  • 1. Data: 2014-11-06 22:37:34
    Temat: Gniazdo elktryczne typ E, wymiary
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jakoś nie mogę poszukać wymiarów naszego gniazda.
    Jaki jest rozstaw otworów/bolców, średnica itd?

    Robert

  • 2. Data: 2014-11-06 23:01:52
    Temat: Re: Gniazdo elktryczne typ E, wymiary
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert Wańkowski pisze tak:

    > Jakoś nie mogę poszukać wymiarów naszego gniazda.
    > Jaki jest rozstaw otworów/bolców, średnica itd?

    French standard NF C 61-314 "Plugs and socket-outlets for household and
    similar purposes" (which also includes CEE 7/7, 7/16 and 7/17 plugs)
    defines a round plug with two round pins measuring 4.8 by 19 mm (0.189
    by 0.748 in), spaced 19 mm

    http://www.tme.eu/pl/pages/plugs-drawings.html

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-11-06 23:15:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PiteR"
    > defines a round plug with two round pins measuring 4.8 by 19 mm (0.189
    > by 0.748 in), spaced 19 mm

    Dzięki.
    19 mm... aż poszedłem zmierzyć. Zgadując bym powiedział, że gdzieś 3 cm.

    Robert

  • 4. Data: 2014-11-06 23:46:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-06 23:15, Robert Wańkowski pisze:
    > "PiteR"
    >
    > Dzięki.
    > 19 mm... aż poszedłem zmierzyć. Zgadując bym powiedział, że gdzieś 3 cm.

    E, tam. Palec wskazujący dotyka obu bolców we wtyczce.

    Trzech centymetrów to chyba nie miały nawet stare płaskie wtyki
    trójfazowe 64A.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-11-07 03:29:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > E, tam. Palec wskazujący dotyka obu bolców we wtyczce.

    no, różne palce ludziska mają :)

  • 6. Data: 2014-11-07 13:46:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-07 03:29, sundayman pisze:

    > no, różne palce ludziska mają :)

    I w jeszcze różniejsze rzeczy je wrażają ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-11-07 17:03:09
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.11.2014 um 13:46 schrieb Adam:

    > I w jeszcze różniejsze rzeczy je wrażają ;)

    To też. Ja mam praktycznego kciuka, bo ma szerokość (jak lekko
    przycisnę) dokładnie jednego cala. Nadawał się świetnie do odmierzania
    odcinków w USA ;-)

    Waldek

  • 8. Data: 2014-11-07 17:19:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > To też. Ja mam praktycznego kciuka, bo ma szerokość (jak
    > lekko przycisnę) dokładnie jednego cala.

    Zmierzyłem -- mam tak samo. W prawej ręce, bo w lewej mniej.

    > Nadawał się świetnie do odmierzania odcinków w USA ;-)

    W kolejnictwie świetnie sprawdzają się inne praktyczne miary.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2014-11-07 17:23:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Friday, November 7, 2014, 5:19:37 PM, you wrote:

    [...]

    > W kolejnictwie świetnie sprawdzają się inne praktyczne miary.

    Na xuj większe? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-11-07 19:14:06
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Zmierzyłem -- mam tak samo. W prawej ręce, bo w lewej mniej.

    > W kolejnictwie świetnie sprawdzają się inne praktyczne miary.

    Zwłaszcza w określaniu różnicy szerokości toru...

    --
    Darek