  • 1. Data: 2012-01-14 18:41:02
    Temat: Turbina elektryczna
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Dziwny pomysł mi wpadł do głowy i patrze że takie rzeczy
    produkują i to chyba w niektórych autach seryjnie.

    ktoś ma ? da się to założyć w 1h ?

    popsuje to silnik ? zrobi to z 200 koni 250 ?

    trzeba grzebać przy mapach przy tym ? (ja jak trzeba to czy w 0.5h się da) ?

    0.5 atmosfery dołoży przy 3 litrach ?

  • 2. Data: 2012-01-14 18:43:23
    Temat: Re: Turbina elektryczna
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Michał

    > Dziwny pomysł mi wpadł do głowy i patrze że takie rzeczy produkują i to
    > chyba w niektórych autach seryjnie.
    (...)
    (...)
    > popsuje to silnik ?

    Jak się rozpadnie to popsuje.

    > zrobi to z 200 koni 250 ?

    Nie. Najpewniej zrobi z 200 ze 190, bo przyblokuje przepływ.

  • 3. Data: 2012-01-14 18:47:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Michał <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    > ktoś ma ? da się to założyć w 1h ?

    Strasznie drogo wychodzi. Lepiej jest zalozyc trzy wiatraki z CPU w
    dolocie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-01-14 18:52:59
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AZ

    > Strasznie drogo wychodzi. Lepiej jest zalozyc trzy wiatraki z CPU w
    > dolocie.

    Albo śmigło z Tupolewa!

  • 5. Data: 2012-01-14 18:59:34
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    to <t...@i...pl> napisał(a):

    > Nie. Najpewniej zrobi z 200 ze 190, bo przyblokuje przepływ.

    mam tu takie co prawie nie działają:

    http://www.ebay.com/itm/ELECTRIC-TURBO-POWER-AIR-INT
    AKE-SUPERCHARGER-All-
    makes-and-models-/250973433360?
    hash=item3a6f2eae10&item=250973433360&pt=Motors_Car_
    Truck_Parts_Accessories&vx
    p=mtr

    Ktoś to mierzył i "dało kopa" ~10 koni przy 130 koniach....
    faktycznie w 3.0 pewnie "zatka".

    koło 29k rpm przy wiatraczku jak z PC ;)

    ile litrów/minute potrzebuje silnik ?
    to policzymy ile mocy trzeba w taki wiatrak wpakować żeby
    silnik zasysał z przestrzeni pod ciśnieniem 1.5atm a nie 1.0 :)

    a te nie są seryjne - elektryczne jak tu piszą?
    http://allegro.pl/turbina-elektryczna-mondeo-mk3-tdc
    i-130-115-05r-
    i2013896936.html

    http://allegro.pl/turbina-elektryczna-mercedes-4-2-c
    di-i2034198619.html

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2012-01-14 19:17:58
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/14/2012 06:41 PM, Michał wrote:
> [...]
    >
    > popsuje to silnik ? zrobi to z 200 koni 250 ?
    >
    > trzeba grzebać przy mapach przy tym ? (ja jak trzeba to czy w 0.5h się da) ?

    jakieś 10 lat temu sprzedawał to VTech.

  • 7. Data: 2012-01-14 19:23:49
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    m...@i...pl <m...@i...pl> napisał(a):

    > jakieś 10 lat temu sprzedawał to VTech.

    Wow, i to było coś co serio działało ?

    ile to mogło mieć watów i ile atm dawało przy jakim przepływie ?

    btw to jest coś co mechanik założy od kopa ? i serio zwiększy moc ?

    pozdrawiam!

  • 8. Data: 2012-01-14 19:42:53
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/14/2012 07:23 PM, Michał wrote:

> [...]
    >
    > ile to mogło mieć watów i ile atm dawało przy jakim przepływie ?
    >

    > btw to jest coś co mechanik założy od kopa ? i serio zwiększy moc ?

    Na stronach VTechu pisali, że Omega MV6 dostanie +30 KM. Co do poboru
    prądu, to masakra. Podobno żarło to 100A.

  • 9. Data: 2012-01-14 19:56:34
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    m...@i...pl <m...@i...pl> napisał(a):

    > Na stronach VTechu pisali, że Omega MV6 dostanie +30 KM. Co do poboru
    > prądu, to masakra. Podobno żarło to 100A.

    Wow to już taka suszarka, a bardziej odkurzacz :)

    Właśnie liczę ile powietrza trzeba:

    3 litry, napełniane co 2 obroty, 7k rpm

    3*0.5*7000= 10500 litrów/minutę przy ciśnieniu 1 atm

    czyli koło 16000litrów/min żeby było +0.5atm (jeśli łopatki
    to utrzymają, tylko na to wzoru jeszcze nie wymyśliłem :) )

    ebajowe przy 12V i 68 amperach dają prędkość wiatru koło
    125km/h w rurze... i tu nie wiem... 18cm średnicy ?
    (jakiś gość na youtube wiatrometrem mierzył).

    czyli przekrój:
    0.0324metra^2 * 125 000 = 4050 metra/h

    Co daje 67500 litra/minutę czyli dość :) - tylko jakie ciśnienie ?

    Pozdrawiam!

  • 10. Data: 2012-01-14 20:00:50
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > czyli przekrój:
    > 0.0324metra^2 * 125 000 = 4050 metra/h
    >
    > Co daje 67500 litra/minutę czyli dość :) - tylko jakie ciśnienie ?

    pi zgubiłem, trochę mniej ;)

    razy pi i / 4

    53 000 litrów/minutę

    czyli jakieś 3x więcej niż trzeba tylko ile ucieknie
    przez łopatki spowrotem

    ale takie turbo to już "poważna sprawa" taki mniejszy odkurzacz
    domowy (który akurat ciśnienie i przepływ to chyba zrobi)

    pozdrawiam!