    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: 18 Apr 2011 20:47:53 GMT

    Dnia 29.03.2011 Barnaba <p...@g...com> napisał/a:

    > Dzieki wszystkim za odpowiedzi, mam wlasnie dylemat, bo wiem ze dalby
    > rade nawet moj ś.p. 500D (ukradziony w srodku ciemnej dupy w
    > poludniowym Maroko) z dobrym obiektywem. Z tego co sie dowiaduje, dla
    > mnie przewaga pelnej klatki jest tylko i wylacznie mniejsze upakowanie
    > pikseli na matrycy, co (jezeli dobrze rozumuje) przeklada sie na
    > lepsza jakosc przy gorszych warunkach oswietlenia czy stabilnosci.
    > Raczej zadnego obiektywu tele nie potrzebuje, fotografowac chcialbym
    > architekture mala (np. pensjonat, hotel) z odleglosci 150-300m oraz
> [...]

    5dmk2 + 50/1.4 na autostradę i 100/2 na pensjonaty :).
    Dla 100mm masz kąt widzenia ~20 stopni , co daje z 300m około 70-80m,
    na pensjonat starczy, na 50mm masz ~40 stopni, nie wiem ile chcesz tej
    autostrady - możesz lepiej 35, 28mm? Wrzuć przykładowy kadr co na niej
    ma być. Jasne szkło pozwoli użyć krótkich czasów - olej stabilizację,
    może jej w powietrzu brakować i tak, lepiej iso (5-tce nie brak) i jasne
    szkło. Dla 50-100mm bez statywu potrzebujesz minimum 1/50 i 1/100 a może
    i krócej (nie wiem czym latasz) to wymaga sporo światła.

    Wszystko co wymieniłem razem zmieści się w tych pieniądzach. Za fullframe przemawia
    też spory DR którego w upakowanych pixlach nie uświadczysz. A 22mpix
    da Ci głównie zapas na przykadrowanie - nie wiem czym tam latasz, ale
    domniemam że na foto nie masz zbyt dużo czasu bo musisz zająć się bardziej
    samym lotem i wtedy zapas mpx może być zbawienny.
    5d i 50mm mam osobiście, setki używałem. Zooma nie kupuj - ciemno i ciężkie,
    nie przyda się. Nie poradzę ze sony/nikon nie mam doświadczenia, może
    ktoś podrzuci ekwiwalenty z innej stajni.