  • 1. Data: 2009-11-26 09:54:33
    Temat: 7D na optycznych
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Pojawił się test 7D na www.optyczne.pl - jak ktoś lubi takie rzeczy ;)

    W skrócie (RAW):
    - świetna rodzielczość
    - dynamika leży

    W mRAW - odwrotnie ;)

    --
    Lol

  • 2. Data: 2009-11-26 11:46:42
    Temat: Re: 7D na optycznych
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Nov., 10:59, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
    > Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w
    wiadomościnews:heljt7$fg3$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > Bardzo trafnie to ująłeś. :-)
    >
    > Imo najważniesjzy wniosek jest jednak taki, że wbrew wielu malkontentom
    > ciągle wraz z wzrostem liczby pikseli rośnie rozdzielczość wynikowego
    > obrazu.
    >
    > Uprzedzając tych co napiszą, że słaby obiektyw tego nie przeniesie. Im
    > wyższa rozdzielczość tym słabszy filtr AA, bo filtr AA ma za zadanie rozmyć
    > obraz o kilka pikseli, a nie o jakąś stałą odległość. Czyli nawet
    > najpodlejszy obiektyw wypadnie lepiej, na matrycy o większej gęstości i
> [...]

    i widze ze zaczynaja rozumiec ze w aktualnym stadium rozwoju
    decydujacy wplyw na rozdzielczosc obrazu ma ciagle jednak
    rozdzielczosc matrycy.
    Poglad kup superdrogi obiektyw i jakotaki aparat jest w cyfrze z
    gruntu falszywy - o czym juz wielokrotnie pisalem.

    aktualnie zauwazyc mozna dwa trendy jakie wystepuja przy
    konstrukcji / wyborze aparatu

    1. - priorytet rozdzielczosci
    2. priorytet duzego pixelpitch

    pierwszy to mozliwosc duzych powiekszen
    drugi to mozliwosc wysokich czulosci i niskiego szumu.

    Granica nasycenie matrycy jeszcze nie zostala osiagnieta i potrwa
    jeszcze kilka ladnych lat. od ok 100 MPX dla FF podnoszenie
    rozdzielczosci matryc nie bedzie przynosic widocznego wzrostu
    rozdzielczosci obrazu.

  • 3. Data: 2009-11-26 15:55:03
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    Lol pisze:
    > Pojawił się test 7D na www.optyczne.pl - jak ktoś lubi takie rzeczy ;)
    >
    > W skrócie (RAW):
    > - świetna rodzielczość
    > - dynamika leży
    >
    > W mRAW - odwrotnie ;)

    Szczerze mnie rozczarował ten test/aparat. Jednak liczyłem na coś
    lepszego. Muszę w końcu się zabrać za przejrzenie dpreview jakie tam
    mają zdanie.

    Pzdr

  • 4. Data: 2009-11-26 17:20:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Nov., 16:55, "j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote:

    > Szczerze mnie rozczarował ten test/aparat. Jednak liczyłem na coś
    > lepszego. Muszę w końcu się zabrać za przejrzenie dpreview jakie tam
    > mają zdanie.
    >
    > Pzdr

    co Cie rozczarowalo ?
    Czego oczekiwales?
    w stosunku do porzednikow o rozdzielczosci 15 mpx nastapil wzrost
    rozdzielczosci liniowej o ok 10%

    tzn te jakosc( rozdzielczosc ) jak miales przedtem przy 30 cm ( a4 po
    dluzszym boku) masz teraz przy 33 cm
    a wiec cudow nie mozna oczekiwac , praktycznie to samo.

    ma troche poprawiona ergonomie , ale to raczej kosmetyka niezbyt
    istotna i rozbudowany AF.
    Moim zdaniem nieco wygodnijszy , ale czy precyzyjniejszy to pokaze
    praktyka.

    o ile przejscie z c40d na c50d ma sens ( roznice majace decydujacy
    wplyw na jakosc zdjecai ) to juz przejscie z c50d na c7d moim
    zdaniem nie przyniesie tak wyraznej roznicy / poprawy jakosciowej.
    Nalezy sie spodziewac ze bedzie szczypte lepiej .

    Ale jasne , jesli kupowac nowy aparat to tylko aktualny model.

    XXX

  • 5. Data: 2009-11-26 17:34:51
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > o ile przejscie z c40d na c50d ma sens ( roznice majace decydujacy
    wplyw na jakosc zdjecai )

    A jakie to różnice? Mam oba i nie zauważyłem decydującego wpływu.

  • 6. Data: 2009-11-26 17:40:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Nov., 18:34, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

    > wplyw na jakosc zdjecai )
    >
    > A jakie to różnice? Mam oba i nie zauważyłem decydującego wpływu.

    o tak ja zauwazylem.
    1.rzecz pomniejsza , ale jednak wyzsza rozdzielczosc monitora -
    nastwia sie latwiej ostrosc na MF w oparciu o obraz monitora - LV daje
    sie dobrze wykorzystac.

