    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Date: Thu, 13 Feb 2014 21:29:59 +0000 (UTC)

    On Thu, 13 Feb 2014 16:36:24 +0100, anacron wrote:

    > Zarządca drogi to jedno a FR i patrole policji w tym miejscu to drugie.
    > Około dwóch tygodni mieli idealne miejsce na łowy.

    Tylko defacto w tym miejscu powinieneś mieć pretensję raczej do zarządcy
    drogi, a nie do policji. Oni egzekwują prawo, takie jakim jest
    ustanowione. Twoim zdaniem mieli przymykać oko, czy jak?

    >>> Nie. Nawet w TV powiedziałem, że większość jest zgodna z

    > Nie na pewno błędnie, a na pewno może być błędny, bo może. Nie zgadzam
    > się na to, aby w imię pseudo walki z zagrożeniami na drodze karać
    > niewinnych ludzi.

    Tak, tak zaczynamy bawić się semantyką. Nie wydaje Ci się, że samo _może
    być błędny_ to stanowczo za mało w takim przypadku? Te urządzenia zostały
    _legalnie_ dopuszczone do użytkowania - mowa o stacjonarnych FR.

    Nie podoba mi się też stwierdzenie pseudo walki z zagrożeniami. Uważasz,
    że to wszystko pic na wodę? Taki ustawiony słupek często powoduje masowe
    zwalnianie przejeżdżających przy nim samochodów. To miejsce to może być
    przejście przy szkole. IMO taki prewencyjny efekt wystarczy. Nadal to
    pseudo walka?

> [...]
    > potrafią), więc w przypadku żadnego pomiaru z ich strony nie ma
    > możliwości weryfikacji jego poprawności, a tym samym możliwości
    > stwierdzenia ponad wszelką wątpliwość, że wykroczenie zostało
    > popełnione. Dodatkowo nie ma możliwości sprawdzenia kto jest na zdjęciu
    > bo go nie wysyłają i z chęcią przyjmą pieniądze nie wnikając w to kto
    > prowadził (kto popełnił wykroczenie). To ma być normalne? A teraz
    > pytanie, wiesz dlaczego nie wysyłają? Ja wiem. W większości przypadków
    > ledwo da się numery odczytać rejestracyjne (widziałem kilka oryginalnych

    Tylko jakoś w twoich postulatach nie widać apeli o tym, że należy
    przekonfiguować urządzenia w taki sposób, żeby fotografowały zdjęciami
    seryjnymi. Podobnie jak nie apelujesz o zmianę prawda mającą na celu
    udostępnianie fotek. Dlaczego? Jedyne co promujesz, to sposoby na to jak
    się uchylać od płacenia mandatów - bez wnikania w to jakie to
    przewinienie. Co więcej sam przyznajesz, że zdecydowana większość
    pomiarów wykonywana jest prawidłowo.

    > To się nazywa umiejętność oceny sytuacji na drodze, czyli podstawowa
    > umiejętność każdego kierowcy (przynajmniej w teorii).

    Umiejętność oceny sytuacji na drodze ma się nijak do świadomego łamania
    prawa. Powinieneś to wiedzieć i mam wrażenie że celowo trolujesz.

    Tomek