  • 51. Data: 2009-02-27 12:25:41
    Temat: Re: Panas G1 - czy to nowy trend?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > ajaj, kit do Sony jest be, ale kit do G1 cacy ... :)

    Upraszczajac - tak wlasnie jest.
    Kit Sony jest koszmarny a z G1 bardzo obiecujacy.

    Wystarczy polozyc na stole zdjecie z tego i tego.

    > znaczy uwazasz ze korekta softwarowa jest rownie dobra jak optyczna?

    Dobra jest ta korekta, ktora daje dobry efekt, a nie
    ta ktora bardziej podnieca pryszczatych mlodziencow ;)

    > a ostrosc w rogach niewazna?

    Tak sie sklada, ze ostrosc po rogach G1 ma bardzo dobra.
    Na srodku zreszta tez :)

    Czego nie moge powiedziec o wielu innych "skorygowanych
    optycznie" szklach.

    > chyba nie umiesz bo wciaz zmieniasz sprzet... :)

    Oczywiscie, ze nie umiem - ja jestem kolekcjonerem :)

  • 52. Data: 2009-02-27 19:27:54
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > Czego to ludzie nie wymysla :))))
    >
    > Pokaz jakies zdjecie macro z papierowa GO,
    > ktore zrobiles poprawne dzieki skali ostrosci. PROSZE :)
    >[...]

    Wbrew pozorom się przydaje. Nie do samego ostrzenia, a dla szybkiego
    zorientowania się na ile masz nastawioną ostrość. Po prostu jeśli rzucisz
    okiem na skalę i odczytasz odległość (obojętne - ze skali na obiektywie czy
    z cyferek na wyświetlaczu LCD) to od razu wiesz, od jakiej odległości masz
    rozpocząć przymierzanie się do motywu. Dzieki temu złapiesz motyw w głębi
    ostrości szybciej. Można oczywiście zacząć od ustawienia się we właściwym
    miejscu i kręcić obiektywem, ale w przypadku płochliwych stworzonek
    fotografowanych z odległośći kilku cm masz duzo większe szanse na
    niespłoszenie modela jeśli powoli przysuniesz sie z już ustawionym aparatem,
    niż gdy najpierw sie przysuniesz a potem zaczniesz manipulować ręką przy
    obiektywie. Pamiętam, ze gdy pzymierzałem się do Coolpixa 4500 jako
    potencjalnego następcy Coolpixa 995 którego wcześniej do makro używałem
    zniechęciły mnie dwie rzeczy - mniejszy ekranik LCD i właśnie brak
    liczbowego wskazania nastawionej odległości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 53. Data: 2009-02-28 06:02:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "J." <j...@i...pl> wrote:

    > wiem, istnieje tryb krajobrazowy

    Moim zdaniem taki tryb powinien nastawiać na hiperfokalną. Czyli
    niespecjalnie na nieskoczoność.

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 54. Data: 2009-02-28 06:04:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    Na początek wnioski końcowe: :))
    - Hej! Pozwól ludziom robić zdjęcia na swój własny sposób!
    Przycięcie całej branży jedynie do Twoich potrzeb na pewno miałoby wiele
    zalet (mógłbyś np. wchodzić do sklepu i mówić: "Poproszę aparat", albo w
    ogóle: "Poproszę coś" i wychodzić zawsze zadowolonym: "O! Właśnie tego
    mi było trzeba!" :)) Jednak jest tak dużo zastosowań fotografii, tak
    wiele różnych do niej podejść, tyle technik i sposobów pracy, że chyba
    musisz producentom jak i ich klientom pozwolić rozwijać własne
    fantazje... :)) Ja wiem, że potrzeba na to wyobraźni, ale gdy mamy na
    rynku wciąż ciągły postęp, to może pozwól innym kogoś skrytykować za
    zbyt małą otwartość na potrzeby klientów lub przechodzenie na złą stronę
    mocy i odbieranie swoim klientom wolności oraz zastawianie na nich
    producenckich pułapek (najbardziej widoczne w walce open source kontra
    złośliwe oprogramowanie, a w branży foto póki co chyba w Sony).

    [...]
    > Pokaz jakies zdjecie macro z papierowa GO,
    > ktore zrobiles poprawne dzieki skali ostrosci. PROSZE :)

    Skoro mam w pamięci, że często używałem skali przy makro to znaczy,
    że mój styl pracy tego wymaga. Koniec dowodu. :)

    > O ciemnocie typowej dla "kitowych" zoomow.

