-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Date: Mon, 14 Mar 2016 18:31:41 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 47
Message-ID: <nc6sho$cou$1@node2.news.atman.pl>
References: <56cf286e$0$697$65785112@news.neostrada.pl>
<56d053f9$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@t...pl>
<56d05b6c$0$652$65785112@news.neostrada.pl> <nas4k8$9k8$1@dont-email.me>
<56d1e1c1$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
<nasnsd$i6j$1@node1.news.atman.pl>
<56d2b470$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<naueuj$a5n$1@node1.news.atman.pl>
<56d33709$0$22843$65785112@news.neostrada.pl>
<navdub$bih$1@node1.news.atman.pl>
<56d43d8c$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
<nb3b00$dsq$1@node1.news.atman.pl>
<56d5549d$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<nb3mls$pe5$1@node1.news.atman.pl>
<56d9601b$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
<nbe35n$fv8$1@node1.news.atman.pl>
<56deb30d$0$687$65785112@news.neostrada.pl>
<nbmd2n$u31$1@node1.news.atman.pl>
<56e6ab6c$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1457976696 13086 83.142.198.226 (14 Mar 2016 17:31:36
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Mar 2016 17:31:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <56e6ab6c$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2578475
[ ukryj nagłówki ]On 14.03.2016 13:16, Trybun wrote:
> W dniu 2016-03-08 o 12:29, Shrek pisze:
>> On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote:
>>
>>> Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy.
>>
>> A to już zależy tylko od tego za ile ta praca i jakie są alternatywy
>> dojazdu.
>
> No tak, tu masz rację.
>
>>
>>> A tak w
>>> ogóle to z jakiego powodu te diesle są postrzegane pozytywnie gdy
>>> bierzemy pod uwagę długie trasy, a na krótkie to już nie?
>>
>> Ponieważ mniej palą. Jak dużo jeżdzisz to opłaca się zapłacić więcej
>> za disla bo zwróci ci w mniejszych kosztach paliwa. Dodatkowo sam już
>> wspomniałeś że kiepsko się nagrzewają - przy czym nie dotyczy to tylko
>> wnętrza a również silniaka. A niedogrzany silnik pali zauważalnie
>> więcej. Innymi słowy - raz że jak będzie wiecznie niedogrzany to wcale
>> mniej nie spali, dwa że nawet jak optymistycznie średnio spali o te
>> dwa litry na 100, to jak robisz 5kkm rocznie to zaoszczędzisz raptem
>> 400PLN. A na diesla wydasz jakieś 4 tysie więcej. Po prostu się nie
>> opłaca. Już pomijając to, że statystycznie są bardziej awaryjne - bo
>> raz że bardziej skomplikowane, dwa że Niemcy nie kupują sobie diesli
>> do jeżdzenia do kościoła, tylko wylatują nimi duże przebiegi na
>> autostradach - więc statystycznie będzie miał większy przebieg od
>> benzyny.
>>
>>
>> Shrek
>
> Bo ja wiem czy mniej. Ten litr/półtora mniej na sto nie robi aż takiej
> różnicy na plus.. Przynajmniej ja tak sądzę. oczywiście opisuję tu nie
> dane z katalogów a doświadczenia własne, pomijając instalację gazową w
> benzyniaku.
No więc jaka jest ekonomiczna zaleta diesla?
> Benzyna też musi się dogrzać..
Też, ale robi to szybciej - bo więcej pali. W mieście się wyrównuje -
dopiero w trasie diesle są ekonomiczniejsze.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe