  • 81. Data: 2014-02-13 10:57:07
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Nie zrozum mnie źle. W pełni popieram akcję z ręcznymi miernikami
    > prędkości. Skoro Policja nie potrafi ich używać - niech się nauczy,
    > jeśli dopuszczono je do użytkowania z naruszeniem prawa - trzeba do
    > dopuszczenie anulować. Ale Ty zaczynasz się wypowiadać w kwestiach
    > absolutnych, jakoby każdy jeden pomiar prędkości był błędnie wykonany.
    > Każdy. To jest duże nadużycie.

    Popierasz ale nie popierasz... takie troche to schizofreniczne.

  • 82. Data: 2014-02-13 11:20:00
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-02-13 10:15, Tomasz Stiller pisze:

    > Czasami mam też wrażenie, że zapominasz, że drogi są dla wszystkich i
    > dlatego ograniczenia są ustawiane mając to na uwadze.
    Ograniczenia są ustawiane żeby prokurator po wypadku nie przywalił się
    do zarządcy drogi, że ich nie było. A jeśli drogi projektują architekci
    typu "wszyscy dostają 3, kto chce więcej to pisze egzamin" to potem mamy
    zjazdy z autostrady z ograniczeniem do 40 lub ograniczenie do 70 na co
    drugim zakręcie drogi krajowej.

    > Tylko nauczyłeś się unikać
    > kary. Zaiste należy Ci się medal.

    Skoro GITD i podobni im mogą łamać prawo wystawiając wezwania, to
    dlaczego ja miałbym na takie bezprawne wezwania odpowiadać?

    Ja bym chciał mieć proste prawo bez luk, przestrzegających go urzędników
    i zwykłych ludzi, ale z taką mentalnością jaka jest w tym kraju to
    będzie ciężko. Aż pozostaje podziwiać Mojżesza - wyprowadził ludzi z
    mentalnością niewolników z Egiptu, poczekał aż przez te 40 lat wymrą na
    pustyni i dopiero z nowym pokoleniem założył państwo.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 83. Data: 2014-02-13 16:12:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > Wybacz, ale ja to odbieram inaczej.

    Jak każdy bez piątej klepki.

    >Kozaczysz na drogach jeżdżąc
    > ewidentnie za szybko

    Wystarczy tego durnego pierdzielenia od rzeczy.
    KAPELUSZ PLONK

  • 84. Data: 2014-02-13 16:22:07
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 13 Feb 2014 10:56:27 +0100, anacron wrote:

    > Spokojnie z 10 tys urwę :)

    Nie omieszkaj wrzucić skanu prawomocnego wyroku, bo chciałbym to zobaczyć
    jak wyrywasz 10k odszkodowania.

    > Nie dawno wyjazd z Włocławka w stronę Torunia, skończyli remontować
    > dwujezdniową drogę a ograniczenie zostało i FR był ustawiony nadal na to
    > absurdalne 30 (przy 50 już pstrykał). Od kilku dni jest tam normalnie 70
    > dopiero.

    To jak długo stał tam ten ustawiony na nie istniejące ograniczenie? Czy
    może zarządca drogi w sposób opieszały zdejmował ograniczenie? Bo to
    jakby dwie zupełnie inne sprawy.

    > Nie. Nawet w TV powiedziałem, że większość jest zgodna z
    > rzeczywistością. Problem w tym, że nie wiemy które, a więc wszystkie do
    > kosza i niech to poprawią.

    Tak, to dlatego przy każdej możliwej okazji również w tym wątku piszesz
    jak to pomiar na pewno został wykonany błędnie? Z góry zakładasz, że jest
    błędny nie znając sytuacji, miejsca, czy nawet sposobu pomiaru.

    > Jasne, że przekraczam. Nie zamierzam jechać przez las 50 tylko dlatego,
    > że jakiś pajac postawił sobie znak obszar zabudowany w tym lesie (od
    > razu przykład, wjazd do Skierniewic od strony Rawy Mazowieckiej).

    No to wybacz, ale jesteś dla mnie totalnie niewiarygodny. Jak możesz
    żądać literalnego podejścia do prawa, podczas gdy sam publicznie
    przyznajesz się, że masz to prawo gdzieś - bo wedle Twojego widzimisię
    wybierasz sobie czy przestrzegać dany przepis czy nie. Delikatna
    hipokryzja.

    Tomek

  • 85. Data: 2014-02-13 16:36:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 16:22, Tomasz Stiller pisze:

    > To jak długo stał tam ten ustawiony na nie istniejące ograniczenie? Czy
    > może zarządca drogi w sposób opieszały zdejmował ograniczenie? Bo to
    > jakby dwie zupełnie inne sprawy.

    Zarządca drogi to jedno a FR i patrole policji w tym miejscu to drugie.
    Około dwóch tygodni mieli idealne miejsce na łowy.

    > Tak, to dlatego przy każdej możliwej okazji również w tym wątku piszesz
    > jak to pomiar na pewno został wykonany błędnie?

    Nie na pewno błędnie, a na pewno może być błędny, bo może. Nie zgadzam
    się na to, aby w imię pseudo walki z zagrożeniami na drodze karać
    niewinnych ludzi.

