  • 71. Data: 2009-03-20 13:51:05
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > I nie będzie niczego :(

    Co Ty Adaś, na prezydenta?
    ;-)

    --
    Mirek

  • 72. Data: 2009-03-20 13:51:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Kiedyś jeszcze standard grupowy ;-)

    Takie daewoo - luksus ubogich (tamron) :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 73. Data: 2009-03-20 13:51:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Co Ty Adaś, na prezydenta?
    > ;-)

    Niestety, za wysokim...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 74. Data: 2009-03-20 14:37:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    gebi pisze:
    > Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > Jak już mamy tak wyliczać to Pentax wypuścił jeszcze K100D Super, K200D,
    > K-m,
    > K-m wersja z kryształkami i K-m wersja biała, aha jest jeszcze K200D
    > srebrna
    > ;-)

    I jeszcze taki:
    http://dada.pentax.org.pl/107518495_feSklJat_PentaxK
    mwhiteKitty.jpg

    :D

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 75. Data: 2009-03-20 17:02:54
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    q...@o...pl napisał:

    > A skąd taka wiadomość?

    Z plotek krążących w sieci. Konkretnie jakieś linki na forum dpreview.

    m.
    --
    W każdym z nas drzemie świnia.
    Ale u niektórych cierpi na bezsenność

  • 76. Data: 2009-03-20 17:04:42
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    bakulik at work napisał:
    > Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd l...@l...localdomain

    > Ale zwalniają z "działu aparatów cyfrowych". Chyba że cały Pentax to ten
    > dział, ale wydaje mi się, że optyka to jednak jest coś osobnego.

    Znowu "podobno": optykę już przeniesiono do spółki macierzystej - Hoyi
    a obecnie zwalniani to ci, którym nie udało się na tę reorganizację
    załapać.

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.

  • 77. Data: 2009-03-20 17:52:10
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Kombajn Bizon pisze:
    [...]
    > Podoba mi sie takie podejscie - niby wszyscy pamietamy ze zdjecia robi
    > najpierw fotograf, potem obiektyw a na koncu puszka, ale potem porownujac
    > producentow spychamy kwestie szkiel na dalszy plan.
    >
    > A tymczasem Pentax jest konsekwentny...

    Znaczy jak jest konsekwentny? Robi dobrych fotografów w swoich fabrykach?

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 78. Data: 2009-03-20 18:11:42
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Jan Rudziński napisał tak:

    > Cześć wszystkim
    >
    > Kombajn Bizon pisze:
    > [...]
    >
    > Znaczy jak jest konsekwentny? Robi dobrych fotografów w swoich fabrykach?

    czepiasz sie :P

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 79. Data: 2009-03-21 06:26:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Cena/możliwości - ok, tylko ile osób jeszcze realnie zastanawia się
    > nad potrzebami?

    Jeju, chcesz wmówić, że absolutnie czegoś lepszego nie potrzeba? Że źle,
    że szumi mniej, że dynamiki coraz to więcej, że klatek na sekundę
    podobnie itd.. itp?
    Niech sobie będzie. Do dziś nie ma jakiegokolwiek aparatu, żeby
    absolutnie w każdych warunkach zrobić najwyższej jakości i nieporuszone
    zdjęcie w 10x15. Powiem Ci tyle, że noc, że szybki ruch i że zachcianka
    dużej GO.
    Dlatego, dobrze, że mimo wszystko coś się dzieje, że coś zmienia na
    lepsze w dalszym ciągu i mamy coraz to fajniejsze aparaty.
    To że w dzień w słonku byle komórką zrobisz już rozsądne zdjęcie, wcale
    nie znaczy, że każdy tylko wtedy robi i nic absolutnie mu nie trzeba.

    > Ja nie potępiam w ogóle takiego podejścia, bo można w
    > nowym sprzęcie znaleźć użyteczne funkcje, których użyteczności się nie
    > doceniało, ale za każdym razem?

    Lepsze wypiera gorsze, ot co.
    Podobnie jest z komputerami - fajne są, szybkie, większości to już
    wystarczy bo i tak jedyne co robią to klepią pasjanse. Ale nikt się nie
    obrazi za jeszcze lepszy i fajniejszy. Za cichszy, za większy ekran itd.

    A jak już kupujesz coś co nie jest najnowsze, co nie jest wykonane jako
    produkt luksusowy, no i wreszcie ma gorsze opcje niż reszta... to co
    wymagasz? Ma być tanie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 80. Data: 2009-03-21 06:56:36
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kombajn Bizon pisze:
    > Ale przeciez szklo to nie tylko MTF!

