  • 111. Data: 2014-02-13 23:58:12
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-13 08:14, Użytkownik Marcin N napisał:

    > Znowu pozdrawiasz w nadziei nie dostania po gębie?

    Jesteś głupszy niż to okazujesz na tej grupie.

    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2014-02-14 00:09:37
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 23:04:58 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał:

> [...]
    >
    > poważnie, bo sama zmiana dysku z hdd na ssd powoduje zazwyczaj obniżenie
    >
    > zapotrzebowania na moc o przynajmniej 10W. Typowy HDD podczas zapisu
    >
    > potrzebuje około 15W, typowy SSD niewiele ponad 2W.

    > Najwyraźniej Ty nie masz większego pojęcia o elektronice, skoro sam
    >
    > wypisujesz bzdury jak powyżej.

    > Nawet jeśli spowoduje to, że zdecydowana większość poprawnie zmierzonych
    >
    > uniknie w ten sposób kary, przez co ich stosunek do prawa ulega dalszemu
    >
    > wypaczeniu? Widzę, że cel uświęca środki. Robi się coraz ciekawiej.

    > Tia, skoro tak twierdzisz to musi być prawda.

    Jesteś małostkowy. Przypierdalasz się do szczegółów a nie dostrzegasz albo nie chcesz
    dostrzec sedna sprawy. Napisałem niedawno że anacronowi na dekiel bije. Ale nie
    napisałem nigdy że nie ma racji. Bo ma rację. Jak w dokumentacji dopuszczającej
    jakieś urządzenie na podstawie którego jest naliczana oplata czy kara jest
    specyfikacja z jakich podzespołów jest zbudowane i te podzespoły są oznaczone to nie
    wolno zastosować innych i nie ważne ze będą lepsze albo tańsze. Są inne i to
    wystarczy żeby uznać że nie jest to urządzenie dopuszczone do pracy dokąd nie
    dostanie swojego nowego dopuszczenia. Czytam dzisiaj na onanecie że chcą podnieść
    karę za nie wskazanie do 3200. Ja twierdzę że dobrze ale pod pewnym warunkiem. Pomiar
    ma być wiarygodny i weryfikowalny. Czyli ogólnie dostępne warunki dopuszczenia
    urządzeń do użytku, minimum dwa zdjęcia dostępne dla właściciela pojazdu od momentu
    powiadomienia go o zdarzeniu. Co według mnie powinien zrobić anacron. Ponieważ jest
    już rozpoznawalny powinien zwrócić się do Ministra Transportu i Premiera o
    wyjaśnienie sprawy dopuszczenia do użytku nie do końca przetestowanych urządzeń, ze
    wskazaniem że gdyby jego przypuszczenia się potwierdziły to mają oni zawiadomić
    prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa poświadczenia nieprawdy przez Urząd
    Miar lub świadomego dopuszczenia do użytkowania urządzeń nie posiadających pełnych
    badań. Kary i mandaty są potrzebne, bez nich nie da się zapanować nad ludźmi. Ale
    niech to nie będą kary wymierzane na zasadzie chybił trafił.

  • 113. Data: 2014-02-14 00:22:40
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 23:41:20 +0100, anacron wrote:

    > Nie ważne. Nie wiemy. Nie zostało to przebadane. Po to tak są stworzone
    > procedury, aby mieć pewność, że działa poprawnie.

    Bardzo ważne, skoro używasz tego jako argumentu do podważenia poprawności
    pomiaru.

    Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o dziedzinie w jakiej się wypowiadasz,
    to wiedział byś że to o czym pisałeś wcześniej nie ma najmniejszego
    znaczenia. Zmiana rodzaju nośnika pamięci, nawet wiążąca się ze mianą
    kontrolera nie ma wpływu na pracę urządzenia.

    Urządzenie zapisuje dane weryfikując ich integralność _po_ zapisie. Nie
    ważne czy dane są przesłane szeregowo, czy równolegle skoro ich
    integralność jest zachowana i gwarantowana. To bardzo proste.

