  • 1. Data: 2009-11-25 16:34:41
    Temat: Re: Obiektyw do D80 - ogniskowa rzędu 12-15 do 30-35 mm
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:helmr3$fe9$1@news.onet.pl...

    > pewien ;) No i cena jest duuużo wyższa. Nie da się dobrze i tanio.

    Da się ale musiał by zmienic system na Olympusa

  • 2. Data: 2009-11-25 16:50:17
    Temat: Obiektyw do D80 - ogniskowa rzędu 12-15 do 30-35 mm
    Od: " Dak" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam Nikosia D80 i szukam pod niego szeroki kat, ogniskowa rzędu od 12-15 do
    30-35 mm. W cenie ok. 1500 zł. Tylko nówka wchodzi w grę. Interesują mnie głównie:

    Tamron AF SP 17-35 f/2.8-4 Di LD Aspherical
    Sigma 15-30 f/3.5-4.5 EX DG Aspherical

    Który z nich ma mniejszą dystorsję, aberracje chromatyczną, winietowanie i
    inne wady?? Szukam obiektywu pod katem mniejszych wad, a nie parametrów
    technicznych. Nie chce siedzieć godzinami przy komputerze i usuwać wad
    obiektywu w programach jak PS czy DX0.

    Czy jest jakaś alternatywa dla tych dwóch? Światło nie jest bez znaczenia, ale
    najbardziej mnie interesuje jakość optyczna. Chce kupić obiektyw na parę
    dobrych lat...(5-6 lat). Ważna długa gwarancja!

    Doradźcie proszę!

    Dziękuję i Pozdrawiam,
    DAK.

  • 3. Data: 2009-11-25 17:16:38
    Od: "Dak" <d...@W...gazeta.pl>

    Dak <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > najbardziej mnie interesuje jakość optyczna. Chce kupić obiektyw na parę
    > dobrych lat...(5-6 lat). Ważna długa gwarancja!

    Może jakieś testy porównawcze były w ostatnim czasie w prasie, ktoś coś widział ?

    Ważna sprawa - nie chce zbyt niskiej wartości dolnej, żeby nie było
    zniekształceń typowych dla obiektywów fish-owatych...

    Pozdrowienia,
    Dak

  • 4. Data: 2009-11-25 17:22:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Poszukaj na www.optyczne.pl

    > Ważna sprawa - nie chce zbyt niskiej wartości dolnej, żeby nie było
    > zniekształceń typowych dla obiektywów fish-owatych...

    Czyli?
    To są obiektywy rektelinearne i będą miały charakterystyczne
    zniekształcenia na brzegach, ale charakterystyczne dla obiektywów
    rektelinearnych, a nie fisheye, gdzie zniekształcenie wygląda zupełnie
    inaczej. Poza tym to nie jest wcale tak szeroko na Nikonie D80
    (szczególnie ten Tamron 17-35).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-11-25 17:32:05
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Dak pisze:
> [...]
    Przecież to jest sporo odmienny od twoich załozen.

    Jak szukasz od 17mm, jest jeszcze 'hiperkit' Nikona 16-85. "MI" się
    wydaję że będę go kiedyś miał i "MI" wystarczy.

    testy na optyczne.pl, ale takich porówmnawczych nie ma (chyba że
    wzmianka o porównaniu)

  • 6. Data: 2009-11-26 10:04:30
    Od: " Dak" <d...@W...gazeta.pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > rektelinearnych, a nie fisheye, gdzie zniekształcenie wygląda zupełnie
    > inaczej. Poza tym to nie jest wcale tak szeroko na Nikonie D80

    Witam.

    Nie zależy mi obiektywie, tylko na tym co szerzej opisałem (jakość optyczna /
    brak niedoskonałości optycznych).

    Dak

  • 7. Data: 2009-11-26 10:07:20
    Od: " Dak" <d...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > wydaję że będę go kiedyś miał i "MI" wystarczy.
    >
    > testy na optyczne.pl, ale takich porówmnawczych nie ma (chyba że

    Witam.

    16-85 trochę drogi, zresztą mam 18-105 i nie wiem czy warto się przesiadać,
    jest dużo lepszy ?

    Dak.

  • 8. Data: 2009-11-26 10:55:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dak pisze:

    > Nie zależy mi obiektywie, tylko na tym co szerzej opisałem (jakość optyczna /
    > brak niedoskonałości optycznych).

    Niedoskonałości zawsze będą. Pytanie w jakim stopniu je akceptujesz.
    Zarówno obiektyw rektelinearny, jak i rybie oko, wprowadzają
    zniekształcenia, bo nie da się inaszej, tylko każdy inne.
    Poza tym masz takie cechy jak:
    - rozdzielczość
    - praca pod światło
    - stopień aberracji chromatycznych
    - koma i astygmatyzm

    Z twoimi wymaganiami, to może ujdzie Nikkor 14-28/2.8, ale nie jestem
    pewien ;) No i cena jest duuużo wyższa. Nie da się dobrze i tanio. No,
    możesz jeszcze poszukać wśród Samyangów/Falconów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-11-26 20:13:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    user pisze:

    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Da się ale musiał by zmienic system na Olympusa

    Nie wierzę. Nawet przyzwoity (ale nie idealny) 14-54 nie jest tani. Z
    tanich obiektywów w Olympusie nie masz żadnego wyboru. Masz tylko
    dualkita w przystępnych cenach.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.