  • 21. Data: 2009-11-16 16:08:22
    Temat: Re: Pomoc w wyborze: lampa Metz/Pentax i szkiełko Tamron/Sigma
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Robert wrote:

    > NIGDY nie miałem lampy. Efekty używania lampy wbudowanej kompletnie mi nie
    > odpowiadają, więc po prostu zamierzam kupić coś zewnętrznego, znośnie
    > przyzwoitego i nauczyć się z tym obchodzić.
    > Inna rzecz: kumpel zamierza w końcu się zaobrączkować i obiecałem pstryknąć
    > mu kilka fotek na ślubie (nie, nie - nie uważam się za fotografa; to ma być
    > na zasadzie "co będzie, to będzie"; mam jakieś 2 miesiące na przyswojenie
    > sobie pracy z lampą zewnętrzną)

    To bierz tego tańszego Metza. Ja kupiłem 48, też robiłem amatorsko
    zdjęcia na ślubie i mocy mi zdecydowanie nie brakowało - aczkolwiek, to
    może zależeć od kościoła/sali (u mnie sala była bardzo sprzyjająca
    fotografii).

    Podsumowując, do nauki Metz jest jak znalazł.

    Mroziu

  • 22. Data: 2009-11-16 16:49:13
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Ziemo" <n...@e...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak 58, ale 48 z k20d niedoświetla (a może na siłę zabezpiecza
    > się przed przepałami;)), na szczęście dosyć regularnie więc nie jest to
    > uciążliwe. Żadnych innych "znanych" problemów nie stwierdziłem.

    Ja w swoim Metzie i tak musze dac ok 0,7 - 1,3 EC więcej przy robieniu zdjęć
    aby było wszystko ładnie doświetlone.

  • 23. Data: 2009-11-16 17:35:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Mon, 16 Nov 2009 00:42:48 +0100, "user"
    <a...@g...pl> wrote:

    >a czy ktoś się orientuje jak samemu naprawić ten zacinający się zoom ? mam
    >zamiar rozebrać lampę, sama lampa ok ale bez zoomu muszę błyskać na czuja i
    >ciągle korygować moc błysku.

    48 nie rozbierałem, ale 44 tak, i to kilka sztuk. Jest to raczej
    proste (złożenie też :-). O tych lampach też chodziła opinia, że palą
    się palniki; we wszystkich, które miałem w rękach palniki były ok,
    natomiast uszkodzona była przetwornica. Może to jest tak, że gdy lampa
    komunikuje się z aparatem a nie błyska, to ludziska mówią, że padł
    palnik.
    A swoją drogą, to na przykładzie przetwornicy w tej lampie powinno się
    uczyć studentów elektroniki jak nie należy projektować urządzeń
    elektronicznych.
    W kwestii serwisu Metza w Polsce napiszę tylko jedno zdanie: totalna
    porażka.
    Aby nie wyszło na to, że pluję na Metza, przyznam się, że mam 48 w
    wersji do Pentaxa i jestem z niej w pełni zadowolony.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 24. Data: 2009-11-17 07:24:08
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    user pisze:

    > Ja w swoim Metzie i tak musze dac ok 0,7 - 1,3 EC więcej przy robieniu
    > zdjęć aby było wszystko ładnie doświetlone.

    To tak jak ja, w zasadzie na stałe +1

    --
    Ziemo

  • 25. Data: 2009-11-17 07:48:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >     - Sigma 70-200 mm F/2,8 II APO EX DG MACRO HSM
    >     Sigma droższa o ~300 zł. Wg różnych stron z wynikami testów optycznie są
    > bardzo podobne (Tamron o ile dobrze pamiętam nieco lepszy przy brzegach, w
    > centrum niemal to samo). Jakością wykonania ponoć Sigma wypada lepiej.
    > Pewnością i głosnością autofocusa Sigma niby też przeważa. Tamron głośny
    > (bez HSM) i ponoć ciupkę wolniejszy (różnie piszą). W ręku nie miałem
    > żadnego z nich, więc zakup będzie "na czuja". Szukam opinii tych, którzy
    > mieli styczność z tymi szkłami i coś mogą rzeczowego napisać.

    nie mam tych obiektywow na wlasnosc ale obydwa mialem poddpiete i sam
    mialem podobne wahania.
    decyzji nie podjalem i tak juz pozostalo do dzisiaj

    obydwa sa na b. przyzwoitym poziomie wykonawczym.
    masz wrazenie ze jest to sprzet juz zgornej polki
    wykonawczej .Precyzja , solidnosc wykonania.
    miolo wziasc do reki - samo miecho - budowane jakby wg starych dobrych
    zasad.

    Optycznie obydwa sa z tego co wiem sa swietne , hsm kusi , tamron
    rysuje nieco ostrzej.
    meka wyboru.
    Mam tylko jedna sigme i jestem zachwycony .
    Mam tylko jednego tamrona i tez jestem zachwycony.

    Zamowilbym przez internet najpierw sigme . Masz 10 dni czasu na ew.
    zwrot.
    I robilbym troche zdjec probnych - jesli bedzie AFtrafial z ostroscia
    to bym pozostawil . HSM w duzych obiektywach jest jednak wygoda.
    Jesli nie bedziesz zadowolony - to trudno trzeby oddac i brac tamrona.

    Oba sa rzeczywiscie porownywalna , mechanicznie sigma robi byc moze
    nieznacznie tylko lepsze wrzzenie zewnetrzne , ale tamron tez jest
    kapitalny pod tym wzgledem.

  • 26. Data: 2009-11-17 20:55:40
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "XX YY" napisał:
> [...]

    > Zamowilbym przez internet najpierw sigme . Masz 10 dni czasu na ew. zwrot.
    > jesli bedzie AFtrafial z ostroscia to bym pozostawil . HSM w duzych

    Tak też zrobiłem. Zamówiłem Sigmę.
    Mam nadzieję, że nie będzie powodów do zwrotów/wymiany :-)

  • 27. Data: 2009-11-27 18:43:56
    Od: z...@p...onet.pl

    Mam dokładnie taki zestaw - K 20 i Metz 58, gdzieś od roku. Na lampę na pewno
    nie narzekam, nic się też nigdzie nie przepaliło, choć jeszcze mi trochę zostało
    do 800 strzałów (ale ze 300 było). K 20 się wygłupił i zaczął się co jakiś czas
    zawieszać, i to w tak uparty sposób, że restart potrzebował aż wyjęcia baterii,
    po ponownym wgraniu softu na razie przeszło.
    Pentaxowskiej lampy nie znam, więc nie mam porównania. Metz robi dokładnie to co
    trzeba.
    PZDR :-)