  • 1. Data: 2009-11-26 12:28:08
    Temat: Podpisywanie zdjęć
    Od: Paweł <l...@k...chip.pl>

    Witam,

    Temat wałkowany parę razy odośnie przetwarzania wsadowego i sygnowania zdjęć podpisem
    itp.

    A ja chciałbym sobie podpisać około 100 zdjęć z wakacji, każde innym podpisem
    wpisywanym z klawiatury, ale utrzymanym w takim samym schemacie / formatowaniu:

    ====================
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | ******** |
    ====================

    np:tekst w prawym dolnym rogu,justowany do prawej strony, takim samym fontem + ew.
    doda tło lub obwódkę pod napis itp.

    Mam w domu do dyspozycji Adobe Photoshop Elements 4 albo inne typu IrfanView.

    Teoretycznie mogę to zrobić ręcznie w PS Elements ale muszę za każdym razem
    pozycjonować ramkę tekstową.

    Czy zrobić jakieś "akcje" choć nie wiem czy i jak się da w "Elements"?

    Może jakiś inny program co doda mój tekst i zapisze foto ponownie bez dużych strat
    jakościowych fotki?

    Pozdrawiam serdecznie,

    Paweł

  • 2. Data: 2009-11-26 13:30:34
    Temat: Re: Podpisywanie zdjęć
    Od: Marcin Bugajski <m...@z...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    >
    > Czy zrobić jakieś "akcje" choć nie wiem czy i jak się da w "Elements"?
    >
    > Może jakiś inny program co doda mój tekst i zapisze foto ponownie bez

    SNS Configurator - chyba był opisany gdzieś kilka postów wyżej - fajne
    narzędzie - tylko na początku miałem kłopot z załapaniem o co biega:-)

    http://www.dobreprogramy.pl/SNSResizer,Program,Windo
    ws,13296.html

    pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2009-11-30 14:21:59
    Od: Konrad <k...@p...DELETE.THIS.pl>

    On Thu, 26 Nov 2009 13:28:08 +0100, Paweł wrote:

> [...]
    > Teoretycznie mogę to zrobić ręcznie w PS Elements ale muszę za każdym razem

    IrfanView ma opcję Create custom selection, która pamięta ustawienia z
    wcześniej. Więc cykl masz taki:
    - Shift-C, Enter -- zaznaczony prostokąt
    - Ctrl-T -- wpisujesz tekst, Enter
    - Ctrl-S -- zapisujesz plik (opcje .jpg też są pamiętane, np. jakość)
    - Spacja ...i już masz następne zdjęcie do podpisu

    Konrad

  • 4. Data: 2009-11-30 15:06:54
    Od: Cypriano <c...@n...pl>

    2009-11-26 13:28, Paweł napisał(a):
    > Witam,

    Witam,

    > Może jakiś inny program co doda mój tekst i zapisze foto ponownie bez
    > dużych strat jakościowych fotki?

    nie wiem jak inne, ale chyba dobrze się do tego nada FastStone Image
    Viewer (FSIV) - przy założeniu że działasz na JPGach.

    W FSIV otwierasz sobie katalog ze zdjęciami (z JPGami). Na pierwszym
    naciskasz na klawiaturze T. W oknie wpisujesz komentarz JPG dla fotki,
    klikasz Next, wpisujesz komentarz dla następnej itd. (w oknie masz
    podgląd aktualnie opisywanego zdjęcia).

    Jak już wszystko opiszesz, otwierasz okno przetwarzania wsadowego (F3),
    Opcje Zaawansowane, zakładka Tekst. Jako treść wstawiasz zmienną ($I)
    (Zmienne - komentarz JPG) ustawiasz całą resztę.

    Odpalasz przetwarzanie i już.

    pozdrawiam
    --
    Cypriano

  • 5. Data: 2010-01-03 17:32:17
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 26 of Nov 2009 13:28, Paweł wrote:

> [...]
    >
    > Czy zrobić jakieś "akcje" choć nie wiem czy i jak się da w "Elements"?
    >
    > Może jakiś inny program co doda mój tekst i zapisze foto ponownie bez

    Takie coś robił unixowy netpbm. Nie pamiętam nazwy odpowiedzialnego modułu
    (pakiet netpbm składa się z około 300 programików), ale był na tyle
    wygodny w automatyzacji, że stosowałem go do opisu fotek produkowanych
    przez webcam (godzina i czasem dodatkowe informacje zbierane automatycznie).

    Straty po operacji są takie, jakich sobie zażyczysz, np. zero strat.

    "Wygodny w automatyzacji", znaczy "elastyczny" i trzeba pisać skrypty,
    bo wyklikać się nie da.

    --
    nb

  • 6. Data: 2010-01-03 18:12:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    On 2009-11-26 13:28, Paweł wrote:
    > Witam,
    >
    > Temat wałkowany parę razy odośnie przetwarzania wsadowego i sygnowania
    > zdjęć podpisem itp.
    (...)
    > Może jakiś inny program co doda mój tekst i zapisze foto ponownie bez
    > dużych strat jakościowych fotki?

    Niestety nie ma czegokolwiek co mogłoby być jednocześnie proste,
    konfigurowalne, a zarazem w miarę potężne by spełnić wszelkie kaprysy.
    Osobiście wolałem więc napisać sobie sam program, który stworzy mi ramkę
    dokładnie taką jak tylko będę chciał.
    Kiedyś też miałem pomysł na temat ramki z podpisem (i datą i bajerami),
    ale użyłem tego tylko raz i ostatecznie nie chciało mi się czegokolwiek
    podpisywać ręcznie. A działało dokładnie jak piszesz - pokazywało zdjęcie
    i pytało o podpis, ewentualnie można było zmienić datę. Zdjęcie końcowo
    miało wyglądać jak odbitka z polaroida :)
    Jeśli wobec tego chcesz sobie zrobić podpisy w miarę rozsądnie -
    zaprogramuj sobie to sam i nie licz na gotowce. Masz dzisiaj szereg
    języków w których jest to względnie łatwe do zrobienia, ewentualnie
    popytaj znajomych kto z nich napisze Ci odpowiedni program lub skrypt.

    d.

  • 7. Data: 2010-01-03 20:29:21
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    nb napisał:
> [...]
    >
    > Straty po operacji są takie, jakich sobie zażyczysz, np. zero strat.
    >
    > "Wygodny w automatyzacji", znaczy "elastyczny" i trzeba pisać skrypty,

    Na wszystkie systemy jest ImageMagick.

    Komentarze i ramki:

    http://www.imagemagick.org/Usage/annotating/
    http://www.imagemagick.org/Usage/thumbnails/

    m.
    --
    NA CÓŻ MOŻE MIEĆ PLON NADZIEJĘ, JEŚLI NIE NA TROSKĘ KOSIARZA?

  • 8. Data: 2010-01-04 14:51:27
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 03 of Jan 2010 21:29, Mikolaj Machowski wrote:

    > Na wszystkie systemy jest ImageMagick.

    Zgadza się. W ogóle to odpowiedzią na jakiekolwiek pytanie
    dotyczące automatyzacji obróbki obrazków jest ImageMagick.

    Nie bez powodu netpbm i ImageMagick są niezbędnymi narzędziami
    w chyba najbardziej zaawansowanej webowej galerii obrazków
    (http://gallery.sourceforge.net/)

    --
    nb