  • 181. Data: 2011-06-17 11:06:43
    Temat: Re: Pierwsze ofiary nowego rejestratora :-)
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tomek wrote:
    > Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Dokladnie tak mam :-)

    To idź "dokładnie" do policji

  • 182. Data: 2011-06-17 11:16:12
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > pomijając rzeczywistą debilność niektórych przepisów w PL (np obowiązek
    > świateł w lecie), zwykły kierownik samochodu nie jest od oceniania ich
    > sensowności.
    > Sam fakt, że 50 razy przejechał 120 przez zakręt na którym jest
    > ograniczenie 50 nie znaczy, że znak jest głupi.

    Znaczy.

    > 51 raz może jechać w
    > deszczu i wyląduje na drzewie (oby tylko) lub na innym samochodzie czołowo.

    Jeśli przejechał z prędkością 120 na sucho to 90 na mokro przejedzie. Jak będzie
    gołoledź to 20km/h może być zbyt szybko -- znaki usytawia się na warunki zwykłe
    (czyli normalna przejrzystość powietrza, przeczepność w zakresie normy -- czyli
    najwyżej mokro)

    > Znaki niestety póki co jeszcze nie mają funkcji wychodzenia na asfalt co
    > godzinę i sprawdzania aktualnej przyczepności i widoczności oraz
    > stosownego dostosowywania wskazań.
    > A to tylko pierwszy z brzegu przykład.

    Szkoda że nietrafiony :)

    > Poza tym kamerka jest świetna na to, co jest największą bolączką na
    > polskich drogach - cwaniaczkowanie. Są niestety wciąż tabuny ziutków którym
    > się wydaje, że są za dobrzy na stanie z innymi w korku, a PoRD to tylko
    > zbiór nieśmiałych sugestii do zastosowania w razie dobrego humoru.
    > I po chwili robi się tak: http://kwejk.pl/obrazek/09646
    > Policja sama z siebie niewiele zrobi, bo sami się pchają na krzywy ryj i
    > nie przestrzegają przepisów. Kamerki zrobią dobrze również na nich.

    Przeprowadź się do Szwajcarii. Będziesz miał dobrze. Co prawda nie będziesz mógł
    mieć np. w domu pralki, nie będziesz mógł użyć prysznica po 23, itd. Ale
    będziesz miał ordung.

    \SK

  • 183. Data: 2011-06-17 11:22:11
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    AZ wrote:

    > Wydaje Ci sie. Ograniczenia na zakretach sa liczone dla ciagnika z
    > naczepa na mokrej nawierzchni.

    Być może powinny być liczone, choć na dordze z ograniczeniem do 8t to mam
    wątpliwości co do sensu. Ale, być może za wyjątkiem krajówek, nie są liczone w
    ogóle -- widywałem już zarówno takie, które można brać z prędkością 2x jak i
    takie na których 0.7x to był max na suchym.

    > Wiec osobowkami czy moto ten zakret
    > spokojnie da sie przejechac 2-2,5x szybciej.

    Przejdź się paroma drogami wojewódzkimi albo co gorsza powiatowymi/gminnymi...

    pzdr
    \SK

  • 184. Data: 2011-06-17 11:24:26
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Matt wrote:

    > Albo biorą pod uwagę,

    Przeceniasz ich.

    > że za zakrętem jest skrzyżowanie, przejście dla
    > pieszych,

    To takie coś się bardzo wyraźnie oznacza.

    > czy coś tam jeszcze. Ale większość ma to w dupie, bo "da się
    > 2 szybciej".

    Większość ma w dupie bo większość istotnie da się 2x szybciej bez żadnego
    dodatkowego zagrożenia. A jest też i taka mniejszosć której nie da się i 0.8x.

    \SK

  • 185. Data: 2011-06-17 11:42:29
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Przykladowo jakas tam droga wojewodzka, znak teren zabudowany, domy w
    > odleglosci 100m od drogi, na srodku krzyzowka, laczna dlugosc terenu
    > zabudowanego to ze 200m. Dla mnie to absurd wiec nawet nie zwalniam.

    OK. A jak sie to ma do opisanych i zarejestrowanych przykladów z pierwszego
    postu w watku?

  • 186. Data: 2011-06-17 11:44:10
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Przeprowadź się do Szwajcarii. Będziesz miał dobrze. Co prawda nie
    > będziesz mógł mieć np. w domu pralki, nie będziesz mógł użyć prysznica po
    > 23, itd. Ale będziesz miał ordung.

    Gdzie w takim razie podziewają sie te fale emigrantów ze Szwajcarii?
    A może ordung zakazuje im emigracji?

  • 187. Data: 2011-06-17 11:48:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-17, CeSaR <a...@m...com> wrote:

    > Z ciekawo?ci tylko - to Twoje nagranie?

    Nie.

    --
    Artur

  • 188. Data: 2011-06-17 11:49:44
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Przed pierwszym zakretem ograniczenie 60 km/h na liczniku wtedy 70-80
    > mil/h
    > drugie ograniczenie tak samo. Gdyby chciec to pewnie i daloby sie go
    > przejechac te 150 km/h.

    Z ciekawości tylko - to Twoje nagranie?

    pzdr

  • 189. Data: 2011-06-17 11:53:30
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Właśnie widzę. Przykre. Fizyki też nie ogarniasz, jak widać w wątku o
    > oponach. Podstawówkę udało Ci się skończyć?

    Przynajmniej możesz się dowartościować, jeśli poczułeś się lepiej to
    polecam się na przyszłość. A co do znajomości zasad fizyki i języka oraz
    stosowania tego na co dzień, to spodobał mi się Twój opis jak to
    motocyklista wyprzedzał zatoczką autobusową samochód.

    No i co najważniejsze: ja przynajmniej znam wzór na obwód koła - to a
    propo wspomnianego wątku o oponach.

    A.

  • 190. Data: 2011-06-17 11:54:04
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    >a czasem stoi tam policja i cwaniaków wysyła na objazd ;)

    W życiu nie widziałem tam policji, ale faktycznie jest to wykurzające bo tam
    właśnie brak cwaniactwa powodowałby iż jechałoby się wolno ale jechało.
    Nie mam pretensji do jednośladów, są mali i na końcu jest pas serwisowy wiec
    spokojnie się mieszczą wiec nie powodują masakry ale auta owszem.

    Buniek