  • 101. Data: 2014-02-13 23:08:47
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 22:00:49 +0000, Budzik wrote:

    > ROTFL Policja ma sie taka sprawa zając.
    > Czyli wymóc na zarządcy porządne oznakowanie a nie korzystac z jego
    > błedu.

    To może najpierw sprawdź, co Policja w takiej sprawie może. Niewiele. Co
    najwyżej może złożyć wniosek o zmianę tego ograniczenia. Ma natomiast
    obowiązek egzekwować to prawo jakim by nie było.

    Tak swoją droga, to skąd wiesz, że to ograniczenie nie zniknęło właśnie
    na wniosek policji? Zmiana po raptem dwóch tygodniach to jednak bardzo
    szybko.

    > O legalności zatwierdzenia juz ci napisał anacron.

    Tak, napisał sporo bzdur o elektronice i informatyce.

    Tomek

  • 102. Data: 2014-02-13 23:09:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 23:04, Tomasz Stiller pisze:

    > Tutaj to wybacz, ale ja parskałem śmiechem.
    >
    > Wiesz czym się różni dysk SSD od HDD dla urządzenia piszącego lub
    > czytającego na nim dane? Niczym. Oba obsługują ten sam protokół
    > transmisji danych.

    Źle się wysłowiłem, nieprecyzyjnie. przepraszam. Dokładnie to dyski ATA
    HDD były na badaniach do ZT a teraz są SATA II SDD. Parskaj dalej
    śmiechem. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 103. Data: 2014-02-13 23:10:51
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 23:00, Budzik pisze:

    > O legalności zatwierdzenia juz ci napisał anacron.
    > Z ta legalnoscia to w gole sa jaja - nawet GUM nie wie jak szatwierdzili
    > iskrę. Czy moze juz sie dowiedzieli.

    Wiedzieć to oni wiedzą, tylko nie chcą pokazać palcem, kto wziął i ile,
    bo jakie inne wyjaśnienie?

    --
    anacron
    aba/

  • 104. Data: 2014-02-13 23:13:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 23:08, Tomasz Stiller pisze:

    > Tak, napisał sporo bzdur o elektronice i informatyce.

    Doprecyzowałem Ci, nie widzisz? :D Skrót myślowy się wkradł.

    --
    anacron
    aba/

  • 105. Data: 2014-02-13 23:19:06
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 23:09:27 +0100, anacron wrote:

    > Źle się wysłowiłem, nieprecyzyjnie. przepraszam. Dokładnie to dyski ATA
    > HDD były na badaniach do ZT a teraz są SATA II SDD. Parskaj dalej
    > śmiechem. :)

    Masz rację, że byłeś nie precyzyjny.

    Przy czym nie zmienia to w żadnym przypadku postaci rzeczy. Nadal do
    transmisji danych wykorzystywany jest protokół ATA, tylko w tym drugim
    przypadku dane fizycznie przesyłane są szeregowo (Serial ATA), a nie
    równolegle.

    Nie od dziś wiadomo, że taka transmisja jest bardziej odporna na
    zakłócenia. Z punktu widzenia systemu zapisującego dane rodzaj kontrolera
    nie ma znaczenia, bo całość działa o warstwę abstrakcji wyżej. Nadal
    oczywiście nie ma obawy o integralność danych, bo dbają o nie stosowne
    mechanizmy na poziomie kontrolera.

    Ustosunkujesz się do mojego pytania o pobór mocy urządzeń transmisyjnych
    stosowanych przez GITD czy zwyczajnie nie masz o tym pojęcia i wysnułeś
    sobie wnioski z palca?

    Tomek

  • 106. Data: 2014-02-13 23:19:48
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 23:13:24 +0100, anacron wrote:

    > Doprecyzowałem Ci, nie widzisz? :D Skrót myślowy się wkradł.

    Widziałem, to co napisałeś niczego nie zmienia.

    Tomek

  • 107. Data: 2014-02-13 23:22:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 23:19, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > transmisji danych wykorzystywany jest protokół ATA, tylko w tym drugim
    > przypadku dane fizycznie przesyłane są szeregowo (Serial ATA), a nie

    Nie rozumiesz.

    Do wydania zatwierdzenia typu w skrócie ZT bada się (powinno się
    dokładnie przebadać "prototyp". Następnie wystawia się legalizację dla
    następnych JEŚLI SĄ IDENTYCZNE Z PROTOTYPEM. W przypadku Fotorapida CM
    (czyli tego gówna ze słupków GITD) nie są, więc LEGALIZACJE ZOSTAŁY
    WYDANE Z NARUSZENIEM PRAWA.

    > Ustosunkujesz się do mojego pytania o pobór mocy urządzeń transmisyjnych
    > stosowanych przez GITD czy zwyczajnie nie masz o tym pojęcia i wysnułeś
    > sobie wnioski z palca?

    j.w. nie było to badane do Z.T, więc żaden Fotorapid CM z dyskiem SDD i
    urządzeniem transmisyjnym nie ma prawa posiadać legalizacji.

    Pojął?

    --
    anacron
    aba/

  • 108. Data: 2014-02-13 23:24:49
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Widziałem, to co napisałeś niczego nie zmienia.

    To czytaj dalej i zastanów się dlaczego cały cywilizowany świat tak
    bardzo certyfikacji przestrzega.

    --
    anacron
    aba/

  • 109. Data: 2014-02-13 23:36:07
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 23:22:59 +0100, anacron wrote:

    > Nie rozumiesz.

    Odpowiedz mi proszę, jak to wpływa na pomiar.

    Tomek

  • 110. Data: 2014-02-13 23:41:20
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 23:36, Tomasz Stiller pisze:

    > Odpowiedz mi proszę, jak to wpływa na pomiar.

    Nie ważne. Nie wiemy. Nie zostało to przebadane. Po to tak są stworzone
    procedury, aby mieć pewność, że działa poprawnie. Komplet badań do ZT to
    kilka miesięcy bardzo kosztownych testów (których i tak nie robią
    poprawnie albo wcale niektórych). Po to jest w teorii GUM, aby to
    przepadać i w przypadku jakiejkolwiek zmiany konstrukcyjnej względem
    prototypu badanego do ZT odmówić legalizacji lub wydać nowy dokument ZT
    dla nowego urządzenia. Nie zrobili tego i nie robią (legalizację
    wystawiają do dziś dla nowych Fotorapidów na podstawie ZT starego).
    Przepisy ponoć obowiązują wszystkich, a teraz jak Ci wygodnie zamierzasz
    udowadniać, że nie mają sensu? :D

    --
    anacron
    aba/