    > Komplet badań do ZT to
    > kilka miesięcy bardzo kosztownych testów (których i tak nie robią
    > poprawnie albo wcale niektórych). Po to jest w teorii GUM, aby to
    > przepadać i w przypadku jakiejkolwiek zmiany konstrukcyjnej względem
    > prototypu badanego do ZT odmówić legalizacji lub wydać nowy dokument ZT
    > dla nowego urządzenia. Nie zrobili tego i nie robią (legalizację
    > wystawiają do dziś dla nowych Fotorapidów na podstawie ZT starego).

    Najwyraźniej nie chodzi o jakąkolwiek zmianę techniczną, bo taką będzie
    zmiana producenta kondensatorów na płycie elektroniki. Tylko jakąkolwiek
    zmianę wpływającą na funkcjonowanie urządzenia. Tutaj zmiana ta nie
    wpływa na zmianę funkcjonowania urządzenia.

    Nadal także nie odpowiedziałeś mi na pytanie odnośnie tych nieszczęsnych
    urządzeń transmisyjnych jak to nazywasz. Udzielisz wreszcie odpowiedzi,
    czy zwyczajnie nie wiesz?

    Tomek

  • 114. Data: 2014-02-14 00:32:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.02.2014 00:22, Tomasz Stiller pisze:

    > Bardzo ważne, skoro używasz tego jako argumentu do podważenia poprawności
    > pomiaru.

    Nie. Ważne jest to, że GUM nie przestrzega przepisów, które sam
    wymyślił, a przepraszam, skopiowali gotowca z zachodu.

> [...]
    > znaczenia. Zmiana rodzaju nośnika pamięci, nawet wiążąca się ze mianą
    > kontrolera nie ma wpływu na pracę urządzenia.

    Płyta główna to nie zmiana detalu. Nie wiemy jakie ma inne podzespoły,
    nikt nie przebadał jak się zachowuje w skrajnych warunkach. Gdybyś miał
    pojęcie o dziedzinie w jakiej się wypowiadasz, to wiedział byś dlaczego
    prawo wymaga identyczności.

> [...]
    > zmianę wpływającą na funkcjonowanie urządzenia. Tutaj zmiana ta nie
    > wpływa na zmianę funkcjonowania urządzenia.

    Nie ważne czy wpływa czy nie. Ma być identyczne, tak stanowi prawo.
    Rozumiesz to czy nie? Aha czekaj, ja mam prawa przestrzegać, a urzędnik
    już nie musi? :D

    --
    anacron
    aba/

  • 115. Data: 2014-02-14 00:38:35
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 15:09:37 -0800, kogutek444 wrote:
    > Przypierdalasz się do szczegółów a nie dostrzegasz
    > albo nie chcesz dostrzec sedna sprawy.

    Czyli czego dokładnie, możesz wskazać? Zdaje się, że rozmawiamy o
    wiarygodności pomiarów - mylę się? Powiedz mi proszę, jak na tą
    wiarygodność wpływa zmiana rodzaju dysku twardego, na który zgrywane są
    _wyniki_ pomiaru. Jak niby urządzenia nie uczestniczące w procesie
    pomiaru ma wpływać na jego wynik?

> [...]
    > jest zbudowane i te podzespoły są oznaczone to nie wolno zastosować
    > innych i nie ważne ze będą lepsze albo tańsze.

    A jest to zaznaczone czy nie jest? Ja szczerze mówiąc nie widziałem tej
    dokumentacji. Chętni sobie zerknę. Jest gdzieś dostępna? Anacron ma
    dostęp? To wbrew pozorom dość ważne. Na razie to sobie dyskutujemy o tym
    co nam anacron sprzedaje, w zasadzie bez możliwości weryfikacji tych
    teorii.

> [...]
    > ogólnie dostępne warunki dopuszczenia urządzeń do użytku, minimum dwa
    > zdjęcia dostępne dla właściciela pojazdu od momentu powiadomienia go o

    Tutaj pełna zgoda. Ja także jestem za podniesieniem kar, pomimo ogólnego
    krzyku wszystkich jak to ich wysokość na nic nie wpływa. Takie życzenia
    na 3200 PLN w zasadzie uleczą z amnezji większość zapominalskich. Okazuje
    się, że wizja 1650 E powoduje, że można zacząć weryfikować przepisy nawet
    jeszcze przed jazdą.

    W ogóle przeraża mnie to, jak prosto można ukrócić całą ta Anacronową
    akcję. Wystarczy, że ktoś w GITD zmieni konfigurację urządzeń i cały
    argument o braku możliwości weryfikacji pomiaru przepadnie jak kamfora.

