  • 1. Data: 2009-11-25 16:50:14
    Temat: Obiektyw do D80 - ogniskowa rzędu 12-15 do 30-35 mm
    Od: " Dak" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam Nikosia D80 i szukam pod niego szeroki kat, ogniskowa rzędu od 12-15 do
    30-35 mm. W cenie ok. 1500 zł. Tylko nówka wchodzi w grę. Interesują mnie głównie:

    Tamron AF SP 17-35 f/2.8-4 Di LD Aspherical
    Sigma 15-30 f/3.5-4.5 EX DG Aspherical

    Który z nich ma mniejszą dystorsję, aberracje chromatyczną, winietowanie i
    inne wady?? Szukam obiektywu pod katem mniejszych wad, a nie parametrów
    technicznych. Nie chce siedzieć godzinami przy komputerze i usuwać wad
    obiektywu w programach jak PS czy DX0.

    Czy jest jakaś alternatywa dla tych dwóch? Światło nie jest bez znaczenia, ale
    najbardziej mnie interesuje jakość optyczna. Chce kupić obiektyw na parę
    dobrych lat...(5-6 lat). Ważna długa gwarancja!

    Doradźcie proszę!

    Dziękuję i Pozdrawiam,
    DAK.

  • 2. Data: 2009-11-25 17:18:15
    Temat: Re: Obiektyw do D80 - ogniskowa rzędu 12-15 do 30-35 mm
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dak pisze:
> [...]
    > 30-35 mm. W cenie ok. 1500 zł. Tylko nówka wchodzi w grę. Interesują mnie głównie:
    >
    > Tamron AF SP 17-35 f/2.8-4 Di LD Aspherical

    Zaraz -zaraz.
    Wytłumacz proszę, czego szukasz?
    Czy chodzi ci o rzeczywiste ognisowe, czy ogniskowe z uwzględnieniem
    ekwiwalentu dla APS-C (czyli te same kąty widzenia, co 12-15 dla FF)???
    Druga sprawa - czy szkło ma być tylko pod APS-C, czy też pod FF? W tym
    drugim wypadku, to warto chyba zainwestować w Sigmę 12-24, mimo, że
    droższa o jakieś 1000zł od założonego budżetu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-11-25 18:29:22
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > drugim wypadku, to warto chyba zainwestować w Sigmę 12-24, mimo, że
    > droższa o jakieś 1000zł od założonego budżetu.

    Kolega Dak dość dobitnie :) podał o jakie obiektywy Mu chodzi.
    Tylko czy to jest szeroki kąt na APS-C?

  • 4. Data: 2009-11-25 18:41:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jo44 pisze:

    > Kolega Dak dość dobitnie :) podał o jakie obiektywy Mu chodzi.
    > Tylko czy to jest szeroki kąt na APS-C?

    No właśnie nie jest, więc zdziwiło mnie mówienie najpierw o 12-15mm, a
    potem wyskok z 17-35mm

    A w temacie - Dak - bierz Sigmę 10-20/4.-5,6 póki jest jeszcze dostępna,
    bo jej młodsza siostra (10-20/3,5) jest droższa i wcale nie lepsza pod
    względem ostrości, aberracji chromatycznej i pracy pod światło. Jedyna
    jej wada, to to, że jest tylko pod APS-C (czyli do twojego N D80 pasuje).
    Z w miarę szerokich standardów to jest Tamron 17-50/2.8 i Sigma
    18-50/2.8, oraz tańsza od nich Sigma 17-70/2.8-4.5.
    Z tego, co się orientuję, to tylko ten ostatni obiektyw mieści się w
    twoim przedziale cenowym.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-11-25 21:46:44
    Od: mt <t...@i...pl>

    Paweł W. pisze:

    > No właśnie nie jest, więc zdziwiło mnie mówienie najpierw o 12-15mm, a
    > potem wyskok z 17-35mm
    >
    > A w temacie - Dak - bierz Sigmę 10-20/4.-5,6 póki jest jeszcze dostępna,

    Która jest droższa o jakieś 500 zł od zakładanego przez Daka budżetu...

