  • 51. Data: 2012-04-19 11:57:09
    Temat: Re: Parkowanie po "warszawsku", reakcja służb - też po "warszawsku"
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-19 11:25, Artur Maśląg pisze:

    > Widok z góry na miejsce:
    >
    > http://maps.google.de/maps?q=warszawa&ll=52.228754,2
    1.001763&spn=0.000228,0.00066&client=opera&oe=utf-8&
    channel=suggest&hnear=Warschau,+Warszawa,+Woiwodscha
    ft+Masowien,+Polen&gl=de&t=h&z=21

    > http://tinyurl.com/cat9alv
    >
    > Jak to się piszę w usenecie? Bredzisz...

    Znaczy się nie jest 90 stopni a jakieś 70. Skręcić jest więc jeszcze
    łatwiej. Tak na przyszłość zastanów sie zanim coś przytoczysz bo może
    się okazać tak jak teraz że zrobiłeś z siebie idiotę ;)

    Rafał

  • 52. Data: 2012-04-19 12:17:11
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-19 11:42, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-04-19 10:51, The_EaGle pisze:
    > (...)
    >
    > Idź i powtórz to na jakiejś zajezdni - mam nadzieję, że śmiechem
    > Ciebie nie zabiją :)

    Znowu pierniczysz jak potłuczony nie mając pojęcia o tym co mówisz.
    Dokładnie : http://www.youtube.com/watch?v=LJSSCjBgbgI&feature=r
    elated
    15 i 18 sekunda. Ostatnie koło przechodzi o max 1m dalej niż środkowe
    przy skręcie 90stopni . Konstrukcja przyczepy jest taka że koło znajduje
    się po środku a nie na końcu jak w ikarusie wiec nie ma tylnej osi
    samoskrętnej. Skręcanie przegubem i zwykłym krótkim autobusem nie jest
    specjalnie trudniejsze... To nie krótki tir z naczepą.

    Rafał

  • 53. Data: 2012-04-19 12:22:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-19 11:57, The_EaGle pisze:

> [...]
    > łatwiej. Tak na przyszłość zastanów sie zanim coś przytoczysz bo może
    > się okazać tak jak teraz że zrobiłeś z siebie idiotę ;)

    Ja na razie to z siebie robisz idiotę i to coraz większego. Rzut z góry
    podrzuciłem, by inni nie musieli lokalizacji odtwarzać np. z Twoich
    opowieści. Z Twoim przekonaniem, że tam jest łatwo skręcić (szczególnie
    w opisywanych warunkach) i że autobusy przegubowe skręcają tak samo jak
    solówki to nawet dyskutować nie zamierzam, ponieważ to większego sensu
    nie ma.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 54. Data: 2012-04-19 12:38:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-19 12:17, The_EaGle pisze:

    > Znowu pierniczysz jak potłuczony nie mając pojęcia o tym co mówisz.

    Jeszcze śmiechem nie zabili?

    > Dokładnie : http://www.youtube.com/watch?v=LJSSCjBgbgI&feature=r
    elated
    > 15 i 18 sekunda. Ostatnie koło przechodzi o max 1m dalej niż środkowe
    > przy skręcie 90stopni .

    Aha, teraz trochę "wiedzy" opartej na filmikach z youtube :) Teraz weź
    sobie ten metr i idź sprawdzić, czy mógł się zmieścić, czy nie :)
    Tylko koniecznie z autobusem. Przy okazji sprawdź jaki tor ruchu ma
    koniec przegubu.

> [...]
    > się po środku a nie na końcu jak w ikarusie wiec nie ma tylnej osi
    > samoskrętnej. Skręcanie przegubem i zwykłym krótkim autobusem nie jest

    Aha, więc już skręcanie nie jest "dokładnie tak samo jak krótkie", a

  • 55. Data: 2012-04-19 13:03:46
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-19 12:38, Artur Maśląg pisze:

    > Jeszcze śmiechem nie zabili?

    Masz coś konkretnego do dodania czy znowu sobie wesoło poklikasz?

    > Aha, teraz trochę "wiedzy" opartej na filmikach z youtube :)

    Na pewno lepszej niż wiedzy opartej na Twoim autorytecie ... cisza.

    > Teraz weź
    > sobie ten metr i idź sprawdzić, czy mógł się zmieścić, czy nie :)
    > Tylko koniecznie z autobusem. Przy okazji sprawdź jaki tor ruchu ma
    > koniec przegubu.

    I co jeszcze mam dla Ciebie sprawdzić żeby ci udowodnić że piszesz
    bzdury? Może umówić cię na audiencje z inżynierem z solarisa żeby ci
    wytłumaczył na czy polega konstrukcja przyczepy w solarisie?

    > Aha, więc już skręcanie nie jest "dokładnie tak samo jak krótkie", a
    > nie jest specjalnie trudniejsze. :)

    W ikarusie gdzie jest oś samoskrętna tylne koło DOSŁOWNIE po śladzie
    środkowego w solarisie jest jak widać na filmie niecały metr różnicy.
    Ikarus 280 zostawia ślady przy skręcie z przedniego i środkowego koła
    po każdej stronie a PRZYCZEPIA porusza się PO ŚLADZIE osi środkowej.
    Jak o tym nie wiesz to po co w ogóle się wypowiadasz i dalej ośmieszasz?

    Rafał

  • 56. Data: 2012-04-19 13:10:26
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-19 12:22, Artur Maśląg pisze:

    > Ja na razie to z siebie robisz idiotę i to coraz większego. Rzut z góry
    > podrzuciłem, by inni nie musieli lokalizacji odtwarzać np. z Twoich
    > opowieści.

    Jeszcze raz ci powtarzam zrobiłeś z siebie idiotę i to do kwadratu.
    Skręt jest nie 90 jak powiedziałem ale mniejszy wiec skręcic jest
    łatwiej. Na zdjęciu który jest w google stoją samochody po lewej i
    prawej stronie na chodniku. Na zdjęciu które przytoczyłeś nie ma
    samochodów po prawej stronie.

> [...]
    > w opisywanych warunkach) i że autobusy przegubowe skręcają tak samo jak
    > solówki to nawet dyskutować nie zamierzam, ponieważ to większego sensu

    Bo skręcają - zależy od modelu - ikarus 280 skręca tak jak napisałem po
    śladzie - nawet nie chce mi się szukać linków w sieci bo to tak
    oczywiste - solaris skręca gorzej ale i tak by się tam podejrzewam
    wyrobił. Ten samochód zastawił max 1m a jezdnia tam ma spokojnie około
    3m-3.5m.

    Rafał

  • 57. Data: 2012-04-19 13:39:04
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-19 12:38, Artur Maśląg pisze:

    > Jeszcze śmiechem nie zabili?

    Tak żeby udowodnić do końca że zrobiłeś z siebie głupka cytaty z grupy
    kierowców autobusów MZA:

    http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=5558

    dot skręcania:

    cyt: "Wypuszcza się do przodu jak typowy wóz 12 metrowy. Tak samo jeździ
    się np Jelczem :D Jazda przegubem jest zawsze łatwiejsza bo zauważ że w
    jego połowie (tj po jakiś 8-9 m) go łamiesz więc w zasadzie jedziesz jak
    U10"

    i dalej:

    cyt"Druga oś w przegubie przechodzi podobnie jak w SU10, ale pozostaje
    jeszcze ścinająca naczepa. :-# "

    i dalej:

    "Solówka jeździ się gorzej bo jest "dłuższa" od przeguba i trzeba ją
    dalej wypuszczać, co by nie zaliczyć krawężnika lub to co stoi na
    chodniku. Ale lepiej jeździ się ikarusem 280, bo ma skrętną trzecią oś.
    Natomiast jelcz 181, jak go troszeczkę nie wyciągniesz to ostatnim
    bliźniakiem na pewno zaliczysz krawężnik"

    Tak wiec skończ waść...

