  • 1. Data: 2012-08-08 11:40:10
    Temat: Zbiórka funduszy dla NASA na aparat 2 Mpix (kolor)
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    W związku z dramatycznymi cięciami w funduszach NASA proponuję zbiórkę
    funduszy przeznaczonych na zakup na Allegro aparatu (może kilku?) o
    rozdzielczości ponad 2 Mpix i o niskim poziomie szumów tak by można było
    publikować w internecie zdjęcia barwne.

  • 2. Data: 2012-08-08 11:44:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 8 Aug 2012 11:40:10 +0200, Marcepan napisał(a):

> [...]
    > funduszy przeznaczonych na zakup na Allegro aparatu (może kilku?) o
    > rozdzielczości ponad 2 Mpix i o niskim poziomie szumów tak by można było

    A są już takie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2012-08-08 14:03:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcepan" <b...@t...maila> wrote in message
> [...]
    > funduszy przeznaczonych na zakup na Allegro aparatu (może kilku?) o
    > rozdzielczości ponad 2 Mpix i o niskim poziomie szumów tak by można było

    A który aparat z Allegro pracuje przy marsjańskich
    temperaturach: -133..+27C?
    Albo niskim ciśnieniu, prawie próżni: 7-9hPa i częstych burzach piaskowych?

  • 4. Data: 2012-08-08 14:20:05
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2012 07:03:03 -0500, Pszemol napisał(a):

    > A który aparat z Allegro pracuje przy marsjańskich
    > temperaturach: -133..+27C?
    > Albo niskim ciśnieniu, prawie próżni: 7-9hPa i częstych burzach piaskowych?

    Cichoooo, pssstttt.... Nie psuj mu nastroju, bo się jeszcze okaże, się nie
    zna, a się zna bo przecież każdy Polak zna się na wszystkim (CBDU).

    --
    Franc

  • 5. Data: 2012-08-08 15:00:32
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-08 14:03, Pszemol pisze:
> [...]
    > -133..+27C?
    > Albo niskim ciśnieniu, prawie próżni: 7-9hPa i częstych burzach piaskowych?

    No ale sam fakt użycia matrycy o tak niewielkiej liczbie pikseli może
    dziwić prawda?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-08-08 15:53:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-08 15:00, quent pisze:
    > No ale sam fakt użycia matrycy o tak niewielkiej liczbie pikseli może
    > dziwić prawda?

    Przede wszystkim - o jakich zdjęciach mowa?
    Po drugie - z tego co się orientuję, to w ostatnich misjach używano
    filtrów barwnych do tworzenia fotografii kolorowej. I mają większy wybór
    filtrów niż marne rgb, nie tracąc możliwości rejestracji w bliskiej
    podczerwieni i nadfiolecie. A po trzecie - to te zdjęcia trzeba przesłać
    na dość dużą odległość. To chyba też ma znaczenie. Jak im będzie
    potrzebna większa rozdzielczość to zoom + panorama i zrobi się i 20mpx.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    WWW.GLOSUJINACZEJ.PL

  • 7. Data: 2012-08-08 16:30:37
    Od: Jakub Wróblewski <j...@m...edu.pl>

    Witam,

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

    > No ale sam fakt użycia matrycy o tak niewielkiej liczbie pikseli może
    > dziwić prawda?

    Główne kamery mają ponad 2 MPix, ale jeszcze ich nie rozłożyli.
    http://msl-scicorner.jpl.nasa.gov/Instruments/Mastca
    m/

    A do wymagań na Allegro warto dorzucić kilkanaście wbudowanych filtrów
    kolorowych i odporność na promienie kosmiczne.

    Pozdrawiam,
    Jakub Wróblewski

  • 8. Data: 2012-08-08 16:43:27
    Od: Jakub Wróblewski <j...@m...edu.pl>

    Poprawka:

    > Główne kamery mają ponad 2 MPix, ale jeszcze ich nie rozłożyli.

    Coś źle policzyłem: 1,9 MPix (pole widzenia 1,4 MPix).

    Pozdrawiam,
    Jakub Wróblewski

  • 9. Data: 2012-08-08 16:44:44
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, August 8, 2012 5:40:10 AM UTC-4, Marcepan wrote:
> [...]
    Mpix i o niskim poziomie szumów tak by można było publikować w internecie zdjęcia

    Nastepny, "wszystkowiedzacy" kretyn, chcial byc dowcipny.

    Slon

  • 10. Data: 2012-08-08 17:28:01
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-08 11:40, Marcepan pisze:
> [...]
    > funduszy przeznaczonych na zakup na Allegro aparatu (może kilku?) o
    > rozdzielczości ponad 2 Mpix i o niskim poziomie szumów tak by można było

    Nawet jak zbierze się was tysiąc ignorantów, nie uzbieracie nawet na
    obudowę takiego aparatu. Przede wszystkim to nie jest aparat do ładnych
    fotek z wakacji. O szumach się nie wypowiadaj, jak nie wiesz, takiej
    kontroli szumów na sprzęcie dostępnym na allegro nie zobaczysz długo.