  • 1. Data: 2012-04-17 13:01:02
    Temat: Opel --- Vauxhall
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    Witam,

    W miarę rozumiem prawa rynku (że niektóre produkty
    występują w różnych częściach świata pod innym logo),
    ale nie mogę się doczytać:
    czym było podyktowane, że np. na Wyspach Opel występuje
    jako Vauxall?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-04-17 13:18:54
    Temat: Re: Opel --- Vauxhall
    Od: "made myself" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    DooMiniK <bachusmalpapostpl> napisał(a):

> [...]
    > występują w różnych częściach świata pod innym logo),
    > ale nie mogę się doczytać:
    > czym było podyktowane, że np. na Wyspach Opel występuje

    Z tego co pamiętam, to chodziło o pozycję Vauxhalla na rynku UK.
    Firma z tradycjami i mieli dość dobrą sprzedaż o ile wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    made_myself

  • 3. Data: 2012-04-17 13:37:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości
> [...]
    >występują w różnych częściach świata pod innym logo),
    >ale nie mogę się doczytać:
    >czym było podyktowane, że np. na Wyspach Opel występuje

    Tym ze Brytyjczyk chetniej kupi Vauxhalla niz Opla ? :-)
    Szczegolnie jak jeszcze wojne pamieta.

    J.

  • 4. Data: 2012-04-17 16:47:52
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 17/04/2012 12:37, J.F wrote:

    > Tym ze Brytyjczyk chetniej kupi Vauxhalla niz Opla ? :-)
    > Szczegolnie jak jeszcze wojne pamieta.

    ... no ale kiedyś z jakiegoś powodu 'podział' nastąpił.

    p.s. coraz więcej jeździ Opli (nowych), więc robią także Ople
    z kierownicą po prawej stronie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-04-17 17:15:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 17/04/2012 12:37, J.F wrote:

    >... no ale kiedyś z jakiegoś powodu 'podział' nastąpił.

    Nie wiem czy to mozna nazwac podzialem - GM kupil Opla jeszcze przed
    wojna, GM kupil Vauxhalla jeszcze przed wojna, a potem robil zysk,
    zmniejszajac koszta projektowe.

    A marek to GM ma czy mial ... od ch* :-)

    >p.s. coraz więcej jeździ Opli (nowych), więc robią także Ople
    >z kierownicą po prawej stronie.

    Biznes nie zna granic, jesli mozna zarobic :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-04-17 20:27:51
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-04-17 13:01, DooMiniK pisze:
    > czym było podyktowane, że np. na Wyspach Opel występuje
    > jako Vauxall?

    Chyba jedynie historia ma znaczenie.
    Vauxhall to brytyjska marka i jako taka została zachowana, mimo, że
    większość aut różni się niewiele lub wcale od Opli.

    Ten sam mechanizm jest na świecie powielany. Mamy Fiaty i Lancie
    sprzedawane jako Jeep, Dodge i Chrysler i na odwrót.
    Mamy Daewoo zamienione na Chevroleta lub Suzuki - wszystko zależnie od
    rynku i przywiązania do marki.
    Podobnych przykładów można znaleźć multum.
    Dawniej też był Fiat, Zastava, Polski Fiat, FSO, Łada, Seat.
    P.