    > Z góry zakładasz, że jest błędny nie znając sytuacji, miejsca, czy nawet sposobu
    pomiaru.

    Ani jeden fotoradar GITD nie robi serii zdjęć (technicznie wszystkie to
    potrafią), więc w przypadku żadnego pomiaru z ich strony nie ma
    możliwości weryfikacji jego poprawności, a tym samym możliwości
    stwierdzenia ponad wszelką wątpliwość, że wykroczenie zostało
    popełnione. Dodatkowo nie ma możliwości sprawdzenia kto jest na zdjęciu
    bo go nie wysyłają i z chęcią przyjmą pieniądze nie wnikając w to kto
    prowadził (kto popełnił wykroczenie). To ma być normalne? A teraz
    pytanie, wiesz dlaczego nie wysyłają? Ja wiem. W większości przypadków
    ledwo da się numery odczytać rejestracyjne (widziałem kilka oryginalnych
    plików).

> [...]
    > przyznajesz się, że masz to prawo gdzieś - bo wedle Twojego widzimisię
    > wybierasz sobie czy przestrzegać dany przepis czy nie. Delikatna

    To się nazywa umiejętność oceny sytuacji na drodze, czyli podstawowa
    umiejętność każdego kierowcy (przynajmniej w teorii).

    --
    anacron
    aba/

  • 86. Data: 2014-02-13 18:33:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-13 16:36, anacron pisze:

> [...]
    > pytanie, wiesz dlaczego nie wysyłają? Ja wiem. W większości przypadków
    > ledwo da się numery odczytać rejestracyjne (widziałem kilka oryginalnych

    Jak to niewyraźne zdjęcia? Nawet te z SM są na ogól wystarczająco
    wyraźne, by móc rozpoznać kierującego. ITD ma gorszy sprzęt?

    --
    MN

  • 87. Data: 2014-02-13 18:55:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 18:33, Marcin N pisze:

    > Jak to niewyraźne zdjęcia? Nawet te z SM są na ogól wystarczająco
    > wyraźne, by móc rozpoznać kierującego. ITD ma gorszy sprzęt?

    Tam jest Nikon D300s z kitowym obiektywem. Aby było ostre zdjęcie to
    musi być dobre światło, przy średnim/kiepskim zaczyna ciągnąć ISO w górę
    i czas. Zdjęcia często są zaszumione i/lub często nieostre (pamiętaj, że
    samochód jedzie). Do tego aparat przy mrozach ma późniejszą reakcję na
    sygnał sterujący i łapie auto nie w miejscu, w którym teoretycznie ma
    ogniskową, a i zdarzają się fotki, na których nie ma wcale pojazdu
    (zdążyło przejechać). Porządne fotoradary mają kamery z obiektywami
    tylko kosztującymi kilka razy tyle co ten aparat z obiektywem. :) I tu
    masz odpowiedź (przy okazji), dlaczego zainteresowałem się fotografią i
    czasami sobie pstrykam fotki ze statywu. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 88. Data: 2014-02-13 19:09:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 17:12:18 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Jak jechali 27 więcej limit, to NIE jechali za szybko

    Czyli jeśli ktoś ma 0.7 promila alhololu we krwi to też nie ma za dużo?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 89. Data: 2014-02-13 19:17:29
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 19:09, MadMan pisze:

    > Czyli jeśli ktoś ma 0.7 promila alhololu we krwi to też nie ma za dużo?

    Demagogia, ale pobawmy się. Dla jednego 0,7 to stan totalnego upojenia
    dla innego (pewnie znalazłby się taki) poprowadzenie pojazdu po torze
    lepiej od innego zmęczonego np. 6 godzinami za kółkiem osobnika. Nie da
    się w sposób autorytatywny ustalić tej wielkości dla ogółu. Z tego też
    powodu w jednym kraju jest 0,2 w innym 0,5, pewnie jest jakiś gdzie 0,7
    pozwalają (nie wiem). Tu podoba mi się model amerykański badania reakcji
    i równowagi przez policjanta.

    Z własnego podwórka, kolega miał alkotest, dmuchnął pokazał 0, dmuchnął
    drugi raz pokazał 0. Jechaliśmy do Gdańska w Tczewie zatrzymali i
    dmuchnął w policyjny miał 0,4. Nawet przez chwilę mi do głowy nie
    przyszło, że mógł byc pod wpływem. Prowadził płynnie, reakcje miał
    prawidłowe.

    --
    anacron
    aba/

  • 90. Data: 2014-02-13 20:57:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik anacron a...@a...pl ...

> [...]
    > dmuchnął w policyjny miał 0,4. Nawet przez chwilę mi do głowy nie
    > przyszło, że mógł byc pod wpływem. Prowadził płynnie, reakcje miał

    Nie od dzis wiadomo, ze ponizej 0,5 praktycznie nic sie nie dzieje a duzo
    niebezpieczniejsze jest zmeczenie niz taki mały promil.
    niebezpieczni sa ci co maja troche wiecej.