  • 21. Data: 2011-06-28 12:04:49
    Temat: Re: Parę słów o fotoradarach
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-28, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Jak kierowcy zaczną przestrzegać przepisów to sytuacja się unormuje
    > - dobre fotoradary pozostaną, durne trzeba będzie zlikwidować.

    "Dobre" to pojęcie względne. Dla mnie dobry jest fotoradar przy
    przejściu dla pieszych na którym dochodziło do licznych wypadków, dla
    władz gminy ten, który więcej kasy przyniesie.

    > Zresztą tyczy to np. również ograniczeń prędkości itd.

    Na pewno... Na głupiej Wisłostradzie podnoszą ogranieczenie już chyba
    piąty rok.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 22. Data: 2011-06-28 12:36:49
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-28 08:58:14 +0200, "PM" <x...@w...pl> said:

    > OIDP własciciel, czyli kupujący powinien wskazać kierowcę

    Źle pamiętasz.

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2011-06-28 13:15:52
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-06-28 12:36, Bydlę pisze:
    > Źle pamiętasz.

    Nawet jeśli by nic nie kombinował z umowami i niby-sprzedażą to
    wystarczy tylko aby jako właściciel pojazdu wskazał kierującego
    pojazdem. Przecież mógł to być Alaba Gesese członek plemienia Nowa
    zamieszkały na jednej z wysp Oceanu Spokojnego. Można zamieścić jego
    zdjęcie aby było łatwiej zidentyfikować kierującego
    http://www.exploracje.com/wp-content/uploads/2010/08
    /Mezczyzna-plemie-nowa-gwinea.jpg

  • 24. Data: 2011-06-28 13:58:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A to , to ładny strzał w ryja.

    O ile ładny moze być strzał nieco nie fair.

    Budowa drogi to wieloletni proces w którym jest więcej papierologii niż budowania.
    Najłatwiej jest na początku: "ogłosić plan" vide Kaczyński. Trudniej znaleźć źródła
    finansowania kolejnych etapów. Najtrudniejszym i najbardziej niewdzięcznym jest
    wydanie decyzji lokalizacyjno środowiskowej - bo to on generuje największe animozje
    i najgorzej wypada się w mediach - wpadka z Rospudą nauczyła Jarosława że będzie
    lepiej, jeśli zrobią to inni... i więcej dróg już przez ten etap nie przepchnął
    (poprawcie, jeśli się mylę). Za PO mimo wszystko wydano takich decyzji najwięcej,
    i rozpoczęto budowę sporej ilości. Od przetargu po oddanie jest już w zasadzie
    z górki - wiadomo, opóźnienia itd jak to w budowlance; ale sprawa jest zasadniczo
    ustalona. Wiele z tych dróg nie będzie na euro, część będzie dużo później niż
    w planach, fakt, ale nie ma wątpliwości, że w końcu powstaną.

  • 25. Data: 2011-06-28 14:46:19
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-06-28 07:23, MarcinJM pisze:

    > "Moj znajomy" znalazl taki oto sposob na fotoradary:

    "szprytna bestia" ten twój znajmy ;)

    > "Sprzedal" on mianowicie samochod, obecnie opedza sie listem poleconym z
    > kserokopia umowy sprzedazy.
    > A poniewaz "kupujacy" samochodu nie odebral, wiec go uzytkuje nadal
    > dbajac jak o swoje.

    i oczywiście w umowie nie ma "jednocześnie kupujący kwituje odbiór
    samochodu, dowodu rejestracyjnego, ..."?

