    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: Tue, 19 Apr 2011 17:31:01 +0200

    W dniu 2011-04-19 13:12, b...@n...pl pisze:

    > - Jaki kupić aparat, chcę mieć 11 klatek na sekundę i pełną klatkę?
    > - Kup Pentaksa.
    >
    > - Mam dużo szkieł od analogowego Canona, jaki aparat kupić?
    > - Kup Pentaksa.
    >
    > - Potrzebuję aparatu wielkoformatowego z czołówką, co kupić?
    > - Kup Pentaksa.
    >

    > I to jest mantra. O co się człowiek nie spyta zaraz wyskakuje jakiś z
    > Pentaksem. Niezależnie jakie cechy ma mieć aparat, to zaraz znajdzie się
    > z 5 radzących kupić Pentaksa. Ja wiem, że niektórzy lubią dzielić
    > nieszczęścia z innymi, i jak ktoś się wpakował już w Pentaksa to szuka
> [...]

    Żałosne są takie wypowiedzi jak ta Twoja. Osobiście siedzę w systemie
    Pentaxa i wcale nie uważam tego za nieszczęście - co więcej, gdybym
    teraz pozbył się kompletu sprzętu i miał budować system od początku, to
    prawdopodobnie znów na Pentaxie by się skończyło. Że Pentax ma niewielki
    procent rynku - fakt, wynika to z dość niezrozumiałej polityki
    marketingowej tej firmy która powodowała, że przez wiele lat traciła ona
    systematycznie pozycję rynkową którą kiedyś (ok. 25 lat temu) miała
    bardzo wysoką (wydaje się że ostatnio pomału zaczyna znów tę pozycję
    pomału odzyskiwać - przynajmniej na polskim rynku Pentax który jeszcze
    kilka lat temu wydawał się systemem zupełnie egzotycznym dzięki
    wprowadzeniu paru udanych modeli zaczyna stopniowo odzyskiwać
    popularność). Oczywiście nikt rozsądny nie będzie twierdził, że Pentax
    jest idealnym systemem dla każdego - jak i wszystkie inne systemy ma on
    zarówno swoje zalety i wady, ale w wielu przypadkach wydaje się być
    rozsądną, wartą rozważenia alternatywą - nic więc dziwnego, ze jest
    często polecany - również osobom, które pod wpływem reklam chciałyby
    kupić Canona, Nikona czy Sony.
    Oczywiście da się odnaleźć przykłady rad zupełnie bezsensownych
    (niestety to juz cecha Internetu, że wielu nieodpowiedzialnych ludzi
    zaśmieca go wypisując głupoty), ale nie odnoszę wrażenia aby ilość
    bezsensownych doradzeń była w przypadku Pentaxa większa niż w przypadku
    innych systemów.

    Akurat rada z K-5 była o tyle sensowna, że pod względem jakości matrycy
    jest on porównywalny z aparatami 'full-frame' więc jeśli ktoś myśli u FF
    ze względu na jakość matrycy, to może powinien się również K-5 przyjrzeć
    - może się to skończyć tak, ze oszczędzi sporo pieniedzy i parę kg do
    dźwigania w ciężarze korpusu oraz optyki do niego. Oczywiście należy
    odróżniać 'może się skończyć' od 'skończy się' - bo poza jakością
    matrycy FF różni się od APSC jeszcze kilkoma cechami, które dla
    kupującego mogą mieć istotne znaczenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)