> [...]
    > 18-50/2.8, oraz tańsza od nich Sigma 17-70/2.8-4.5.
    > Z tego, co się orientuję, to tylko ten ostatni obiektyw mieści się w

    Pierwszy też.

    A do Daka. W podanym przedziale cenowym masz właściwie tylko do wyboru:
    Tamron 11-18/4.5-5.6
    Tokina 12-24/4.0
    Tamrona 17-35/2.8-4 moim zadaniem nie ma sensu kupować, jeżeli taka
    ogniskowa na szerokim Ci wystarczy to lepiej wziąć tańszego od niego i
    wspomnianego już Tamrona 17-50/2.8. Ponadto, jeżeli te 17 mm nie jest za
    wąsko, to warto się zastanowić, czy nie dołożyć tych 300 zł i nie skusić
    się na Nikkora 16-85/3.5-5.6 no ale to już musisz sam zdecydować jak
    szeroko chcesz mieć i ile pieniędzy możesz przeznaczyć.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-11-25 21:50:28
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Dak" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > głównie:
    >
    > Tamron AF SP 17-35 f/2.8-4 Di LD Aspherical

    Ale to są słoje do fulasa i anala nie do kropa.

    pzdr
    Krzychu

  • 7. Data: 2009-11-26 06:17:18
    Od: ps <p...@g...pl>

    Dak pisze:
> [...]
    > 30-35 mm. W cenie ok. 1500 zł. Tylko nówka wchodzi w grę. Interesują mnie głównie:
    >
    > Tamron AF SP 17-35 f/2.8-4 Di LD Aspherical

    (..)
    Z tych dwóch wziąłbym tamrona. I wziąłem. :)

    (..)
    > najbardziej mnie interesuje jakość optyczna. Chce kupić obiektyw na parę
    > dobrych lat...(5-6 lat). Ważna długa gwarancja!

    Sigma ma 3+2 lata, przy wyrobach 'lepszych' :) A na szeroko do DX to bym
    wziął używaną Sigmę 10-20, może jest i ciemniejsza (4-5.6, chyba, że
    nowa 3.5 ale już przekracza budżet) ale szersza i bardzo przyzwoita
    jeśli chodzi o jakość.

  • 8. Data: 2009-11-26 10:11:27
    Od: " Dak" <d...@W...gazeta.pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > wnie:

    > Zaraz -zaraz.
    > Wytłumacz proszę, czego szukasz?

    Szukam pod APS-C / DX (nikon d80) obiektywu który na jednym końcu będzie miał
    12-15 (maks. 17 MM) a na drugim końcu ok. 30-35 mm. Zależy mi jak pisałem na
    jakości optycznej i braku wad/ zniekształceń, itp. Obiektyw nie musi być super
    szeroki.

> [...]
    > drugim wypadku, to warto chyba zainwestować w Sigmę 12-24, mimo, że
    > droższa o jakieś 1000zł od założonego budżetu.

    Takie opcje - dopłać XXX zł - nie wchodzą w grę :) 1500 zł to i tak dla mnie
    kupa kasy...

    Dak.

  • 9. Data: 2009-11-26 10:14:10
    Od: " " <d...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > się na Nikkora 16-85/3.5-5.6 no ale to już musisz sam zdecydować jak
    > szeroko chcesz mieć i ile pieniędzy możesz przeznaczyć.

    16-85 niema żadnych błędów optycznych ? Bo jest dość drogi, a mam obiektyw o
    podobnym zakresie (18-105).

    Dak.

  • 10. Data: 2009-11-26 10:15:20
    Od: " " <d...@W...gazeta.pl>

    > Ale to są słoje do fulasa i anala nie do kropa.

    A w czym problem?, przecież FF pasuje do DX.

    Dak.