    From: Barnaba <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: Tue, 29 Mar 2011 07:52:10 -0700 (PDT)

    On 29 Mar, 13:21, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:

    > Jezeli zdecydujesz sie na matryce z cropem, sytuacja bedzie o wiele
    > ciekawsza, choc troche kosztem jakosci.

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi, mam wlasnie dylemat, bo wiem ze dalby
    rade nawet moj ś.p. 500D (ukradziony w srodku ciemnej dupy w
    poludniowym Maroko) z dobrym obiektywem. Z tego co sie dowiaduje, dla
    mnie przewaga pelnej klatki jest tylko i wylacznie mniejsze upakowanie
    pikseli na matrycy, co (jezeli dobrze rozumuje) przeklada sie na
    lepsza jakosc przy gorszych warunkach oswietlenia czy stabilnosci.
    Raczej zadnego obiektywu tele nie potrzebuje, fotografowac chcialbym
    architekture mala (np. pensjonat, hotel) z odleglosci 150-300m oraz
    troszke wieksza (typu elektrownia, autostrady). Lepiej jest mi
    podleciec blizej obiektu niz strzelac fote duzym zoomem, gdzie syf w
    powietrzu wplynie na kolor i ostrosc. Dlatego mysle predzej o stalce.
    Moze jakies rozwiazanie typu dobre body (tutaj mysle o 5Dmk2) i tani,
    staloogniskowy obiektyw do aparatow analogowych, albo dwa? Nawet chyba
    bez AF sie obejdzie. To nie jest ani fotografia sportowa, ani lotnicza
    (w sensie pokazy lotnicze) gdzie obiekty przesuwaja sie dynamicznie.
    Jakies dalej pomysly macie? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba