  • 71. Data: 2012-09-28 16:33:12
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" g...@n...chmurka.net

    > A to prawda, chciałem kupić netbooka, ale kupiłem smartfona i nie żałuję.
    > Inna sprawa, że jak ktoś traktuje smartfona jak telefon z bajerami, to się
    > rozczaruje. Dla mnie to nie telefon tylko komputer z funkcją dzwonienia.

    Dla mnie bez tej funkcji. ;)

    > Śmierdzi fanatyzmem.

    Otwórz okno -- masz uszkodzona wentylację. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2012-09-28 16:41:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "badworm" c...@b...pl

    > Na wspomnianym wcześniej palmofonie (czy jak kto woli pocket PC) dostęp
    > do kont w dwóch różnych bankach zapewnia mi jedna i ta sama przeglądarka
    > WWW.

    Dlatego nie warto z Tobą rozmawiać. :) Ja mam smartfon
    z małym ekranem i aplikacjami dedykowanymi konkretnym
    bankom. Ty masz coś innego.

    > Takie informacje urządzenie powinno udostępniać samo z siebie, w ramach
    > systemu operacyjnego. Wskaźnik sygnału GSM jest w telefonach od zawsze,

    Nie ma tych informacji, na których mi zależy.

    > użyteczność sygnału GPS dla większości użytkowników powinna się
    > sprowadzać tylko do informacji czy jest fix 2D/3D.

    Ale ja nie należę do tej większości. Większość ludzi zaspakaja
    się seksem, ubraniem i jedzeniem. Ja należę do mniejszości.

    > No niewątpliwie, szczególnie że na chyba wszystkich smarftonach da się
    > pisać tylko kciukami - jak to się ma do pisania 10 palcami na normalnej
    > dużej klawiaturze?

    Powiem Ci w sekrecie... Stawiasz palec gdzieś w okolicy początkowej litery
    i ciągasz po ekranie tak, aby mniej więcej wskazywać, o co Ci chodzi...
    Mądra klawiatura sama domyśla się, o co chodzi. Tak pisze się znacznie
    szybciej niż na zwykłej klawiaturze. I nie kciukiem, ale którymkolwiek
    palcem -- ja ciągam wskazującym.

    Można też po prostu mówić -- programy rozpoznające mowę są naprawdę doskonałe.

    -=-

    Nie masz smartfonu -- nie pogadamy, bo nie masz pojęcia o tym, czym jest smartfon.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2012-09-28 21:12:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-09-28 00:50, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Napięciowo... a prądowo jak? bo przy podobnej mocy, dla wyrównania
    > rachunku, prąd musi wzrosnąć.

    Przecież i tak rosną dopuszczalne prądy pobierane z portów USB.
    Ja tylko kwestionuje wymysły Eneuela, że USB może zostać wyparte przez
    FW bo ten ostatni ( dzięki 12V) lepiej się nadaje do roli ładowarki
    urządzeń mobilnych. Moim zdaniem tendencja jest odwrotna.

    >Daje to grubsze przewody i konieczność
    > pewniejszych styków, bo według prawa Ohma przecież, wzrosną straty per
    > oporność, przewodów, czy styków - więcej pójdzie na ich grzanie. Na
    > wiem, że procek to tam mocy sporo konsumuje, ale jego złącza, to raczej
    > nie rozpina się po kilka razy dziennie, więc chyba łatwiej zapewnić
    > pewny styk...? ITD... Dla większych mocy nie bardzo bym chciał obniżać
    > napięcia...

    Przecież ładowanie urządzeń mobilnych nie jest głównym zadaniem napięć
    dostarczanych do interfejsu. Ważne jest żeby zasilić urządzenie
    zewnętrzne podłączane do portu. A z reguły te urządzenia przechodzą na
    niższe napięcia i niższy pobór mocy niż w czasach gdy pojawił się USB. Z
    drugiej strony pojawia się pokusa żeby zasilać urządzenia, które
    potrzebują więcej energii. Już kiedyś tak było. Mam dysk zewnętrzny hdd,
    który podłączało się do dwóch gniazd USB żeby mógł pobrać odpowiednio
    dużo prądu.

    > ale zobaczymy, miejmy nadzieję, żeprzez obniżkę nie wzrośnie
    > znacząco wrażliwość układu na obce pola el-mag...

    To jest argument, ale mimo tego napięcia w układach są coraz niższe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 74. Data: 2012-09-28 21:19:56
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:k44c1f$k4n$1@speranza.aioe.org...
    > Przed ślepotą ostrzegają mądrzy ludzie -- zabraniają noszenia
    > ,,słonecznych'' okularów, które sprawiają, że źrenice otwierają
    > się, aby wpuszczać więcej ultrafioletu. Lekarskie okulary mają

    Toteż nie kupuję tych bazarowych, czy ze stoiska koło przystanku tranwaju na
    dworzec.