    > Kazda akcja powoduje reakcje.

    no ale przecież wtedy SM pisze do kupującego z pytaniem, czy kierował, a
    jeśli nie - komu powierzył pojazd, on odpowiada, że pojazdu nie odebrał
    pojazdu od sprzedającego (w innym przypadku dostaje za niewskazanie) i
    wracają do "znajomego" ;)

    nie mówiąc już o tym, że "znajomy" oszukuje...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 26. Data: 2011-06-28 15:17:00
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > tylko aby jako właściciel pojazdu wskazał kierującego pojazdem. Przecież
    > mógł to być Alaba Gesese członek plemienia Nowa zamieszkały na jednej z

    no można, ale pamietaj że urzednik też może byc upierdliwy i zgłosi
    poświadczenie nieprawdy.
    (tak trzeba jeszcze udowodnić)

    > Można zamieścić jego zdjęcie aby było łatwiej zidentyfikować kierującego
    > http://www.exploracje.com/wp-content/uploads/2010/08
    /Mezczyzna-plemie-nowa-gwinea.jpg

    przesadziłeś, sąd uzna że to nie ten.

    W końcu jest wymóg wskazania kierujacego czy nie?

  • 27. Data: 2011-06-28 15:30:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-28 13:15:52 +0200, Excite <n...@n...bedzie.pl> said:

    > Można zamieścić jego zdjęcie aby było łatwiej zidentyfikować
    > kierującego
    > http://www.exploracje.com/wp-content/uploads/2010/08
    /Mezczyzna-plemie-nowa-gwinea.jpg

    Boję

    się, że na zdjęciu z fotoradaru widać byłoby sterczący przez okno łuk
    lub dmuchawkę...

    --
    Bydlę

  • 28. Data: 2011-06-28 15:44:06
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Źle pamiętasz.

    http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-
    0026_04.pdf
    czyli tym się można podetrzeć?

  • 29. Data: 2011-06-28 18:43:03
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-28 15:44:06 +0200, "PM" <x...@w...pl> said:

    > http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-
    0026_04.pdf
    > czyli tym się można podetrzeć?

    Ja wolę papier produkowany specjalnie do oczyszczania odbytu, ale jeśło
    ktoś chce pedeefem (nie rozmaże się na ekranie?) to droga wolna...

    A wracając do sprawy - wystarczy podać osobę, której się powierzyło
    pojazd - nie ma ustawowego obowiązku jazdy w użyczonym
    komuś samochodzie i robienia notatek...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 30. Data: 2011-06-28 18:55:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> [...]

    A tak gwoli scislosci - jest jakas gmina ktora ma 10 FR ? Choc 3 ?
    Pomijam gminy Warszawa, Gdansk czy Katowice.

    Budzet jakiegos Czluchowa powinien byc dostepny w sieci, mozna
    sprawdzic ile.

    Tam moze byc jeszcze jedna sprawa - ze kupione w leasing/kredyt ktory
    teraz trzeba splacac, ale troche powatpiewam - do sie moze w jeden
    dzien zwrocic :-)

    >Ha, ha - od dawna o tym piszę, ale musiał to dopiero jakiś "życzliwy"
    >napisać? ROTFL
    >Jak kierowcy zaczną przestrzegać przepisów to sytuacja się unormuje
    >- dobre fotoradary pozostaną, durne trzeba będzie zlikwidować.
    >Zresztą tyczy to np. również ograniczeń prędkości itd.
    >Kurcze, jakie to proste. Zamiast pieprzyć o idiotyzmie władz,
    >pokonać je własną bronią - każdy kij ma przynajmniej dwa końce.

    No ale wladza tez ma swoj rozum. hamuja przed FR do 50, to trzeba go
    lepiej ukryc i znienacka ustawic 30.

    I jaki tego koniec - bedziemy wszedzie przepisowo jezdzili ?
    Przepisowe 20, uzasadnione, bo dziury w drodze :-)

    >Otóż to.

    Znowu nie przesadzajmy, wykonanie budzetu kuleje to sie przesunie z
    innych zrodel. Malo to razy panstwowy budzet zmieniano ? Najwyzej sie
    szkoly nie odmaluje :-)

    >Aha, już, manipulacje. Kolejny spisek.

    Kto ich tam wie - z natury rzeczy ustawione pod sporym katem, zanizaja
    pomiar - to moze przewidzieli kompensacje. To sie przekompensuje.

    J.