    From: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: Mon, 28 Mar 2011 13:23:45 +0200

    > Witam,
    >
    > Szukam polprofesjonalnej cyfrowej lustrzanki oraz obiektywu.
    > Poczatkowo bylem zadowolony z amatorskiego 500D, ktory pozwalal mi sie
    > oswajac z tematem DSLR, ale niestety juz go nie posiadam i chce
    > zainwestowac w cos z wyzszej polki. Mysle nad pelna klatka, tylko czy
    > to aby na pewno dobry wybor...
    > Na poczatek do czego ma sluzyc aparat i obiektyw: zdjecia w glownej
    > mierze lotnicze, wysokosc od 100 do maks. 2000 metrow, robione w
    > sloneczny dzien, ale z reki w czasie lotu, wiec i ISO, i jasnosc
> [...]

    Gdybym mial wybierac - kupilbym Canona 550D lub 600D i obiektyw Canon
    100-400L (razem ~8000zl). Do tego jakis bardziej podstawowy obiektyw bez
    fajerwerków (bo z wysokosci 100m raczej duzo sie nie obejmie ogniskowymi
    100-400). Rozwazajac za i przeciw, przemysl równiez ta kwestie: w niepelnej
    klatce 400mm to ~640mm, wiec w praktyce masz 640mm w 18 megapikselach w
    bardzo dobrej jakosci. Jesli wybierzesz pelna klatke (celuje w 5D Mark II),
    to praktycznie cala kwote wydasz na body o rozdzielczosci 21mpix, ale nie
    zostanie kasy na obiektywy, które dorównaja tej jakosci.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjecia