  • 31. Data: 2009-02-23 12:22:51
    Temat: Re: Panas G1 - czy to nowy trend?
    Od: Marx <M...@n...com>

    Meteoryty pisze:

    > ale nie jest to kompakt :)
    > juz chocby temu ze ma wymienne obiektywy i duza matryce jest bardziej
    > lustrzanka.

    no to hybryda :)
    Marx

  • 32. Data: 2009-02-23 14:04:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009, Meteoryty wrote:

    > ale nie jest to kompakt :)
    > juz chocby temu
    > ze ma wymienne obiektywy i duza matryce jest bardziej lustrzanka.

    A weź Ty...
    Niby co, wymienne obiektywy i większa matryca to cechy LUSTRZANKI?
    Od kiedy?
    (i co powiesz na lustrzanki kompaktowe?)

    pzdr, Gotfryd
    (któren zawsze myślał, że lustrzankę poznaje się po lustrach w torze
    optycznym)

  • 33. Data: 2009-02-23 16:35:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Znaczy KM A2? (wiem, napiszesz że mało :D)

    No to cała seria Konici Minolty poczynając chyba od Hi5 poprzez Hi7, A1,
    A2, A200(?) :D

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 34. Data: 2009-02-23 17:03:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-22 18:28:58 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > 200mm w dalmierzu? hehe Ktorym?
    > Jaka miales dokladnosc kadrowania? Pol kadru? ;)

    No nie przesadzajmy. Dla 200 mm to tylko lornetka x4 potrzebna.
    Celowniki lunetkowe spokojnie sobie z takim zakresem poradzą. Do tej
    pory nie często w małoobrazkowych dalmierzowcach się spotykało tego
    typu obiektywy. Więc i zapotrzebowania nie było.
    Jeżeli ktoś zdecyduje się na konstrukcję cyfrową takiego quasi
    dalmierza, to celownik optyczny nie będzie problemem na miarę lotu na
    księżyc. Poza tym te celowniki zawsze były podłe i używanie takich
    aparatów wiązało się z nazwijmy to wyrzeczeniami.
    W którym kierunku wszystko pójdzie nie wiem. Zakładam, że lustrzanki w
    końcu znikną. Będą coraz lepsze wyświetlacze itd, coś na pewno się
    zmieni.
    Lustrzanka to była konstrukcja na ominięcie wad, typu paralaksa itp. W
    chwili obecnej nie ma logicznego wytłumaczenia istnienia tej
    konstrukcji.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2009-02-23 17:07:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-22 20:54:20 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Miałeś kiedyś dalmierz w ręce i widziałeś jak tam to działa?
    > Czysta mechanika. Coś czego olek zawsze unikał jak ognia :)
    Miałem.
    Obecnie to nie musi być czysta mechanika. Luneta ze zmienną krotnością
    powiększenia.

    > CO do dalmierza to szanse są raczej nikłe. Prędzej EVF tak jak w G1.
    Dalmierza jako takiego w cyfrowym aparacie nie będzie, bo nie ma
    potrzeby, żeby był. Po prostu zastosują AF i tyle. Do tego dojdzie EVF.
    O celowniku optycznym pisałem w kontekście, żeby czasami w ogóle coś
    widzieć.

  • 36. Data: 2009-02-23 17:19:17
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > No nie przesadzajmy. Dla 200 mm to tylko lornetka x4 potrzebna.

    Fajnie tak poteoretyzowac ;)

    Praktyka jest taka, ze dalmierz ma sens przy
    szerokim, max przy 90mm. Potem to juz loteria.

    Z tego co pamietam to nikt nie robil dluzszych
    szkiel z celownikami - po to powstaly lustrzanki...

  • 37. Data: 2009-02-23 18:05:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > No to cała seria Konici Minolty poczynając chyba od Hi5 poprzez Hi7, A1, A2,
    > A200(?) :D

    Nie, A200 nie ma :], wycięli.
    Tego że Hi miały prawdę mówiąc nie wiedziałem (nigdy nie sprawdziłem,
    dopiero teraz), zawsze się czegoś można dowiedzieć :)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-02-23 18:12:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    ^^^^^^

  • 39. Data: 2009-02-23 20:18:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-23 18:19:17 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Praktyka jest taka, ze dalmierz ma sens przy
    > szerokim, max przy 90mm. Potem to juz loteria.
    >
    > Z tego co pamietam to nikt nie robil dluzszych
    > szkiel z celownikami - po to powstaly lustrzanki...

    Były 135, ale fakt dla dalmierza artyleryjskiego (a taki właśnie siedzi
    w aparatach), to już kiepściutko.
    Ale chyba nie zakładasz, że ktoś wypuści prawdziwy "dalmierz" cyfrowy?

  • 40. Data: 2009-02-23 21:03:33
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Były 135, ale fakt dla dalmierza artyleryjskiego (a taki właśnie
    > siedzi w aparatach), to już kiepściutko.
    > Ale chyba nie zakładasz, że ktoś wypuści prawdziwy "dalmierz" cyfrowy?

    Nie - to TY musisz miec celownik :)

    Ja wole wyswietlacz z widocznym histogramem :)