    2.inna powierzchnia matrycy, obiektywy szczegolnie szerokie katy
    wspolpracuja lepiej z c50d

    3.i co najwazniejsze microtuning czyli dopasownie konkretnego
    obiektywu ze wzgledu na wspolprace AF.

    Bez tego obiektywy osiagaja zdecydowanie nizsza rozdzielczosc , gdyz
    nie ostrza precyzyjnie.

    za najwazniejsza uwazam te trzecia zmiane.

  • 7. Data: 2009-11-26 17:57:43
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > Nalezy sie spodziewac ze bedzie szczypte lepiej .
    >
    > Ale jasne , jesli kupowac nowy aparat to tylko aktualny model.

    Też uważam ze najlepiej kupić aktualny model, dlatego miałem na oku
    D300s i 7d. Miałem nadzieje ze roznica miedzy 50d a 7d bedzie większa,
    naczytałem sie dość trochę o nietrafiającym AF, w teście ponadto
    poruszono jakość rawow, szumy i zakres tonalny, na to ostatnie liczyłem
    najbardziej.
    Jednak czytając opinię użytkowników tego modelu, większość wydaje się
    być zadowolonych, a narzekają tylko Ci, którzy opierają się na
    informacjach z drugiej ręki. Z ich relacji wynika, że AF (pomijając
    jakieś dziwne egzemplarze) jest całkiem w porządku. Nie wiem jednak jak
    się ma ten zakres tonalny i rawy w pełnej rozdzielczości. W każdym
    teście wychodzi inaczej.

    Pzdr

  • 8. Data: 2009-11-26 18:11:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Nov., 18:57, "j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jakieś dziwne egzemplarze) jest całkiem w porządku. Nie wiem jednak jak
    > się ma ten zakres tonalny i rawy w pełnej rozdzielczości. W każdym

    ja mam 50d i AF jest bardzo dobry , nie ma sie o co przyczepic.
    przede wszystkiem pozwala na dopasownie kazdego obiektywu.
    nie wiem jaki bedzie AF w 7d , ale nie spodziewam sie ze nie bedzie
    gorszy ( bawilem sie w zaprzyjaznionym sklepie , nie wylapalem
    bledow , ergonomia nieco lepsza niz w c50d ).

    wlozylem duzo czasu w opanowanie af canona i moge powiedziec z reka
    na sercu , trudno o lepszy system af aktualnie jak c50d ( c7d?) , ale
    to zalezy tez od obiektywu.

    Zakres tonalny aparatow cyfrowych jest wciaz nie za wysoki , ale jest
    coraz lepiej. Pod tym wzgledem c7d bedzie tez prezentowal aktualny
    stan mozliwosci.

    Fundamentalne pytanie o system - czy nikon , czy canon to pytanie
    czy mercedes czy bmw.?

    Moim zdaniem nie znajdziezz nic lepszego w aps-c od c7d lub nd300s.

    nie sugeruje ktory winenes wybrac - pobaw sie sam tymi aparatami.
    cokolwiek kupisz bedziesz zadowolony.

    wyniki testow sa zalezne od klucza w jaki sposob beda wartosciowane
    dane - czy ktos np wywazy jakosc obrazu w calosci na 50 % czy 55% -
    a to kwestia dowolnosci ustalen.

    Nie potrafilbym znalezc argumentu dla ktorego odradzlabym zakup c50d
    tym bardziej c7d ( byc moze ciezar , jesli ktos zamierza wejsc bez
    tlenu na mount everest)

    nikona nie znam na tyle dobrze, by sie rzeczowo wypowiedziec.

    meka wyboru.

  • 9. Data: 2009-11-26 20:31:43
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > jakość rawow, szumy i zakres tonalny, na to ostatnie liczyłem najbardziej.

    jak chcesz miec dobra dynamike i iso to nie pchaj sie w cropy nawet
    nazywajace
    sie dla zmydlenia oczu 7D tylko w FF. Ile ta kupa 7D kosztuje kolo 6-7
    tysiecy ?
    Dolóż sobie tysiac i kup 5d MKII i AF tez bedzie Ci troche nie trafial ale
    jak
    juz trafi to dynamika i wysokie iso zje na sniadanie tego calego 60D/7D...

    Roger

  • 10. Data: 2009-11-27 07:52:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Nov., 21:31, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    > jak
    > juz trafi to dynamika i wysokie iso zje na sniadanie tego calego 60D/7D...

    to tylko kwestia mozliwosci finansowych i zdrowego rozsadku czyli
    zasadnosci wydatku

    aktualnie rozrozniamy 4 systemy ze wzgledu na wielkosc matrycy

    - wielkoformatowe - ceny powyzej 15 000 euro za korpus ( leica s2 -
    najtansza)
    - maloobrazkowe - od 2000 euro do ok 7000
    - aps - od ok 400 do ok 1600 euro
    - kompaktowe od ok 150 do ok 800 eu

    + odpowiednio wysokie ceny obiektywow .

    pytanie zasadnicze w jakim celu i czy nas na to stac ? , czy
    potrzeba , czy warto?