  • 1. Data: 2009-11-14 21:16:54
    Temat: Pomoc w wyborze: lampa Metz/Pentax i szkiełko Tamron/Sigma
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    Witam
    Jak w tytule - rzućcie Wasze subiektywne spostrzeżenia, coby pomóc w
    wyborze.
    Korpus: Pentax K20D
    1. Lampa
    wybieram pomiędzy Metz 58 AF-1 i Pentax 540 FGZ
    Metz tańszy o jakieś 3 stówki. To nie mało.
    Już się na niego zdecydowałem, ale gdzieś wyczytałem o jakichś
    problemach z palnikiem. Któren to lubiał był po prostu... padać. Ponoć to
    przypadłość jakichś wcześniejszych egzemplarzy (nie wiem jak rozpoznać
    "wcześniejszy" i "późniejszy"), ale obawa powstała i teraz się zastanawiam,
    czy aby nie dodać tych 3 stów więcej i kupić jednak "firmowy" sprzęt... Miał
    ktoś styczność z obiema lampami i może coś doradzić? To będzie moja PIERWSZA
    lampa - NIGDY nie pstrykałem z lampą zewnętrzną.

    2. Obiektyw
    mam "krótki zoom" Tamron 17-50/2,8. I bardzo go sobie chwalę. W
    porównaniu do kita to oczywiście niebo a ziemia. Teraz szukam czegoś
    dłuższego i jasnego. Rozpatruję dwa szkła:
    - Tamron AF 70-200 mm F/2.8 Di LD (IF) Macro
    - Sigma 70-200 mm F/2,8 II APO EX DG MACRO HSM
    Sigma droższa o ~300 zł. Wg różnych stron z wynikami testów optycznie są
    bardzo podobne (Tamron o ile dobrze pamiętam nieco lepszy przy brzegach, w
    centrum niemal to samo). Jakością wykonania ponoć Sigma wypada lepiej.
    Pewnością i głosnością autofocusa Sigma niby też przeważa. Tamron głośny
    (bez HSM) i ponoć ciupkę wolniejszy (różnie piszą). W ręku nie miałem
    żadnego z nich, więc zakup będzie "na czuja". Szukam opinii tych, którzy
    mieli styczność z tymi szkłami i coś mogą rzeczowego napisać.

    W sumie zamierzam kupić lampę, jasny zoom i jeszcze jednego krótkiego
    zoomika (Tamron 17-50) dla Żonki. Łącznie wydatek ~6000 zł, więc cakiem
    sporo... Poza Tamronem 17-50/2,8 nie mam pojęcia o lampach i nie miałem w
    łapskach żadnego z jasnych zoomów. Liczę więc na jakieś Wasze podpowiedzi,
    żeby nie być rozczarowanym zakupem :-)

  • 2. Data: 2009-11-15 11:06:26
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> napisał w wiadomości

    Metza odradzam, mam 48AF-1 do Olympusa i zacina się lub nie działa zoom.
    Czytałem że wiele osób się na to skarzy a w 58AF1 wypala się czasem lampa po
    ok 800 strzałach

  • 3. Data: 2009-11-15 11:24:08
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "user" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czytałem że wiele osób się na to skarzy a w 58AF1 wypala się czasem lampa
    ***
    lol, powtarzanie "urban legend"

  • 4. Data: 2009-11-15 11:32:03
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "user" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Metza odradzam, mam 48AF-1 do Olympusa i zacina się lub nie działa zoom.

    Metza polecam, mam 48AF-1 do Pentaxa, zoom działa i nie zacina się.

    Obecnie ta lampa nie ma konkurencji jeśli chodzi o stosunek
    jakości-możliwości do ceny.

    > Czytałem że wiele osób się na to skarzy a w 58AF1 wypala się czasem lampa
    > po ok 800 strzałach

    Podaj choć kilka przykładów. Co i tak przy tysiącach lamp będzie znikomym
    ułamkiem.
    Poza tym sprawa dotyczyła pierwszych lamp pod N lub C o ile pamiętam.
    Wtedy i teraz palniki padają podobnie jak w innych lampach.
    BTW - zobacz jaką lampę systemową ma Leica - zdziwisz się.

