzymają, ale obiektywnie porównywać
    trudno, zwłaszcza, gdy chcemy oceniać, czy obraz jest miły dla oka ;).
    W sumie jednak nie dziwi mnie, że w 60D dali przy domyślnych ustawieniach
    obraz atrakcyjniejszy niż z 50D, bo w tym ostatnim możliwości są, ale
    przysiąść nad zdjęciem trzeba, a nie zawsze się chce lub po prostu nie ma na
    to czasu. 50D był w sumie pierwszym APS-C Canona, w którym tak mocno zagrali
    gęstością upakowania matrycy. Od tego czasu sporo nauczyli się, co zrobić z
    kolorową papką ;) , aby od razu zdjęcie wyglądało w miarę ładnie. Na
    optycznych jest test 7D w którym wołali RAW-y wołarką, która nie robi
    żadnych czary-mary, co poskutkowało bardzo dużymi szumami na wysokich ISO i
    biadoleniem czytelników na upakowaną matrycę.

    Na koniec stwierdzenie konieczne, żeby wątek nie poszedł w złym kierunku:
    "7D jest bardzo fajny. fajne są również 50D a, także 550D i 60D. Nikony też
    są fajne oraz Olympusy i Pentaksy (a także Samsungi i Sony)" ;) .

    --
    Lol

  • 79. Data: 2010-10-26 16:34:02
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > jak udalo im sie sfotografowac identyczny obraz domu, co do listka na
    > drzewie i zdzbla trawy. Przeciez to jest fizycznie niewykonalne..

    Robia zdjecie zdjecia ;)

    --
    Lol

  • 80. Data: 2010-10-26 16:47:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lol" <l...@l...pl> wrote in message news:ia706o$6sr$1@mx1.internetia.pl...

    > Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > Robia zdjecie zdjecia ;)

    A czym robili zdjecie do robienia zdjec zdjecia? Bo to moze miec znaczenie.
    :)

    Pozdrawiam
    Kamil