    Tylko że póki co nie ma tego czegoś nawet na co zamienić
    (szczególnie gdy stabilizacja jest na liście priorytetów). Następny w
    kolejce u Panasa w tym zakresie jest tylko superzoom 28-280 i nie sądzę,
    by był znacząco lepszy od podstawowego kita. W dodatku jego zakup trochę
    będzie się gryzł z tele 90-400, ale to już do przełknięcia, choć zaletą
    na pewno nie jest...

> [...]
    > zeby robic zdjecia, tylko zeby fotografowac tablice i korygowac
    > (koniecznie recznie) wszystkie wady obrazu tak dlugo, az znikna

    Nie, myślę tylko że większość kupuje DODATKOWY aparat żeby mieć
    dzięki niemu jakieś istotnie nowe możliwości, a nie mieć powielenie
    starych ograniczeń.

    > No i jak tu sie pochwalic ziomalom nowa zabawka jesli ona za
    > pstrykacza koryguje wady szkla? Przeciez trzeba by pochwalic
    > sie zdjeciem, zamiast jak zwykle umiejetnoscia korygowania ;)

    Tylko dlaczego producent uważa jego aparat MUSI być mądrzejszy od
    użytkownika i jego wynalazku trzeba używać obligatoryjnie nawet w
    RAWach? (BTW: oblig w JPGach też jest dla mnie nie do przyjęcia -
    zdjęcia kadruję tylko raz - w aparacie i nie po to to robię, żeby
    cokolwiek trzeba było jeszcze poprawiać, a już co gorsza mieć obcięte
    to, co w kadrze nie było obcięte).

    BTW: Jeśli chwalenie się ziomalom istotnie jest tak wysoko na liście
    Twoich priorytetów - jest wiele innych specjalnie ku temu stworzonych
    zabawek, ale i ta się nada - go for it! :))

    > A ta niedokladnosc to sprawdzona czy wyssana z palucha?

    http://www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-te
    sts/414-panasonic_1445_3556?start=1
    - dolne zdjęcie po najechaniu myszką - jeśli zgodność z kadrem i
    prawdziwy szeroki kąt (chociażby te umiarkowane 28 mm) miałbym uzyskiwać
    tylko w RAWach i tylko dzięki partyzanckim wołaczkom (pomijam widoczne
    różnice w wołaniu) to ja po prostu dziękuję za taki produkt.

    > Bo narazie wiele wskazuje na to, ze aparat pokazuje dokladnie
    > to co otrzymasz z JPGa czy koszernnie otworzonego RAWa (ACRem).

    Ale czy to wciąż jest kąt widzenia np. z 28 mm czy już przerobiony
    na np. 32 mm? Wiesz jak boli brak każdego milimetra na szerokim końcu?

    > ?

    W reporterce jak w życiu - czasem robi się zdjęcie żeby w ogóle
    COKOLWIEK było widać, np. tzw. "nieznanych sprawców" - czasem chciałoby
    się wreszcie ich poznać... :))

    > Tylko 8EV, o moj Boze! jak ja bede zdjecia robil :(

    Wiesz... to jest pyryfycy, a przecież 100 lat temu też robiono
    zdjęcia i nawet czasem coś wyszło, więc już wtedy można było zamknąć
    dyskusję...
    Ale może niektórym za powód do kupna DODATKOWEGO aparatu wystarcza
    czerwona obudowa - wspominałeś coś o lansie... :))

    > Alternatywnie mozna nauczyc sie robic zdjecia, ale co kto lubi ;)

    Patrz wnioski końcowe :)) Czasem na zrobienie zdjęcia (podjęcie
    decyzji, wyjęcie z plecaka, włączenie, ustawienia, zzomowanie,
    ostateczne skadrowanie i zrobienie) mam nie więcej niż 15 sekund. Może
    podpowiesz jak to się robi dagerotypem? ;-)

    Przykładowo z tych co wiszą sobie w sieci - zdjęcie na pewno
    nieidealne, ale za to wyjątkowo szybkie, no i lepsze niż żadne - robiąc
    zdjęcia z fleszem miałem zaledwie ok. 3-4 sekundy (sic!) na zmianę
    ustawień na bezfleszowe i wszystkie pozostałe operacje cyklu
    produkcyjnego z wyjątkiem wyjęcia z plecaka i włączenia. :)
    http://www.fotoplenery.eu/gallery2/main.php?g2_itemI
    d=7635
    Naprawdę trzy-cztery sekundy na wszystko!
    Mając takie wymagania docenię i wygodę użytkowania (a G1 ma wg
    instrukcji ZALEDWIE trzy nastawy użytkownika) i dobre wysokie czułości
    (szum, dynamika, banding, kolory). Dlatego od nowego produktu domagam
    się postępu, a nie tylko wymiany.

    [mr.]