    > filtry ultrafioletowe (i być może inne -- nie wiem, co jeszcze
    > mają; zapewne są różne szkła lekarskie/korekcyjne/zdrowotne;
    > tańsze są zwykle gorsze, droższe mogą być lepsze, mogą mieć
    > różne filtry i powłoki antyrefleksyjne) zatem otwieranie
    > się źrenicy nie spowoduje uszkodzenia oka...

    Moje się tylko tyle zaciemniają, ile trzeba. A sskoro robię je u
    dyplomowanego optyka (i koniecznie szklane soczewki, nie z tworzywa), to
    raczej powinny być fiormalnie zdatne do noszenia.

    > BTW fotochromów. Ja miałem ich sporo. Nie jest prawdą, że
    > reagują tylko na ultrafiolet. Reagują na światło w ogóle.

    Na bardzo jasną lampę nie zareagowało. Od małej diodki niebieskiej (ma w
    widmie UV), czy wprost UV, od razu się zaciemniło. Muszą mieć chyba różne
    miejsce w widmie - inaczej świeci banknot 20PLN oświetlony UV z niebieskiej,
    a inaczej z właściwej UV.

    > A teraz mi napisz, gdzie jest błąd w moim opisie szkodliwości mikrofali.

    Niezbyt mi się chce wierzyć, że mikrofale nie wywołają wrażenia ciepła, moze
    nie wprost, ale... To jest energia, a praca, ciepło i energia są sobie
    równoważne. Skoro energia, to i ciepło. Woda, przejmując energię od
    mikrofal, dostaje ciepła. Dostając ciepła, musi dać się odczuć. Poza tym -
    jest to fala elektromagnetyczna. Nerwy, naczynia krwionośne, płyny
    ustrojowe, są lepszymi, czy gorszymi, ale przewodnikami. Jeśli przewodnik
    zostanie wzbudzony i utworzony będzie w jakiś sposób obwd zamknięty, przez
    przewodnik popłynie prąd i ten się mniej, lub bardziej nagrzeje. W jaki
    sposób można gotować jajka w mikrofali? Jest przyrzad, gdzie się te cojones
    wkłada i uruchamia kuchenkę po włożeniu całości. Skoro nie mikrofale, to
    energia, zgodnie z równoważnością, wydzieliła się jako ciepło, podgrzewające
    jajka.
    Bo jeśli ciało nie poczuło mikrofali jako ciepło, to energia tychże, skoro
    nie zamieniła się w ciepło, to zamieniła się w pracę, bądź wyszła w postaci
    innego promieniowania (jak np. gwałtowne hamowanie elektronów na
    antykatodzie).
    Co do szukania błędu w opisie - aby przyjąc korektę, musiałbym mieć podane
    źródło informacji korygujących.
    BTW. Co w takim razie grzało moją rękę przyłożoną do drzwiczek pracującej
    mikroweli, skoro nie było to ciepło rozgrzanej szybki (ta była chłodna), a
    maszyna dopiero co została włączona? Żarówka w środku? :) (nie, nie boli,
    nie swędzi, nie szczypie, nie paskudzi się, ran niet)

  • 75. Data: 2012-09-28 21:28:25
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Przecież i tak rosną dopuszczalne prądy pobierane z portów USB.

    Alez ja nie mówię, że to zły kierunek. Zastanawiam się po prostu, jak będą
    minimalizowane straty w miejscach, które podałem... Które to straty raczej
    wzrosną, więc albo styk poprawić (przy zachowaniu odpowiedniości), i/lub
    przewody pogrubić...

    > Ja tylko kwestionuje wymysły Eneuela, że USB może zostać wyparte przez FW
    > bo ten ostatni ( dzięki 12V) lepiej się nadaje do roli ładowarki urządzeń
    > mobilnych. Moim zdaniem tendencja jest odwrotna.

    Czemu nie? Lubię po prostu w miarę możliwości od razu rozkminić, jakie są
    nie tylko "ZA" takiego rozwiązania, ale i "PRZECIW".

    > potrzebują więcej energii. Już kiedyś tak było. Mam dysk zewnętrzny hdd,
    > który podłączało się do dwóch gniazd USB żeby mógł pobrać odpowiednio dużo
    > prądu.

    Ja mam huba, przez którego podpinam do kompa pena i kartę wifi. Komp
    (gateway Solo 9100) ma fabrycznie (powiesiłbym za taki wymysł) gniazda USB
    schowane dość głęboko, więc wifi tylko w jedno gniazdko wchodzi, a w drugie
    nie, pen zaś udaje mi się tylko dostać zasilanie, ale już nie ma komunikacji
    z lapem. Jak podpinam pena pod huba, to na moment wyrywa mi połączenie,
    pewnie podpięcie kuca zasilanie i karta głupieje... po chwili wraca do
    normy.

    > To jest argument, ale mimo tego napięcia w układach są coraz niższe.

