  • 1. Data: 2009-02-22 13:28:23
    Temat: Panas G1 - czy to nowy trend?
    Od: "Meteoryty" <k...@a...net.pl>

    witam
    tak sie zastanawiam czy Panasonic G1 to nowy trend w lustrach bez luster czy
    to jakis eksperyment?
    Bo szczerze mowiac to taka malutka lusrzanke bym juz byl w stanie kupic
    zamiast jakiegos lepszego kompaktu. tym bardziej jesli bedzie miala podglad
    na Lcd.

    czy nalezy sie spodziewac innych konstrukcji tego typu w tym roku?

    bo chetnie bym zamienil moje Canon G3 i G6 na takiego Panasa G1 gdzie
    potrzeba lepszej jakosci + jakas malpke do kieszeni na wycieczki gdzie nie
    chce sie brac nic wiekszego.

    :)

  • 2. Data: 2009-02-22 13:50:25
    Temat: Re: Panas G1 - czy to nowy trend?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-22 14:28:23 +0100, "Meteoryty" <k...@a...net.pl> said:

    > witam
    > tak sie zastanawiam czy Panasonic G1 to nowy trend w lustrach bez luster czy
    > to jakis eksperyment?
    To nie są lustra bez luster i nie jest to nowy trend.
    To jest połączenie zalet lustrzanki - brak paralaksy, z zaletami
    dalmierzowego aparatu brak lustrzanego układu celowniczego.

    > czy nalezy sie spodziewac innych konstrukcji tego typu w tym roku?
    Zepsuła mi się kryształowa kula.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-02-22 13:51:24
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Meteoryty" :
> [...]
    > podglad na Lcd.
    >
    > czy nalezy sie spodziewac innych konstrukcji tego typu w tym roku?

    prawdopodobnie Olympus coś wypuści, ale raczej to coś będzie z zewnątrz
    bardziej kompaktopodobne...

    ważna kwestia dla systemu u4/3, to ceny -- w momencie kiedy zrównają się
    z powiedzmy "średnio-lepszymi" kompaktami, wtedy może zacząć
    się ciekawy rozkwit systemu ...

    --
    pzdr.
    JR

  • 4. Data: 2009-02-22 14:00:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > witam
    > tak sie zastanawiam czy Panasonic G1 to nowy trend w lustrach bez
    > luster czy to jakis eksperyment?

    Tak ;)

    > Bo szczerze mowiac to taka malutka lusrzanke bym juz byl w stanie

    To nie jest lustrzanka, na szczescie :)

  • 5. Data: 2009-02-22 14:01:33
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Meteoryty napisał:
    > bo chetnie bym zamienil moje Canon G3 i G6 na takiego Panasa G1 gdzie
    > potrzeba lepszej jakosci + jakas malpke do kieszeni na wycieczki gdzie nie
    > chce sie brac nic wiekszego.

    Zapowiadany od pół roku Olympus na u43 powinien zastąpić oba aparaty.

    Tylko czy w ogóle powstanie?

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.

  • 6. Data: 2009-02-22 14:29:59
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._listu_._info>

    Meteoryty pisze:
> [...]
    > zamiast jakiegos lepszego kompaktu. tym bardziej jesli bedzie miala podglad
    [...]

    To nie jest lustrzanka, tylko kompakt z wymiennymi obiektywami. Jak
    Contax G2 czy Konica Hexar RF w świecie fotografii analogowej. Tyle
    tylko, że w końcu z matrycą przyzwoitej wielkości.

    [...]
    > czy nalezy sie spodziewac innych konstrukcji tego typu w tym roku?
    [...]

    Osobiście bardzo bym sobie tego życzył. Odgrażał się Olympus, ale zobaczymy.

    Jakub

    http://www.roguski.eu

  • 7. Data: 2009-02-22 15:14:30
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 22 Feb 2009 15:29:59 +0100, Jakub Roguski
    <_adres_@_stopka_._listu_._info> pisze:

    >To nie jest lustrzanka, tylko kompakt z wymiennymi obiektywami.

    Ale kompakt to aparat ze zintegorwanym obiektywem :-)

    Może do kompletu zaproponuję jeszcze określenie: dalmierz bez wizjera
    optyczniego ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 8. Data: 2009-02-22 15:45:30
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jakub Roguski wrote:
    > To nie jest lustrzanka, tylko kompakt z wymiennymi obiektywami. Jak
    > Contax G2 czy Konica Hexar RF w świecie fotografii analogowej. Tyle
    > tylko, że w końcu z matrycą przyzwoitej wielkości.

    I wygladem lustrzanki. :/ A przeciez nic nie stoi na przeszkodzie, by
    zrobic cos bardziej kompaktowego (chocby bez imitacji oslony
    pryzmatu/luster) - i to wciaz z wygodnym gripem.

    k,

  • 9. Data: 2009-02-22 15:46:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mikolaj Machowski:

    > Zapowiadany od pół roku Olympus na u43 powinien zastąpić oba aparaty.
    >
    > Tylko czy w ogóle powstanie?

    Na PMA będzie co najmniej jedno body.

  • 10. Data: 2009-02-22 16:27:53
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mateusz Ludwin napisał:
    > Rzecze Mikolaj Machowski:

    > Na PMA będzie co najmniej jedno body.

    Wg plotek powinny powstać dwa body w najbliższym(?) czasie: jedno
    w stylu kompaktu, drugie to całkiem porządny aparat klasy dalmierzowca
    (choć prawdopodobnie bez optycznego celownika).

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.