    Podobnie możesz podejść do innych zakupów - bo ktoś napisał że dziadowsztwo.

    JDJ

  • 5. Data: 2009-11-15 11:38:08
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 11/15/2009 12:24 PM, Użytkownik tramp napisał:
    > ***
    > lol, powtarzanie "urban legend"

    Fakt. Moja padła po jakiś 600.

    540 jest o wiele lepsza prawie pod każdym względem. Imho zdecydowanie
    warta zakupu.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 6. Data: 2009-11-15 20:15:26
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

> [...]
    > 1. Lampa
    > wybieram pomiędzy Metz 58 AF-1 i Pentax 540 FGZ
    > Metz tańszy o jakieś 3 stówki. To nie mało.

    Wypowiem się w temacie lampy - wybrałbył jednak lampę systemową, czyli
    Pentax.

    Przerabiałem podobny problem z Nikonem. Po wielu testach, próbach różnych
    lamp producentów alternatywnych kupiłem Sb-600 i to był najoptymalniejszy
    wybór w sensie współpraca lampa<->body. Ale oczywiście to moje subiektywne
    odczucia.

  • 7. Data: 2009-11-15 21:03:34
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Bartosz" napisał:
    > Wypowiem się w temacie lampy - wybrałbył jednak lampę systemową, czyli
    > Pentax.

    No prawdę mówiąc spodziewałem sie podobnych opinii.
    Cena jednak wariacka...
    Zaczynam się bardziej nastawiać na nieco uboższy model: Metz 48 AF-1.
    Palnik uchylny w obu płaszczyznach, moc niewiele mniejsza, cena jakieś 850
    przy 1800 za Pentaxa. Tu różnica już baardzo istotna.
    Jeśli pozostałbym przy alternatywie: Metz 58 vs Petax 540 to chyba jednak
    padłoby na Pentaxa. Ale sporo dobrego naczytałem się o tym Metzu 48 i ...
    chyba jednak będzie to ta lampka ;-)

  • 8. Data: 2009-11-15 21:36:20
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

> [...]
    > padłoby na Pentaxa. Ale sporo dobrego naczytałem się o tym Metzu 48 i ...

    BTW - do czego ci ta lampa ?
    Ja 48 używałem na imprezkach u dzieciaka w przedszkolu (sufit na wysokości
    3,5m), a i dwa śluby obskoczyła.
    Mocy nigdy mi nie zabrakło, a nawet jak musiała walnąć pełną mocą to ma tą
    zaletę w porównaniu do 58 i 540 że ładuje się prawie dwa razy szybciej :)

    JDJ

  • 9. Data: 2009-11-15 22:03:31
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    dziobu pisze:

    > Fakt. Moja padła po jakiś 600.

    moja 58AF1 nie padła na razie (niecałe 2 lata). Tylko, że ja mam ją do
    Nikona. Bardzo fajnie działa. Porównywałem z SB800 i praktycznie nie
    widzę różnic, oprócz tego, że mam w Metzu dwa palniki.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 10. Data: 2009-11-15 22:04:03
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "JackDeJack" napisał:
> [...]
    > zaletę w porównaniu do 58 i 540 że ładuje się prawie dwa razy szybciej :)

    Do czego?
    Hmmm... chcę się po prostu nauczyć :-)
    NIGDY nie miałem lampy. Efekty używania lampy wbudowanej kompletnie mi nie
    odpowiadają, więc po prostu zamierzam kupić coś zewnętrznego, znośnie
    przyzwoitego i nauczyć się z tym obchodzić.
    Inna rzecz: kumpel zamierza w końcu się zaobrączkować i obiecałem pstryknąć
    mu kilka fotek na ślubie (nie, nie - nie uważam się za fotografa; to ma być
    na zasadzie "co będzie, to będzie"; mam jakieś 2 miesiące na przyswojenie
    sobie pracy z lampą zewnętrzną)

    Kojarzę Cię z forum pentaxowego. Tam właśnie wyczytałem sporo pozytywnych
    opinii o 48 i dlatego właśnie chyba tę zamówię :-)
    Dzięki za info

    Pzdr