  • 141. Data: 2016-03-06 10:01:41
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-03-06 o 07:45, Shrek pisze:

    > Zawsze to było tak, że diesle nie maały DPF i dwumasy, a dawniej i turbin.
    >
    > Jak ktoś sobie wyliczył, ze nawet
    >
    > Jak ktoś tak wyliczył, to znaczy, że żle policzył:P

    Ludzie różnie liczą. Kupują, bo kalkulują, że te dpf, dwumasy, turbiny
    dadzą o sobie znać wtedy, kiedy oni już skonsumują w eksploatacji
    nadwyżkę z ceny zakupu i wydatkami będzie martwił się kto inny.
    Albo kalkulują, że bedą jeździć bardzo długo i koszty wymiany
    tych elementów też się zamortyzują w mniejszym zużyciu paliwa.

  • 142. Data: 2016-03-06 10:10:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.03.2016 10:01, cef wrote:

> [...]
    > Albo kalkulują, że bedą jeździć bardzo długo i koszty wymiany
    > tych elementów też się zamortyzują w mniejszym zużyciu paliwa.

    Albo kupują bo ładny kolor ma. Jeśli jedynym argumentem, że coś ma sens
    jest, że ludzie to kupują, to po raz kolejny przypomnę, że całkiem
    niedawno kupili pokaźną ilość krowiego gówna, z napiesem bulshit na
    opakowaniach;)

    Shrek

  • 143. Data: 2016-03-06 13:05:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.03.2016 o 21:30, cef pisze:

    > Ja nie wiem jaki jest.
    > Widocznie sprzedawca umie przekonać, że jest inaczej,

    No bo często jest inaczej.
    Diesel jest tańszy, albo przynajmniej nie jest droższy w zakupie od
    porównywalnej turbobenzyny, w eksploatacji również.

    Wolnossące złomy (które pewnie nieucy biorą za normalny napęd) do
    porównania z turbodieslem nie startują, mija się to totalnie z celem.
    To by było tak jakbyś porównywał odrzutowiec do AN-2.

  • 144. Data: 2016-03-08 12:10:13
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze:

    > Ależ ten sens jest oczywisty - diesle są stworzone do latania dużej
    > ilości kkm w trasach. I tyle. Więc kupowanie diesla to przejechania 6
    > km do pracy w mieście mija się z celem.
    >
    > Shrek.

    Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy. A tak w
    ogóle to z jakiego powodu te diesle są postrzegane pozytywnie gdy
    bierzemy pod uwagę długie trasy, a na krótkie to już nie? Pomijam już to
    stosunkowo długie nagrzewanie wnętrza. - O ile nie ma fabrycznego
    podgrzewania foteli i kierownicy - spokojnie wystarczy mata
    nagrzewająca na fotel i ciepło mamy zaraz po zajęciu miejsca.

  • 145. Data: 2016-03-08 12:10:33
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-04 o 14:10, RadoslawF pisze:
    > Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować
    >
    > I znowu mierzysz wszystkich swoją miarą, miarą człowieka młodego
    > zdrowego i bez doświadczenia.
    > Nie każdy bez problemów przejdzie codziennie te pięć kilometrów
    > w jedną stronę i tyle samo z powrotem.
    > Nie każdy jest przedstawicielem handlowym i robi dziennie
    > sto czy dwieście kilometrów.
    > Więc pisanie tak jak ty że tylko dizel bo jest najlepszy w wielu
    > przypadkach (powiedział bym że w większości) jest nieprawdziwy.
    >

    > Pozdrawiam

    Młody a jednak na tyle dojrzały aby orientować się co dla mnie lepsze a
    co gorsze. Bez oglądania się na panującą obecnie modę, samodzielnie
    dokonywać wyborów.

  • 146. Data: 2016-03-08 12:10:42
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-05 o 10:28, re pisze:

> [...]
    > ---
    > Co poza autem przetransportuje równie szybko i komfortowo ?

    Możliwości należy rozpatrywać w oparciu o lokalizację.

  • 147. Data: 2016-03-08 12:29:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote:

    > Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy.

    A to już zależy tylko od tego za ile ta praca i jakie są alternatywy
    dojazdu.

    > A tak w
    > ogóle to z jakiego powodu te diesle są postrzegane pozytywnie gdy
    > bierzemy pod uwagę długie trasy, a na krótkie to już nie?

    Ponieważ mniej palą. Jak dużo jeżdzisz to opłaca się zapłacić więcej za
    disla bo zwróci ci w mniejszych kosztach paliwa. Dodatkowo sam już
    wspomniałeś że kiepsko się nagrzewają - przy czym nie dotyczy to tylko
    wnętrza a również silniaka. A niedogrzany silnik pali zauważalnie
    więcej. Innymi słowy - raz że jak będzie wiecznie niedogrzany to wcale
    mniej nie spali, dwa że nawet jak optymistycznie średnio spali o te dwa
    litry na 100, to jak robisz 5kkm rocznie to zaoszczędzisz raptem 400PLN.
    A na diesla wydasz jakieś 4 tysie więcej. Po prostu się nie opłaca. Już
    pomijając to, że statystycznie są bardziej awaryjne - bo raz że bardziej
    skomplikowane, dwa że Niemcy nie kupują sobie diesli do jeżdzenia do
    kościoła, tylko wylatują nimi duże przebiegi na autostradach - więc
    statystycznie będzie miał większy przebieg od benzyny.

    Shrek

  • 148. Data: 2016-03-08 14:29:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Młody a jednak na tyle dojrzały aby orientować się co dla mnie lepsze a
    > co gorsze. Bez oglądania się na panującą obecnie modę, samodzielnie
    > dokonywać wyborów.

    Nie dyskutujemy/dyskutowaliśmy o tym co jest lepsze dla ciebie. :-)

    Pozdrawiam

  • 149. Data: 2016-03-09 18:50:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

> [...]
    > w mieście mija się z celem.
    >
    > Shrek.

    Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy. ...

    Mam 6 km do pracy i przystanki na obu końcach. Mogę wsiąść w samochód i
    zajechać w 12 min (ale już wiemy, że nie opłaca się) lub ... wyjść godzinę
    wcześniej i zajechać autobusem. I tak 2x dziennie, razem 2h.

    Czyli ... mając 6 km do pracy nie ma sensu ruszać się z domu.

    Reasumując, jak pieprzyć to pieprzyć.

  • 150. Data: 2016-03-12 18:49:51

    W dniu 2016-03-04 o 11:16, Trybun pisze:
    > Przyczepiłeś się jak rzep tego skrzyżowania. A przy kupnie następnego
    > wozu głównym kryterium i tak będzie rodzaj spalanego paliwa. Może byś i
    > srebrny, i czarny, a nawet niebieski pod warunkiem że dieselek i nie
    > kombi. Najlepiej bez FAPu i dwumasy.

    Coś czuję że takie stare trupy jak mój 1,4 D4D w Yarisie będą w cenie :-)