    ---
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 58. Data: 2012-04-19 13:47:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-19 13:03, The_EaGle pisze:

    > Masz coś konkretnego do dodania czy znowu sobie wesoło poklikasz?

    Konkretem jest to, że nie było tam miejsca do bezpiecznego przejechania
    Solarisem U18 i tyle.

    > Na pewno lepszej niż wiedzy opartej na Twoim autorytecie ... cisza.

    Niewiele masz na obronę swych bredni, że bez kłopotu można tam było
    przejechać, że prowadzenie autobusu przegubowego jest takie samo
    jak krótkiego oraz sugerowanie, że kierowca PJ ma za łapówkę :)

    > I co jeszcze mam dla Ciebie sprawdzić żeby ci udowodnić że piszesz
    > bzdury?

    Jak na razie to Ty piszesz bzdury i sprawdź sobie sam dla siebie,
    by drugi raz nie wychodzić na idiotę.

    > Może umówić cię na audiencje z inżynierem z solarisa żeby ci
    > wytłumaczył na czy polega konstrukcja przyczepy w solarisie?

    Nie, nie ma takiej potrzeby - zdecydowanie więcej by Ci dała
    choćby krótka jazda takim składem po placu, niż teoretyzowanie
    na podstawie filmików z youtube.

    > W ikarusie gdzie jest oś samoskrętna tylne koło DOSŁOWNIE po śladzie
    > środkowego

    Od razu widać, żeś marny teoretyk :)
    Po pierwsze to nie jest oś samoskrętna a skrętna (choć to pewnie
    szczegół), ale nieprawdą jest, że jak to napisałeś (wykrzyczałeś)
    tylko koło przegubu idzie dosłownie po śladzie osi środkowej.
    Gdyby tak było, to nigdy by naczepa nie uderzyła samochodu po
    przeciwnej stronie do skrętu.

    > w solarisie jest jak widać na filmie niecały metr różnicy.

    Nie wiem skąd sobie wziąłeś ten metr, ale nawet na filmiku widać, że
    przegub "tnie" zakręt i dodatkowo mam duży zwis tylny.

    > Ikarus 280 zostawia ślady przy skręcie z przedniego i środkowego koła po
    > każdej stronie a PRZYCZEPIA porusza się PO ŚLADZIE osi środkowej.

    Nieprawda.

    > Jak o tym nie wiesz to po co w ogóle się wypowiadasz i dalej ośmieszasz?

    Jestem ciekaw jakie jeszcze brednie przeczytam :)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 59. Data: 2012-04-19 14:05:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-19 13:39, The_EaGle pisze:

    > Tak żeby udowodnić do końca że zrobiłeś z siebie głupka cytaty z grupy
    > kierowców autobusów MZA:

    Wychodzenie głupka to świetnie Tobie wychodzi :)

> [...]
    > Natomiast jelcz 181, jak go troszeczkę nie wyciągniesz to ostatnim
    > bliźniakiem na pewno zaliczysz krawężnik"

    Czasem warto przeczytać ze zrozumienie, a nie tylko przeklejać bez
    zrozumienia. Szczególnie, że pisałeś:
    <cite>
    Nie ma znaczenia czy przegubowiec czy nie - te autobusy skręcają
    dokładnie tak samo jak krótkie.
    </cite>

    > Tak wiec skończ waść...

    LOL

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 60. Data: 2012-04-19 14:27:09
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-19 13:47, Artur Maśląg pisze:

    > Konkretem jest to, że nie było tam miejsca do bezpiecznego przejechania
    > Solarisem U18 i tyle.

    Wg tego kierowcy - bo tak się blisko wpakował krawężnika że zakręt już
    nie był możliwy. Gdyby pojechał szerzej by się pewnie zmieścił. Słowem
    gdyby przewidział że tam nie skręci - bo ten samochód widząc było od
    ronda to by się udało a jak pojechał (jak zwykle) czyli blisko
    krawężnika to nic nie dało się już zrobić.