    Tomek

  • 116. Data: 2014-02-14 00:42:23
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 00:32:07 +0100, anacron wrote:

    > Nie ważne czy wpływa czy nie. Ma być identyczne, tak stanowi prawo.
    > Rozumiesz to czy nie? Aha czekaj, ja mam prawa przestrzegać, a urzędnik
    > już nie musi? :D

    Widzę, że nie doczekam się odpowiedzi na moje pytania.

    Odwrócę zatem Twoje ostatnie stwierdzenie. Dlaczego uważasz, że skoro
    zwykli ludzie mają prawo w dupie, to urzędnik będący również zwykłym
    człowiekiem ma to prawo w innym miejscu. Wyżej dupy nie podskoczysz, no
    nie ma bata.

    Innymi słowy, zanim zaczniesz wymagać od innych, zacznij wymagać od
    siebie.

    A swoją drogą, skoro masz dostęp do ZT urządzenia do którego pijesz, to
    może byś je udostępnił. Chętnie zobaczę sobie co tam GUM wypisuje.

    Tomek

  • 117. Data: 2014-02-14 00:51:06
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.02.2014 00:38, Tomasz Stiller pisze:
    > W ogóle przeraża mnie to, jak prosto można ukrócić całą ta Anacronową
    > akcję. Wystarczy, że ktoś w GITD zmieni konfigurację urządzeń i cały
    > argument o braku możliwości weryfikacji pomiaru przepadnie jak kamfora.

    I o to chodzi. Ja bym olał certyfikację radaru kompletnie, zbędny koszt,
    jeśli byłaby możliwość weryfikacji. Dlaczego nie ma, już pisałem.
    Fotorapid to zwykły radar, myli się tak samo często jak inne. Późno już
    więc dziś już nie odpiszę. Co do dokumentacji jest grupa na fb (ukryta),
    znajdź mnie, zaproś do znajomych, dodamy Cię, przy okazji poznasz
    Sławka, inżyniera, który projektował m.in. systemy telemetrii radarowej
    dla sportów samochodowych w USA i wie troszkę więcej ode mnie o radarach
    w praktyce. :) Tak ten z Krakowa. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 118. Data: 2014-02-14 01:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > To może najpierw sprawdź, co Policja w takiej sprawie może. Niewiele. Co
    > najwyżej może złożyć wniosek o zmianę tego ograniczenia. Ma natomiast
    > obowiązek egzekwować to prawo jakim by nie było.

    Uwielbiam wszechobecne "nie da się".
    Prawidłowo oznakować drogi na czas "nie da sie", zaprzestać pomiarów w
    miejscu gdzie mamy podejrzenie ze jest złe oznaczenie "nie da się".
    Cudownie!

    > Tak swoją droga, to skąd wiesz, że to ograniczenie nie zniknęło właśnie
    > na wniosek policji? Zmiana po raptem dwóch tygodniach to jednak bardzo
    > szybko.

    No naprawde - bardzo szybko. Po prostu inaczej rozumeimy słowo "szybko".

    > Tak, napisał sporo bzdur o elektronice i informatyce.

    To ze ty uwazasz, iz procedury legalizacji należy brac na zdrowy rozsadek
    ale z drugiej strony od obywatela wymagac stosowania prawa literalnie to
    juz wiemy...

  • 119. Data: 2014-02-14 01:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik anacron a...@a...pl ...

    > Wiedzieć to oni wiedzą, tylko nie chcą pokazać palcem, kto wziął i
    > ile, bo jakie inne wyjaśnienie?

    Tez nie chce mi sie wierzyc zeby byli az tak niekompetentni.
    Ale moze jednak? ;-)

  • 120. Data: 2014-02-14 08:28:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-13 23:58, RadoslawF pisze:

    > Jesteś głupszy niż to okazujesz na tej grupie.
    >

    > Pozdrawiam

    Rozumiem, że głupio byłoby nagle teraz nie pozdrowić, bo Twoje
    rozdmuchane ego by mogło pęknąć po takiej operacji.

    Jednak może już nic nie pisz, bo zabawnie się robi...

    --
    (nie pozdrawiam)
    MN