  • 1. Data: 2014-11-07 10:20:28
    Temat: Galwaniczna izolacja interfejsu 1wire
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Chciałbym zbierać dane z kilku czujników DS18B20 znajdujących się w
    odległości < 10 metrów od modułu z MCU. Co najmniej jeden czujnik będzie
    się znajdował w wodoszczelnej obudowie na zewnątrz budynku. Z uwagi na
    dość długą magistralę mam opory przed podłączaniem tego bezpośrednio do
    pinu mikrokontrolera.

    Istnieje może jakieś sprawdzone rozwiązanie, które umożliwiłoby mi
    postawienie izolacji galwanicznej pomiędzy czujnikami a resztą
    elektroniki? Najlepiej byłoby, gdyby było to proste rozwiązanie, w
    rodzaju tych układów ISO do RS485, CAN, SPI, I2C itp. Jeśli nie ma
    czegoś takiego na rynku, to może dałoby się coś takiego "wyrzeźbić" z
    transoptorów?

    Da się coś takiego zrobić, żeby działało automatycznie w obydwu
    kierunkach, czy też jedynym wyjściem będzie przeznaczenie dodatkowego
    pinu w MCU na przełączanie kierunku transmisji w zmodyfikowanej
    procedurze obsługi 1wire?

  • 2. Data: 2014-11-07 10:42:58
    Temat: Re: Galwaniczna izolacja interfejsu 1wire
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > się znajdował w wodoszczelnej obudowie na zewnątrz budynku. Z uwagi na
    > dość długą magistralę mam opory przed podłączaniem tego bezpośrednio do

    Jak najbardziej słusznie.
    Żaden nawet najkrótszy przewód wychodzący poza PCB nie powinien być łączony
    bezpośrednio do nogi procesora.

    Niestety nie znam 1wire.
    P.G.

  • 3. Data: 2014-11-07 11:25:37
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > kierunkach, czy też jedynym wyjściem będzie przeznaczenie dodatkowego
    > pinu w MCU na przełączanie kierunku transmisji w zmodyfikowanej

    Gogiel pokazuje sporo rozwiązań jak skierujesz zapytanie isolated 1wire
    interface
    Od banalnie prostych do zaawansowanych.
    Zauważ że izolowana przetwornica potrzebna.
    http://www.maximintegrated.com/en/images/appnotes/37
    54/3754Fig01.gif
    dwukierunkowy bardzo szybki izolator będzie raczej za drogi :
    http://www.analog.com/en/interface-isolation/digital
    -isolators/adum3442/products/product.html
    pewnie chodzi ci o "Bidirectional digital isolators" wybierz sobie jakiś
    http://www.analog.com/en/interface-isolation/digital
    -isolators/products/index.html#Dual_Channel_Standard
    _Isolators

    --
    Paskuda03

  • 4. Data: 2014-11-07 11:41:43
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > kierunkach, czy też jedynym wyjściem będzie przeznaczenie dodatkowego
    > pinu w MCU na przełączanie kierunku transmisji w zmodyfikowanej

    Literatura pomocnicza w temacie izolacji 1wire
    http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mv
    p/id/5134

    --
    Paskuda03

  • 5. Data: 2014-11-07 13:02:28
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 07.11.2014 o 10:20, Atlantis pisze:

> [...]
    > rodzaju tych układów ISO do RS485, CAN, SPI, I2C itp. Jeśli nie ma
    > czegoś takiego na rynku, to może dałoby się coś takiego "wyrzeźbić" z

    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate
    corners of the room. This will prevent the premature build-up of a
    critical mass.

  • 6. Data: 2014-11-07 14:13:53
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-07 10:42, Piotr Gałka pisze:
    > Jak najbardziej słusznie.
    > Żaden nawet najkrótszy przewód wychodzący poza PCB nie powinien być łączony
    bezpośrednio do nogi
    > procesora.

    Większość centralek alarmowych jest tak zaprojektowana. Transil na wejściu i wspólna
    masa.

  • 7. Data: 2014-11-07 14:23:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 07 Nov 2014 14:13:53 +0100, Bool <n...@n...com> wrote:
    > Większość centralek alarmowych jest tak zaprojektowana. Transil na
    wejściu i wspólna masa.

    To jest podstawa, dzięki temu instalatorzy na wsiach po burzy cieszą
    się, że mają robotę (serio, bez przekąsu). A klienci przyjmują
    konieczność wymiany ze zrozumieniem, wiadomo na burzę nie ma rady.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-11-07 14:26:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Większość centralek alarmowych jest tak zaprojektowana. Transil na wejściu
    > i wspólna masa.

    Nie rozumiem co chcesz powiedzieć.
    Tak, czyli jak.
    P.G.

  • 9. Data: 2014-11-07 16:03:54
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-07 14:26, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem co chcesz powiedzieć.
    > Tak, czyli jak.

    Masa wejść parametrycznych połączona jest długim przewodem poza pcb i jest podłączona
    do nogi procesora.

  • 10. Data: 2014-11-07 18:29:36
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Atlantis wrote:
> [...]
    > będzie się znajdował w wodoszczelnej obudowie na zewnątrz budynku. Z
    > uwagi na dość długą magistralę mam opory przed podłączaniem tego

    DS.... numeru nie pamietam i nie che mi sie szukac- ultra szybka dioda
    zaporowo polaczona do magistrali, ich produkt. Montowany w ich interface
    usb<->1wire.

    TAK, to dziala bo uratowalo to moj adapterek a przywalilo w dom sasiada. Dioda
    sie zwarla wewnetrznie i po jej wylutowaniu (nie mam na wymiane :/ ) adapter
    ruszyl :-)!

    Nie panikuj, mialem wtedy z 20m lacznie magistrali "drzewo". Szukaj po ultra
    fast protection diode DS 1wire i znajdziesz od razu.

    PS
    Padla tez wtedy sieciowka, switch (chyba sam zasilacz), i uklad z zamka
    szyfrowego (zaden uC, UA3730 ztcp, mialem na wymiane nawet bo to dinozaur). TV
    i wszystko inne bez strat.