  • 1. Data: 2012-04-16 20:21:54
    Temat: z serii: sprawdzanie samochodu na oko
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    Pacjent: Madzia 6, silnik 2.0 diesel, rocznik koło 2006-7

    Objaw: wciskam sprzęgło i zaczynam dodawać gazu. Na sprzęgle czuję pukanie, im
    wyższe obroty tym silniejsze i częstsze. Pukanie jest wyraźne.

    Pytanie - o czym to świadczy? Na pierwszy odruch dwumasa, ale ja o samochodach
    nie mam pojęcia.

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

  • 2. Data: 2012-04-16 20:42:26
    Temat: Re: z serii: sprawdzanie samochodu na oko
    Od: " pikap" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zapytaj tam mają pojęcie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=60

  • 3. Data: 2012-04-16 21:29:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 16 Apr 2012 20:21:54 +0200, radxcell wrote:

    > Pacjent: Madzia 6, silnik 2.0 diesel, rocznik koło 2006-7
    >
    > Objaw: wciskam sprzęgło i zaczynam dodawać gazu. Na sprzęgle czuję pukanie, im
    > wyższe obroty tym silniejsze i częstsze. Pukanie jest wyraźne.

    Może być też łożysko sprzęgła.
    Dwumasa pewnie pukałaby też na luzie, chociaż oczywiście nic pewnego.

  • 4. Data: 2012-04-16 22:41:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-16 20:21, radxcell pisze:
> [...]
    > wyższe obroty tym silniejsze i częstsze. Pukanie jest wyraźne.
    >
    > Pytanie - o czym to świadczy? Na pierwszy odruch dwumasa, ale ja o samochodach

    Dwumasa telepie się na wolnych obrotach i na puszczonym sprzęgle.
    Zaciśnięte sprzegło i pukanie w zależności od obrotów to łożysko oporowe.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2012-04-16 22:55:33
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-16 22:41, Lewis pisze:
    > Dwumasa telepie się na wolnych obrotach i na puszczonym sprzęgle.
    > Zaciśnięte sprzegło i pukanie w zależności od obrotów to łożysko oporowe.
    Albo pęknięcie którychś kawałków "słoneczka" dociskowego (wyciskowego?)
    na sprzęgle.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-04-17 07:02:42
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyższe obroty tym silniejsze i częstsze. Pukanie jest wyraźne.
    >
    > Pytanie - o czym to świadczy? Na pierwszy odruch dwumasa, ale ja o

    ALe to pukanie czujesz jak trzymasz lekko nogę na pedale sprzęgła? Bo lekkie
    pukanie to normalka nie tylko w Maździe.

  • 7. Data: 2012-04-17 21:01:38
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    * pikap* wrote in <news:jmhp6i$keq$1@inews.gazeta.pl>:
    > Zapytaj tam mają pojęcie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=60

    Dzięki za link.

    p<R

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

  • 8. Data: 2012-04-17 21:03:17
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Agent* wrote in <news:jmithk$1cb$1@inews.gazeta.pl>:
    > ALe to pukanie czujesz jak trzymasz lekko nogę na pedale sprzęgła? Bo lekkie
    > pukanie to normalka nie tylko w Maździe.

    Teraz Ci dokładnie nie powiem, bo nie mam tego samochodu pod ręką, ale poczułem
    je dopiero po wciśnięciu pedału sprzęgła do oporu.

    Posiadam samochód z manualem i tam nie ma śladu pukania.

    Drugi ciekawy objaw - po minucie od odpalenia włącza się wiatrak na 10 sekund i
    zatrzymuje. I tak co parę minut. Wskaźnik temperatury silnika pod kreską LOW.
    Generalnie odpuściłem myślenie o tym aucie.

    pozdr, rdx

  • 9. Data: 2012-04-17 23:57:18
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-04-17 21:03, radxcell pisze:

    > Drugi ciekawy objaw - po minucie od odpalenia włącza się wiatrak na 10 sekund i
    > zatrzymuje. I tak co parę minut. Wskaźnik temperatury silnika pod kreską LOW.
    > Generalnie odpuściłem myślenie o tym aucie.

    Może na chłodnicy jest jeden dwubiegowy wentylator i ma uszkodzony
    pierwszy bieg.
    U mnie tak jest - kwestia bezpiecznika termicznego w module sterującym.
    Przy włączeniu klimy, powinien się ów pierwszy bieg załączyć - wtedy
    wentylator by sobie na niskich obrotach ganiał. A że się nie da, to
    cyklicznie na chwilę załącza drugi (wyższy) bieg wentylatora.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2012-04-18 09:02:15