  • 41. Data: 2014-11-09 00:48:52
    Temat: Re: Odzysk miedzi po wytrawieniu
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Ciekawe czy robią kable głośnikowe z odtlenionego srebra 99,999. Pojedyncze druty
    oczywiście polerowane i pokrywane 24 karatowym złotem żeby nie korodowały. Takie
    kable to by było coś.

    Nie bluźnij waść! Zwykłym 24-karatowym? Toż to powinno być co najmniej
    też złoto 5N (trochę w życiu takiego słota przez ręce przewaliłem - ot,
    technolog półprzewodnikowy...)

    --
    Darek

  • 42. Data: 2014-11-09 00:54:38
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:

    > I od tego właśnie stabilizator. Z tą śmieszną prostotą trochę
    > przesadziłeś, jednak przynajmniej miareczkować trzeba umieć.

    > Święta prawda.

    W chlorku żelaza z moderatorem w postaci żelatyny prowadziłem
    kontrolowane trawienie ze skokiem szerokości ścieżki na kolejnych
    maskach co 50 mikrometrów i ze stopniowaniem co mniej więcej 15
    mikrometrów - z każdej maski trzy różne warianty trawienia. Ale linię
    paskową z VSWR=1.05 (łącznie z przejściem na gniazda N) wytrawiłem...

    --
    Darek

  • 43. Data: 2014-11-09 01:02:40
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 00:48:56 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

> [...]
    >
    > Nie bluźnij waść! Zwykłym 24-karatowym? Toż to powinno być co najmniej
    > też złoto 5N (trochę w życiu takiego słota przez ręce przewaliłem - ot,

    Ot niewiedza. W reklamach mówią że 24 karatowe złoto jakim pokrywane są uchwyty
    pokrywek do garnków jest super. Ale jak twierdzisz że to złoto 5N ma być to co się
    mam nie zgodzić. Lepszej nazwy na to 5N nie ma? Bo takie 24 karaty robi wrażenie. A
    5N to raczej jak nazwa tuszu albo szminki.

  • 44. Data: 2014-11-09 11:04:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-09 00:54, Dariusz K. Ładziak pisze:
> [...]

    W co najwyżej 10% roztworze kwasu siarkowego i nadtlenku wodoru to
    raczej mieszanina kwasu siarkowego i nadtlenku, kwas Caro (od nazwiska)
    chyba tylko przy wysokich stężeniach. Ale upierał się nie będę.

    Stabilizator działa rewelacyjnie. Jego skuteczność sprawdzało się
    dodając do próbki roztwór siarczanu żelaza (III). Jeżeli po półgodzinnym
    ogrzewaniu próbki do 82C zawartość nadtlenku w próbce spadała o więcej
    niż 1% (czyli na przykład z 8% do mniej niż 7%) dodawało się stabilizatora.

> [...]
    > mikrometrów - z każdej maski trzy różne warianty trawienia. Ale linię
    > paskową z VSWR=1.05 (łącznie z przejściem na gniazda N) wytrawiłem...

    Od biedy można regenerować stężonym kwasem azotowym, w amatorskich
    warunkach bardzo skuteczne. Ale 50 um to już raczej tym nie wyrobisz...

    P.P.

  • 45. Data: 2014-11-13 14:42:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Od biedy można regenerować stężonym kwasem azotowym, w amatorskich
    > warunkach bardzo skuteczne. Ale 50 um to już raczej tym nie wyrobisz...

    Wyrobić to wyrobi. Tylko nie za bardzo będzie wiedział, kiedy.
    Sądząc z opisu, to Darkowi chyba chodziło o powtarzalność procesu,
    a nie o to, że miał szczęście i mu jedna sztuka wyszła.

    Pozdrawiam, Piotr