    > Niewiele masz na obronę swych bredni, że bez kłopotu można tam było
    > przejechać, że prowadzenie autobusu przegubowego jest takie samo
    > jak krótkiego oraz sugerowanie, że kierowca PJ ma za łapówkę :)

    To że prowadzenie i skręcanie przegubowcem jest jest takie samo łatwe
    lub nawet łatwiejsze niż solówki podrzuciłem ci w innym poście i to są
    wypowiedzi kierowców wiec znów pierdzielisz jak potłuczony ale do tego
    już sie zdążyłem przyzwyczaić. Zapewne w następnym odpiszesz że wiesz
    lepiej niż ci kierowcy :)))

    > Jak na razie to Ty piszesz bzdury i sprawdź sobie sam dla siebie,
    > by drugi raz nie wychodzić na idiotę.

    Udowodniłem ci misiaczku że solówka np U15 skręca gorzej niż przegubowy
    U18 a ty dalej swoje :))) Wiesz...jesteś zabawny po prostu po ludzku
    zabawny :>

    > Nie, nie ma takiej potrzeby - zdecydowanie więcej by Ci dała
    > choćby krótka jazda takim składem po placu, niż teoretyzowanie
    > na podstawie filmików z youtube.

    Krótka jazda po placu nie dała ci nic jak widać. Wszystko widać jak na
    dłoni a sami kierowcy przyznają to co napisałem a ty dalej wiesz
    lepiej...prosze cię po prostu się już wyłącz.

> [...]
    > tylko koło przegubu idzie dosłownie po śladzie osi środkowej.
    > Gdyby tak było, to nigdy by naczepa nie uderzyła samochodu po

    Wiesz co ... nawet nie chce mi sie tego komentować... Jeździłeś
    autobusem a nic kompletnie z tego nie pojąłeś ...Po przeciwnej stronie
    (po lewej jak skręca w prawo)to może uderzyć przyczepa właśnie podczas
    prostowania w I280 i TO JEST WYNIKIEM tego że jest oś skrętna... Gdyby
    była nie skrętna to tak jak w solarisie tył zachodził by mniej albo wcale...

    Jak tego nie rozumiesz to narysuj sobie na kartce bo ja nie mam siły ci
    dalej tłumaczyć fundamentalnych rzeczy...

    > Nie wiem skąd sobie wziąłeś ten metr, ale nawet na filmiku widać, że
    > przegub "tnie" zakręt i dodatkowo mam duży zwis tylny.

    To przypatrz się na długość linii poziomej na jezdni - gdzie przechodzi
    koło środkowe a gdzie tylne. Widać jak na dłoni - nawet tam nie ma 1m.

    A tu dodatkowo:

    http://ewane.republika.pl/
    cyt:
    "Trzecia oś w Ikarusie 280 jest skrętna. Zrobione to jest tak, aby koła
    trzeciej osi podążały śladami kół drugiej osi. Za skręt tych kół
    odpowiadają drążki, które idą od przegubu do tylnej osi. Tak więc tylne
    koła skręcają nie wraz z obrotem kierownicy, lecz dopiero po zgięciu
    przeguba. Rozwiązanie to w efekcie daje mniejsze ścinanie zakrętów, ale
    niestety zachodzi tył.
    W przegubach nowej generacji tj. U18 czy Lions City na osi trzeciej
    założone są bliźniaki tzn. po dwa koła z każdej strony. Przyczyna tego
    leży w ciężarze jakie mają nad sobą (silnik, skrzynia biegów, most) i z
    tego powodu oś ta nie może być skrętną. Takie autobusy bardziej ścinają
    zakręty, ale tyłek im nie zachodzi. Minusem jest także to, że przy dużym
    skręcie znika z pola widzenia w lusterkach tył pojazdu i trzeba uwazać
    by komuś po stopach nie przejechać. "

    > Nieprawda.

    :) bo? jakiś dowód... znów twój autorytet... sz

    > Jestem ciekaw jakie jeszcze brednie przeczytam :)

    Na razie to czytam twoje :))) ale poczekam dalej...

    Rafał