    Nie tylko, ale od stałek wymaga się czegoś konkretnego. Sam rozmiar to
    IMHO najmniej istotna sprawa w tym wypadku akurat.

    > To przede wszystkim plastyka, bokeh,
    > takze kultura pracy...

    One nie słyną z jakiegoś szczególnego bokehu ani kultury pracy. Które
    limitedy są SDM i są malutkie? Jedno przeczy niestety drugiemu, bo na
    taki silnik trzeba jednak miejsca! :)

    > We mnie cos sie skreca kiedy slysze o testach szkiel
    > w czasopismach komputerowych i rankingu ustawianym na podstawie
    > rozdzielczosci. To przeciez tak jakby porownywac samochody tylko i wylacznie
    > na podstawie predkosci maksymalnej...

    Ależ nie pisałem, że chodzi tylko o to. Stałka musi się czymś fajnym
    odznaczać. Łatwiej zrobić stałkę niż zooma, więc można maksymalizować
    jakiś parametr (makro, jasność, MTF, czasami rozmiar).
    Limitedy owszem są małe, tyle że jak się okazuje body i tak jest
    wielkie, więc co z tego, że przyczepisz takie szkło jak i tak masz dużo
    do noszenia. Pentax tu nie ma szans najmniejszych! m4/3 czy NX samsunga
    rozłoży to na łopatki.
    Pentax strzelił sobie gola jednym - te naleśniki były super w czasach
    luster na 35mm. Dzisiaj zmieniły się warunki. Limitedy już nie są
    najmniejsze, bo jak ktoś chce małe to zacznie od małego body.

    > Poza tym ja w zasadzie nie uzywam zoomow - duzo lepiej mi sie pracuje
    > stalkami. Moze to nawyk z czasow analogowych, ale nie potrafie sie
    > przestawic.

    Też tak mówiłem jak nie miałem porządnego zooma.
    Kupując 24-70/2.8 i 70-200/2.8 zupełnie się odszczepiłem od stałek z
    takimi parametrami. Po co mi 24/2.8 skoro i tak lepszą jakość mam z
    zooma? (tak, lepszą!). Tak samo 135/2.8 nagle stracił w oczach i jedynym
    atutem jego był rozmiar. Co innego z 135/1.8 - ten naprzeciw zooma ma
    conajmniej jeszcze argument tyczący światła.

    > No ja sie wlasnie nie zgodze - robie zdjecia praktycznie tylko na dalszych
    > wyprawach i dla mnie waga sprzetu jest bardzo waznym czynnikiem, a
    > jednoczesnie nie potrafie wyzbyc sie lustrzanki - chociazby dlatego ze
    > polowa moich zdjec to slajdy.

    Masz więc specyficzne wymagania. Większość się nie zgodzi już na samą
    myśl o tym że stałki. U Ciebie kilka limitedów znów też nie jest tak
    bardzo mniejsze w stosunku do jednego zooma z tego zakresu.
    Tak czy inaczej jeśli mówisz o slajdach... to nie na tej grupie ;)

> [...]

    > traveled for a week in Mexico with my Nikon 14-24/2.8, and that thing is so
    > heavy and awkward. I would drop it in a second for a lighter fx alternative.
    > With the high iso capabilities of DSLRs these days, I think that a lot of
    > weight conscious photographers are going to be carrying f/4-5.6 glass.'

    > Byc moze jest to troche niszowe patrzenie, ale moze ta nisza jest
    > wystarczajaco duza? Ja sie w niej czuje doskonale i zdecydowanie nie mam
    > ochoty na zmiane systemu - gdzie indziej nie znajde korpusow i szkiel
    > dostosowanych do moich potrzeb w takich cenach...

    Wiesz 14-24/2.8 nikona to specyficzne szkło i nie ma czegokolwiek z
    takiego zakresu co mogłoby być w ogóle porównane rozsądnie do niego. Ten
    obiektyw po prostu ma jasny cel jakim jest jakość obrazu. Poświęcono ku
    temu wszystko, łącznie z możliwością założenia filtra.

    Co do ciemniejszych szkieł - nikt nie zabrania komukolwiek tego. Owszem
    będą one lżejsze, a iso jest przyjemniejsze. Nie rozumiem tylko po co
    pan sobie sprawił 14-24/2.8 skoro rozmiar i waga mu tak nie pasuje? Są
    mniejsze i lżejsze szkła jak ktoś bardzo chce. Są też stałki.

    Porównanie jest więc zupełnie odstrzelone od rzeczywistości.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \