  • 71. Data: 2009-11-29 19:06:50
    Temat: Re: PC ITX zamiast laptopa?
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>
    > W zasadzie to zdecydowalem sie na T42 z 2GB RAM, chyba w poniedzialek
    > zamowie.

    Jesli robisz to ze wzgledu na LCD to dobrze radze - zastanow sie
    nad normalnym minitorem i stacja dokujaca z DVI, do laptopa
    ktory sobie wybierzesz.
    Sam tak zrobilem i od tego czasu nie zauwazam, ze pracuje na laptopie...
    no chyba, ze gdzies go ze soba zabieram.
    ---

  • 72. Data: 2009-11-29 19:11:46
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał

    > Sporo zależy od jakości tego VGA. Pierwszego mojego LCD - Eizo L685 -
    > używałem z Matroxem G450 (z wyjsciem analogowym VGA) i jeśli sie użyło w
    > miarę dobrego kabla - chodził zupełnie przyzwoicie.

    No, ale tego Matroxa nie wlozysz juz do laptopa.
    A my tu o tym, wlasnie.
    ---

  • 73. Data: 2009-11-29 19:41:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "greenman" <c...@g...pl> napisał:

    > No, ale tego Matroxa nie wlozysz juz do laptopa.
    > A my tu o tym, wlasnie.
    > [...]

    Żeby było śmieszniej - właśnie do mnie jedzie Matrox G450 dualhead ze
    złączem PCI - z pzreznaczeniem do włożenia w stację dokujacą do T42:-).
    A że w samego laptopa lub tym bardziej netbooka nie włożę - to fakt.
    Kwestią otwartą pozostaje jakość kart graficznych wbudowanych w netbooki -
    być może da się znaleźć takie, które dają na zewnętrznym LCD przyzwoity
    obraz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 74. Data: 2009-11-29 21:11:30
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

> [...]
    > być może da się znaleźć takie, które dają na zewnętrznym LCD przyzwoity

    To zazdroszcze!
    Co prawda mam w stacji DVI, ale chetnie podlaczylbym sie do
    takiego Matroxa - jeszcze lepiej gdyby mial tez DVI.

    Nie mam pojecia jaka karta bedzie naprawde kompatybilna
    z moja stacja (Dell), wiem tylko, ze to "male PCI" - moglbys dac
    namiar na ta karte - moze sprawdzilbym czy mi tez przypasi?
    ---

  • 75. Data: 2009-11-30 06:43:08
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "greenman" <c...@g...pl> napisał:

    > To zazdroszcze!
    > Co prawda mam w stacji DVI, ale chetnie podlaczylbym sie do
    > takiego Matroxa - jeszcze lepiej gdyby mial tez DVI.

    Te,ż mam w stacji DVI, ale kupuję włąśnie ze względu na dobre VGA - czasem
    potrrzebuję podłączyć się do telewizora LCD włąśnie z wejściem VGA - i wtedy
    efekt dawany przez karty Matroxa jest lepszy niz pzrez Radeona z mojego T42.

    > Nie mam pojecia jaka karta bedzie naprawde kompatybilna
    > z moja stacja (Dell), wiem tylko, ze to "male PCI" - moglbys dac
    > namiar na ta karte - moze sprawdzilbym czy mi tez przypasi?

    http://www.allegro.pl/item829105698_matrox_g450_dual
    head_32mb_ddr_dvi_pci_gwarancja.html -
    niestety aukcja juz zakończona - kolega który namierzył wziął obie - dla
    siebie i dla mnie. Ale - jak poszukasz na Allegro - upolujesz. Nawet taką z
    wyjściem na 4 monitory (niestety droższą - i po co aż 4 monitory do
    laptopa?) -
    http://www.allegro.pl/item828358233_matrox_g450_128m
    b_ddr_pci_4monitory_gwarancja_fvat.html

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 76. Data: 2009-11-30 06:56:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "greenman" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sam tak zrobilem i od tego czasu nie zauwazam, ze pracuje na laptopie...
    > no chyba, ze gdzies go ze soba zabieram.

    Stacjonarnie to ja mam na czym pracowac.

    To ma byc sprzet do domu, plus wyjazdy do Klienta.
    Mam nadzieje, ze matryca bedzie na tyle ok, ze "obleci".
    Jak nie to pewnie bede kombinowal ze stacja i zewnetrznym
    monitorem...

