  • 1. Data: 2012-01-14 16:38:20
    Temat: Plastikowe błotniki nowych aut
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Wiele nowych aut ma plastikowe błotniki, zwłaszcza przednie (które nowe auto
    tego nie ma?) jakie są ich wady? Bo zalet jest wiele, nie rdzewieje, po lekkim
    odrapaniu nie trzeba od razu ich malować, są elastyczniejsze. Ale czy są
    jakieś wady?

  • 2. Data: 2012-01-14 17:26:25
    Temat: Re: Plastikowe błotniki nowych aut
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lekkim
    > odrapaniu nie trzeba od razu ich malować, są elastyczniejsze. Ale czy są

    Ciężej się naprawia jak pęknie, kowal nie zadziała, musi być spec od
    plastików.

  • 3. Data: 2012-01-14 17:30:17
    Od: "Piotrek" <b...@N...gazeta.pl>

    > Ciężej się naprawia jak pęknie, kowal nie zadziała, musi być spec od
    > plastików.

    A metalowy po klepaniu będzie rdzewiał. Poza tym poco naprawiać plastik skoro
    zamiennik pewnie tani jest?

  • 4. Data: 2012-01-14 18:14:31
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Ciężej się naprawia jak pęknie, kowal nie zadziała, musi być spec od
    > plastików.

    Tego się nie naprawia. Przynajmniej uszkodzenia jakie ja zawsze miałem nie
    zostawiały złudzeń, albo nic się nie stanie (ugnie się i wróci) albo strzaska
    naprawdę mocno. Z minusów ponoć jak auto wyjeżdża z fabryki to te plastikowe
    elementy malowane są osobno i potrafią mieć nieco inny odcień - w moim
    bezwypadku to się w oczy nie rzuca, choć delikatnie być może coś widać. A na
    plus wiadomo - ty tylko panel, nie element wpływający na bezpieczeństwo czy
    konstrukcję, więc czemu nie może być lżejszy,a patrząc od strony producenta
    pewnie i tańszy. W moim dupowozie są plastikowe błotniki, tylna klapa (kombi)
    z tworzywa i aluminiowa maska. Tgzw. horror blacharza-druciarza :-).

  • 5. Data: 2012-01-14 19:41:11
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/14/2012 04:38 PM, Piotrek wrote:
> [...]
    > odrapaniu nie trzeba od razu ich malować, są elastyczniejsze. Ale czy są

    Oprócz plastiku, są jeszcze stopy glinu i magnezu. Cienkie,
    lekkie, drogie i nie do naprawy.

  • 6. Data: 2012-01-14 20:06:50
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Oprócz plastiku, są jeszcze stopy glinu i magnezu. Cienkie,
    lekkie, drogie i nie do naprawy.

    Kto to stosuje ?
    WOJO

  • 7. Data: 2012-01-14 20:36:02
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "Piotrek"

> [...]
    > odrapaniu nie trzeba od razu ich malować, są elastyczniejsze. Ale czy są
    Jak się metalowy odkształci (czyt. walnięty) i lakier nie spadnie, to można jeździć
    dalej. Przy tej samej sile uderzenia, tworzywo najczęściej pęknie, często w punkcie
    mocowania, a potem to "baco - błotnik się wam telepie".

  • 8. Data: 2012-01-14 20:56:12
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/14/2012 08:06 PM, WOJO wrote:
    > Oprócz plastiku, są jeszcze stopy glinu i magnezu. Cienkie,
    > lekkie, drogie i nie do naprawy.
    >
    > Kto to stosuje ?
    > WOJO

    Mercedes na pewno. Nie wiem jak w innych, ale S 220 ma tego
    bardzo dużo. Widziałem ostatnio S klasę, w którą coś wjechało.
    Naprawa polegała na wycięciu elementów i zamocowaniu nowych.
    Mocowanie to dwuskładnikowy klej oraz nity. Żadnego spawania.

    Taki element jak wziąć do ręki, to ma się wrażenie, że jest
    bardzo lekki, grubości kilku kartek papieru. Jest sprężysty
    i wygina się. Aż strach, że się złamie. Ale jak zostanie
    wklejony i wnitowany w całą konstrukcję auta, to nabiera
    takiej sztywności, że można na tym stanąć.

    Dla zainteresowanych polecam:

    KIERUNKI ZMIAN MATERIAŁOWYCH W MOTORYZACJI W ŚWIETLE WYMOGÓW EKOLOGII
    Marek Idzior
    Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Politechnika Poznańska

    http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/Motrol9/11_I
    dzior.pdf

  • 9. Data: 2012-01-14 21:35:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/01/2012 19:36, jerry wrote:
> [...]
    > dalej. Przy tej samej sile uderzenia, tworzywo najczęściej pęknie, często w punkcie
    > mocowania, a potem to "baco - błotnik się wam telepie".

    Jak się wali konkretnie, to już martwi się ubezpieczalnia, a przy
    niewielkich stłuczkach plastikowy wróci na swoje miejsce, gdzie metalowy
    byłby już pogięty.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-01-14 21:42:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tego się nie naprawia.

    Zależy jak uszkodzone.
    Mój zderzak po naprawie nie narzeka.

    >Przynajmniej uszkodzenia jakie ja zawsze miałem nie
    > zostawiały złudzeń, albo nic się nie stanie (ugnie się i wróci) albo
    > strzaska
    > naprawdę mocno.

    A u mnie się wgiął i odbił do tej samej pozycji, pozostały tylko pękniecia w
    poziomie na górze zderzaka.
    Lakiernik dał sobie z nimi radę, od pół roku spokój.