    Zmniejszyć oporności, czyli zwiększyć prądy, wtedy ograniczymy polom w.cz.
    możliwość wydzielania się na jakimś elemencie układu - mała oporność
    dostatecznie ograniczy jego skutki. Coś kosztem czegoś... więc zapewne
    sumaryczna moc przesyłanych sygnałów nie zmieni się, a może nawet
    wzrośnie... albo będzie to dobrze ekranowane... Zobaczymy, co wymyślą.

  • 76. Data: 2012-09-28 23:19:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 16:25:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > BTW fotochromów. Ja miałem ich sporo. Nie jest prawdą, że
    > reagują tylko na ultrafiolet. Reagują na światło w ogóle.

    To może zależeć od materiału, z którego jest wykonana warstwa
    samościemniająca. Moje niestety praktycznie w ogóle nie przyciemniają
    się w pomieszczeniach zamkniętych (w tym również w samochodzie) co by
    sugerowało, że reagują na UV-B.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 77. Data: 2012-09-28 23:28:50
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 16:41:39 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > Dlatego nie warto z Tobą rozmawiać. :) Ja mam smartfon
    > z małym ekranem i aplikacjami dedykowanymi konkretnym
    > bankom. Ty masz coś innego.

    Ale o co dedykowane aplikacje skoro przeglądarka obsługuje wszystkie
    funkcje w banku? Co dzięki nim zyskujesz? Warto sobie nimi zaśmiecać
    smartfona? Na PC też są takowe aplikacje dające cokolwiek więcej niż
    dostęp przez WWW?
    > Nie ma tych informacji, na których mi zależy.

    Zmienić urządzenie/system operacyjny :P
> [...]
    > Mądra klawiatura sama domyśla się, o co chodzi. Tak pisze się znacznie
    > szybciej niż na zwykłej klawiaturze. I nie kciukiem, ale którymkolwiek

    Cóż, klawiatur ekranowych to unikam jak mogę ale ja truskawki z cukrem
    jem... Z samego technicznego punktu widzenia normalna klawiatura
    umożliwia znacznie szybsze wprowadzanie danych niz jakiś ekranowy
    wynalazek. Dodatkowo nie traci się powierzchni ekranu na klawiaturę. Dla
    mnie ważne jest też sprzężenie zwrotne - albo sztuczne dźwiękowe (ale to
    jest na dłuższą metę wkurzające) albo mechaniczne, informujące o fakcie
    wciśnięcia klawisza. Z tych powodów szukając jakiegoś pocket pc od razu
    eliminowałem modele nie posiadające klawiatury QWERTY.
    > Można też po prostu mówić -- programy rozpoznające mowę są naprawdę doskonałe.

    I jadąc np. tramwajem będę w ten sposób pisał SMSa?

  • 78. Data: 2012-09-29 10:29:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 20:31:03 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." 1buo0p1bb02oe$....@4...net
    > Nie będę szukał tamtego wątku, nie będę zakładał nowego... ;)
    > Uznaj, że nie potrafię -- tak będzie najprościej. :)
    >
    > http://androidland.pl/aplikacje/nawigacja-wewnatrz-b
    udynkow-dzieki-google-maps-6-0/
    > Nie tak dawno temu ukazała się nowa wersja Google Maps
    > na urządzenia z systemem Android. Wśród udoskonaleń
    > najistotniejszą nowością jest możliwość nawigacji
    > wewnątrz budynków!
    >
    > I co Ty na to?

    Ze tu slowa nie ma jakoby androidowe odbiorniki GPS byly lepsze.

    Strony nie moge otworzyc.

    > Na dzień dzisiejszy firma Google oferuje nam dostępność
    > tej opcji w takich miejscach jak większe centra handlowe,
    > lotniska oraz sieć sklepów IKEA. Liczba tych budynków
    > oczywiście jest ograniczona, lecz Google zapewnia
    > o stałej aktualizacji i nawiązywaniu odpowiednich
    > umów z kolejnymi sieciami handlowymi, urzędami
    > i instytucjami publicznymi.

    I myslisz ze google zamontowala symulator satelitow GPS ?

    Zaloze sie ze za drobna oplata montuja raczej stacje wifi, albo korzystaja
    z istniejacych. A potem ... zbieraja informacje gdzie chodzisz, co
    kupujesz, albo nawet i w ktorym kacie baru pijesz :-)

    J.

  • 79. Data: 2012-09-29 13:11:30
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Zaloze sie ze za drobna oplata montuja raczej stacje wifi, albo korzystaja
    > z istniejacych. A potem ... zbieraja informacje gdzie chodzisz, co
    > kupujesz, albo nawet i w ktorym kacie baru pijesz :-)

    Żeby tylko w klopie nie zamontowali kolejnego hotspota... :)

  • 80. Data: 2012-09-29 14:58:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
    [..]
    > ze światem (pisanie na małej klawiaturze jest szybsze niż na
    > laptopowej, zaś na laptopowej -- szybsze niż na desktopowej)
    > itd...

    Serio? ile CPS wyklikasz?

    [..]
    --