  • 251. Data: 2012-08-17 12:55:25
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-16 20:05, Janko Muzykant pisze:
    > bo właśnie
    > takie działanie sensu jest pozbawione z czysto praktycznych przyczyn.

    Tak Ci się wydaje i dlatego chętnie pozbawiłbyś innych możliwości
    takiego zarobkowania. Szlachetne.

    > Jednakże zupełnie możliwe - o czym świadczą choćby jeżdżące po Krakowie
    > trabanty wożące turystów. A że nie są to taksówki tylko coś-tam-coś, to
    > już mało istotne.

    Bardzo istotne, bo bardzo prawdopodobne, że państwo ścignie w końcu tych
    "przestępców"...
    Dożyliśmy czasów, w których za pracę można iść do więzienia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 252. Data: 2012-08-17 12:59:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-16 23:18, PK pisze:
    > Ludzie mają naprawdę większe problemy niż 200 zawodów wymagających
    > licencji.

    Ale to tylko zawody licencjonowane a gdzie cała reszta ograniczeń?
    Ile ludzi pracuje na czarno?
    Ile ludzi ma śmieciowe umowy? Minimalna na papierze a ileśtam pod stołem.
    Czego Ty bronisz??? Niepojęte.

    > Moja koleżanka studiowała w Warszawie, a chciała zostać
    > wulkanologiem. Wyobrażasz sobie taką sytuację w ogóle? ;)

    I co, została?

    > No to Janko jest bardziej prawicowo-austriacki niż Ty. Jak się z tym
    > czujesz? :]

    Czułbym się znakomicie gdyby tak było :-)

    Nie rozumiem w czym rzecz

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 253. Data: 2012-08-17 13:00:22
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 12:40, quent pisze:

    > Oczywiście - wg Ciebie.
    > Przykłady można mnożyć.
    > Zauważ, że nie ma jednej uniwersalnej definicji sprawiedliwości ponieważ
    > nie da się takiej skonstruować.

    No jak to nie? "Sprawiedliwe = zgodne z prawem".

    > Wszystko zależy od
    > naszego/własnego/lokalnego/państwowego/prywatengo/wp
    ólnotowego ect.
    > poczucia sprawiedliwości. To wg. tego "poczucia" tworzymy sobie
    > kodeks/prawo.. whatever... i na tej podstawie nazywamy pewne działania
    > sprawiedliwymi lub nie.

    Jeszcze niedawno twierdziłeś, że to "sprawiedliwość" jest wypadkową
    prawa a nie odwrotnie. Jak Ci ludzie o tym pisali, to żeś się ciskał, że
    nie. Co i rusz przeczysz sam sobie.

    --
    marcin

  • 254. Data: 2012-08-17 13:05:47
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 13:00, mt pisze:

    > No jak to nie? "Sprawiedliwe = zgodne z prawem".

    Miało być "nie ma jednej definicji sprawiedliwości uniwersalnej", sorry.

    pochodną... ale mniejsza.
    No ale ja tu nie widzę sprzeczności.
    Napisz coś więcej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 255. Data: 2012-08-17 13:08:45
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 12:55, quent pisze:

> [...]
    > "przestępców"...
    > Dożyliśmy czasów, w których za pracę można iść do więzienia.

    Weź może napisz konkretnie, możliwości wykonywania jakiego to zawodu
    pozbawia Cię państwo. Bo że część zawodów wymaga licencji czy uprawnień
    to całkiem normalne, ale nikt Ci nie broni się o nie ubiegać, czy
    wyedukować się w konkretnym kierunku.

    --
    marcin

  • 256. Data: 2012-08-17 13:15:07
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 13:08, mt pisze:
> [...]
    > pozbawia Cię państwo. Bo że część zawodów wymaga licencji czy uprawnień
    > to całkiem normalne, ale nikt Ci nie broni się o nie ubiegać, czy

    Toż przecież *cały czas pisze*, że nikt nie powinien mi niczego
    zabraniać/utrudniać/zezwalać!
    Czy to naprawdę takie trudne do pojęcia?
    Tak wygląda wolność.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 257. Data: 2012-08-17 13:21:36
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 13:15, quent pisze:

    > Toż przecież *cały czas pisze*, że nikt nie powinien mi niczego
    > zabraniać/utrudniać/zezwalać!
    > Czy to naprawdę takie trudne do pojęcia?
    > Tak wygląda wolność.

    W poniedziałki, środy i piątki chciałbym pilotować Boeinga 787, a we
    wtorki i czwartki być neurochirurgiem. Rozumiem, że bez obiekcji
    wsadziłbyś swoją rodzinę do mnie do samolotu, albo położyłbyś pod
    skalpel, jakbym akurat operował?
    Wszak wolność wykonywania zawodu to wolność i nic nikomu do tego.

    --
    marcin

  • 258. Data: 2012-08-17 13:25:23
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 13:21, mt pisze:

> [...]
    > wtorki i czwartki być neurochirurgiem. Rozumiem, że bez obiekcji
    > wsadziłbyś swoją rodzinę do mnie do samolotu, albo położyłbyś pod

    W życiu!
    Bałbym się.

    > Wszak wolność wykonywania zawodu to wolność i nic nikomu do tego.

    Otóż to.

    Jak widzę zrozumiałeś w czym rzecz. Szybciej niż inni ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 259. Data: 2012-08-17 13:30:47
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 13:25, quent pisze:

    > Otóż to.
    >
    > Jak widzę zrozumiałeś w czym rzecz. Szybciej niż inni ;-)

    To Ty nie zrozumiałeś, ale jakoś mnie to nie dziwi. Jakby taki samolot
    spier...ił się na Twoj dom i zabił Ci w ten sposób rodzinę, to pierwszy
    byś miał pretensje do państwa, że ktoś bez uprawnień mógł usiąść za
    wolantem.
    Ty masz chociaż prawo jazdy, czy też jesteś zdania, że samochód powinien
    móc prowadzić każdy, niezależnie czy ma uprawnienia czy nie?

    --
    marcin

  • 260. Data: 2012-08-17 13:36:04
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 13:30, mt pisze:
> [...]
    > Ty masz chociaż prawo jazdy, czy też jesteś zdania, że samochód powinien
    > móc prowadzić każdy, niezależnie czy ma uprawnienia czy nie?

    O Dzizas :-(
    Czy uważasz, że szef linii lotniczych zatrudniłby kucharza (np. Ciebie)
    jako pilota?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info