  • 31. Data: 2014-11-08 14:26:57
    Temat: Re: Odzysk miedzi po wytrawieniu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:b2289238-66c3-4b26-9c6d-4bc1665343fc@googlegrou
    ps.com...

    > To może trzy metale. Na zewnątrz złoto bo zmiękcza górę. potem srebro a w
    > środku ołów do upłynnienia basów. Jak ktoś woli twarde bazy to w środku
    > wolfram.

    Czy kable są gdzieś na liście "urządzeń" podlegających RoHS?
    P.G.

  • 32. Data: 2014-11-08 14:53:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-07 22:39, Paweł Pawłowicz pisze:

    > I od tego właśnie stabilizator. Z tą śmieszną prostotą trochę
    A co jest tym stabilizatorem, tak pytam z ciekawości bo ja w chlorku robię.
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 33. Data: 2014-11-08 14:56:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-08 14:53, janusz_k pisze:

    > A co jest tym stabilizatorem, tak pytam z ciekawości bo ja w chlorku robię.

    Kwas dipikolinowy, mieszanina izomerów kwasu pirydynodikarboksylowego.

    P.P.

  • 34. Data: 2014-11-08 17:01:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:

> [...]
    ps.com...

    > Czy kable są gdzieś na liście "urządzeń" podlegających RoHS?

    Czy kabel to urządzenie? :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 35. Data: 2014-11-08 17:03:24
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-08 17:01, AlexY pisze:

    > Czy kabel to urządzenie? :)

    Powiedziałbym, że tak, bo na kablach które kupuję są znaki RoHS i CE.

  • 36. Data: 2014-11-08 17:17:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

    > Powiedziałbym, że tak, bo na kablach które kupuję są znaki RoHS i CE.

    To z tym ołowiem trzeba by do komisji wystąpić o przyznanie wyjątku, że
    technika nie zna innej metody osiągnięcia zamierzonego celu :).
    P.G.

  • 37. Data: 2014-11-08 17:20:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Powiedziałbym, że tak, bo na kablach które kupuję są znaki RoHS i CE.

    Ponadto jest znaczek informujący o tym, żeby nie wrzucać ich do kosza
    na smieci, tylko zbierać razem z innymi Niebezpiecznymi Odpadami.
    To dziwi najbardziej, bo zrobine są one z metalu i plastiku. Tak samo
    jak nóż, długopis albo wieszak na koszule. Te jednak Niebezpiecznymi
    Odpadami nie są.

    Jarek

    PS
    Na kartach SIM ani na mikroprocesorowych katrach płatniczych żadnych
    takich oznaczeń nie ma.

    --
    Co tam widać w perspektywie? Góra łachów i się rusza.
    To Jan Kaczorowski wstaje szukać szczęścia w starych puszkach.

  • 38. Data: 2014-11-08 18:36:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-08 14:56, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Kwas dipikolinowy, mieszanina izomerów kwasu pirydynodikarboksylowego.
    >
    > P.P.
    Ok, poczytałem co to za cudo ale tak niewiele z tego wiem,wyczytałem
    tylko ze jest to jakiś związek organiczny. A tak w ogóle to to można dostać?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 39. Data: 2014-11-08 20:43:45
    Od: l...@g...com

    użytkownik janusz_k napisał:

    > Ok, poczytałem co to za cudo ale tak niewiele z tego wiem,wyczytałem
    > tylko ze jest to jakiś związek organiczny. A tak w ogóle to to można dostać?

    Stabilizator stanowi wodny roztwór kwasu aminooctowego w ilości 0,01÷0,2 g/dm3 i
    dwupirydylu w ilości 0,001÷0,02 g/dm3. Z patentu, wiec proporcje sa tajne:)

    Nie idz ta droga, nie idz!!!

  • 40. Data: 2014-11-08 22:04:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-08 18:36, janusz_k pisze:

    > Ok, poczytałem co to za cudo ale tak niewiele z tego wiem,wyczytałem
    > tylko ze jest to jakiś związek organiczny. A tak w ogóle to to można
    > dostać?

    Można. U Mercka. Można też dość prosto zrobić z pikoliny.
    Ale jeśli nie znasz szczegółów, to stracisz pół życia na dopracowanie
    technologii. Bardzo wąskie tolerancje.

    P.P.