  • 1. Data: 2009-11-26 11:37:23
    Temat: PC ITX zamiast laptopa?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Tak sobie siedze i mysle ;-)

    Przydalbym mi sie laptok. A w zasadzie przydalby
    mi sie komputer latwo przenosny badz przewozny.
    Nieraz chcialbym popracowac w domu, albo w terenie...

    Przychodzi do glowy oczywiscie zakup laptoka,
    tym bardziej ze promocji 0% pelno ;)
    Widze jednak sporo wad - slaba jakosc wyswietlaczy,
    niepotrzebne naladowanie rzeczami ktorych nie potrzebuje
    jak szybkie karty video, duze dyski etc.

    Potrzebny mi procesor dwurdzeniowy, 2GB RAMu, dysk na
    system i pare programow - 40-80GB bedzie az nadto.
    Nie potrzebna mi za to praca na bateriach - zawsze
    jakies giazdo sie znajdzie.

    Na to przyszedl mi do glowy komputer oparty o plyte ITX.
    Widze, ze obudowy moga miec <> 23x23x8cm, a to pozwalaloby
    zmiescic obudowe, klawiature, mniejsze LCD w odpowiednio
    dobrana walizeczke i wygodnie przenosic z miejsca na miesce.

    Ktos moze wpadl na podobny pomysl i zrobil sobie zestaw
    przenosny?

  • 2. Data: 2009-11-26 12:19:28
    Temat: Re: PC ITX zamiast laptopa?
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 26 Lis, 12:37, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > dobrana walizeczke i wygodnie przenosic z miejsca na miesce.
    >
    > Ktos moze wpadl na podobny pomysl i zrobil sobie zestaw

    Witam,
    dospawaj sobie rączkę z walizki do obudowy zwykłego kompa (mój
    profesor z grafiki miał takowe cudo) + jakieś małe LCD.

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2009-11-26 12:42:19
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Hmmm z drugiej strony jakis netbook z podlaczonym monitorem
    dalby to samo? Musze to jeszcze przemyslec ;)

  • 4. Data: 2009-11-26 12:43:14
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Hmmm z drugiej strony jakis netbook z podlaczonym monitorem
    > dalby to samo? Musze to jeszcze przemyslec ;)

    Netbooki nie mają DVI, a przy LCD to się przydaje.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 5. Data: 2009-11-26 12:53:28
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości
    > Netbooki nie mają DVI, a przy LCD to się przydaje.

    No wlasnie pryznaje bez bicia, ze terminy DVI / HDMI
    sa mi obce i na tej kwestii sie zatrzymalem :(

  • 6. Data: 2009-11-26 12:56:30
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Nawiasem mówiąc widziałem coś, co być może Panu chodzi po głowie.
    Wyglądało to jak normalny pecet w obudowie mini-tower z uchwytem od
    góry, przy czym boczna ścianka była zabudowanym monitorem. Całość z
    zewnątrz obłożona materiałem jak sprzęt estradowy, wiec dość pancerne. W
    stosunku do ITX'a nie ma kabli do monitora, wewnątrz można zamontować
    nadajnik do klawiatury i myszy radiowej i wymaga tylko jednego kabla do
    zasilania.

    PS. LCD na analogu pasudnie demaskuje wszelkie niedoskonalości sygnału.
    Można mieć duchy za literkami, falowanie jednobarwnych powierzchni,
    nieostrość.

  • 7. Data: 2009-11-26 13:22:58
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Tak sobie siedze i mysle ;-)
    > Przydalbym mi sie laptok. A w zasadzie
    > Potrzebny mi procesor dwurdzeniowy, 2GB RAMu, dysk na
    > system i pare programow - 40-80GB bedzie az nadto.

    http://twojepc.pl/news19813.html

    Jak mi padnie obecny ten lub nowsze klony będzie następny.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 8. Data: 2009-11-26 13:39:29
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    gietrzy pisze:

    > http://twojepc.pl/news19813.html
    >
    > Jak mi padnie obecny ten lub nowsze klony będzie następny.

    Pytanie co oznacza te parę programów. Kolega składa obecnie mini serwer
    domowy na Atomie, priorytet jak najmniejszy pobór prądu. Trochę się
    zagłębił w temat i pokazywał mi testy, niestety linku nie pamiętam. W
    teście udział brały Atomy (także ten dwu rdzeniowy) oraz jakiś zwykły
    Celeron, podczas podstawowych operacji w Photoshop Elements jak np.
    resize i zapis do jpeg przewaga Celerona była miażdżąca, boje się
    pomyśleć co by było przy wyższym stopniu skomplikowania projektu. Na
    pewno jest to ciekawe rozwiązanie do typowo biurowo internetowych
    zastosowań, ale jeśli chodzi o jakąś poważniejszą obróbkę to może być
    nie ciekawie. Zresztą to są takie komputerki pod Chrome OS ;), zresztą
    sama nazwa to wskazuje netbook.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 9. Data: 2009-11-26 14:14:38
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 26 Nov 2009 12:37:23 +0100, Jakub Jewuła
    <b...@s...com.pl> wrote:

    Jak mocno przenośny?

    Bo jeżeli od czasu do czasu i samochodem (tj. w rękach go musisz nosić
    na krótkich dystansach) to poszukaj normalnego PC w obudowach typu
    slim, potem tylko daj to do jakiegoś ,,estetycznego'' mechanika aby
    zrobił ci uchwyt do noszenia i zaczepienia monitora.
    Zalety rozwiązania: ,,normalne'' części i możliwości rozbudowy
    Wady: to jednak ma słuszną wagę (mobilność typu: przeżyję, jak będę
    miał to donieść do samochodu) i dużo zależy od dorobienia trzymadełka
    do monitora (tj. estetyka i użyteczność praktyczna).
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 10. Data: 2009-11-26 14:39:07
    Od: "Damian \"Indygo\" Mikoda" <d...@g...com>

    > Ktos moze wpadl na podobny pomysl i zrobil sobie zestaw
    > przenosny?

    Znajomy grafik używa maca mini, zakładając, że monitor, mysz i
    klawiaturę można znaleźć na miejscu, u klienta.

    Jeśli budżet pozwoli, to czemu nie taka opcja? Komputerek jest bardzo
    bardzo mini.
    http://www.apple.com/pl/macmini/design.html

    Pozdrawiam
    Damian "Indygo" Mikoda