  • 77. Data: 2009-11-30 15:14:07
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > siebie i dla mnie. Ale - jak poszukasz na Allegro - upolujesz. Nawet taką
    > wyjściem na 4 monitory (niestety droższą - i po co aż 4 monitory do

    Dzieki!
    Poszukam na ebayu, blizej...
    ---

  • 78. Data: 2009-11-30 17:43:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jacek_P" napisał

    > Z grubsza rozumujesz poprawnie, ale wez pod uwage, ze Lenovo robilo
    > wiekszosc Thinkpadow dla IBM-a juz od dlugiego czasu.

    To wiem, generalnie zmieniła się jedynie nazwa większościowego właściciela,
    a reszta pozostała bez zmian.

    > Ehm, niekoniecznie, w dodatku organoleptycznie stwierdzilem znaczace
    > pogorszenie sie jakosci klawiatury NA TYM SAMYM modelu. W moim
    > przypadku byl to tablet x61: jeden z logo wylacznie IBM-a i dwa
    > z logo Lenovo bez IBM-a. Czy zmieniali cos w srodku? Watpie.
    > Do tej pory 'part numbers' nie ulegly zmianie, a koszty takiej
    > zmiany dla serwisowania bylyby monstrualne.

    No to z lekka zrzedła mi mina. Trzymałem się tych kombinacji jak tonący
    brzytwy, a Ty mi to odebrałeś ; )
    Ale dzięki - to ważne informacje.

    W środku były wprowadzane zmiany i to nawet poważne ale na bank pochodziły
    jeszcze z czasów IBMa. Chodziło o dodatkowe usztywnienie korpusu, którego
    brak w T4x czasami powodował puszczenie lutów procesora jeśli komputer był
    unoszony jedną ręką trzymając go za róg. Stąd te reklamowe zdjęcia z gościem
    trzymającym otwarte T60 za róg ; ) Strasznie się tym chwalili : )

    Na to wygląda.

    adam

  • 79. Data: 2009-11-30 17:43:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
    > W niektórych T42 też wystepował. Mam włąśnie z tym czytnikiem - i nawet go
    > używam. Gdy komputer zostaje w pokoju w pracy do którego ma dostęp kilka
    > osób - lepiej, by do uruchomienia wymagał zalogowania. A logowanie pzrez
    > przeciągnięccie palca jest szybsze niż przez wpisanie hasła.

    OK, myślałem, że to pic.

> [...]
    > T60, ale an pewno wszystkie były robione pzrez Lenovo. O ile wiem,
    > ostatnim
    > modelem robionym faktycznie pzrez IBM-a był T41 - począwszy od T42
    > wszystkie
    > powstawały już u Chińczyków. Mój T42 ma logo IBM-a i wydaje mi się, że w
    > czasach jego produkcji jakość jeszcze nie odbiegała od wcześniejszych
    > standardów IBM-a - potem podobno stopniowo było coraz gorzej. Wprowadzano
    > też udziwnione rozwiązania (np. niestandardowy interfejs dysku twardego w
    > T43 powodujący, ze tylko niektóre modele dysków współpracowały z nim

    Moje T41p jest też Made in China.
    Wersje T60, które dotąd widziałem są jakby trzy:
    1. Z logiem IBM po prawą ręką, typ na ramce
    2. Z logiem IBM + Lenovo na ramce pod LCD
    3. Z logiem ThinkPad zamiast loga IBM + Lenovo na ramce.
    Liczyłem, że to mogły być jakieś wskaźniki jakości - coraz mniej mi się tak
    wydaje.

    adam

  • 80. Data: 2009-11-30 17:46:05
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > I to swieta racja jest.
    > A podlaczanie LCD po VGA to faktycznie masakra
    > i rowniez kazdemu radze o tym zapomniec.
    > Ale za grosze kupic mozna stacje dokujaca,
    > ktora ma i DVI, i pare innych wyjsc.
    > Taki system jest gorszy od komputera stacjonarnego
    > wylacznie w wydajnosci grafiki, no i jest wpelni mobilny...

    mam na biurku obok siebie dwa 21" lcdki jeden na analogowym
    drugi na cyfrowym laczu i jakos drmatu nie widze miedzy nimi.
    Owszem jest delikatna roznica ale dla mnie nieistotna.

    Roger

    --
    Marcin "Roger" Pojałowski
    http://www.wrota-bieszczadow.pl; http://www.studio-roger.pl