  • 61. Data: 2012-09-28 00:33:00
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:iq5ya3oaypyn$.dlg@badworm.pl...

    > Problem takiego podładowywania dotyczy bardziej właśnie smartfonów bo
    > większość z nich wytrzymuje na baterii zaledwie kilka dni. Normalny
    > telefon z dobrą baterią pociągnie i tydzień.

    Ba!! Wiadomo!
    Ale tez z drugiej strony mając telefon co długo trzyma, jak dawno ładowałeś,
    to zapomnisz, że tak się stało i możesz nagle być zaskoczony komunikatem
    "bateria rozładowana" i wyłaczeniem się telefonu, np. w samym środku jakiejś
    ważnej rozmowy, której przerwanie, czy nie dojście do skutku, może się
    nienajsympatyczniej skończyć (np. szef ci dzwoni, że masz natychmiast
    przyjeżdżać, bo ktoś tam nawalił i za godzinę cały plan się posypie...),
    itd, itp.
    Stąd takim doładowaniem objąłbym także tradycyjne fony, dodając im
    dedykowaną przystawkę, bądź modernizując konstrukcję ładowarki.
    Mój stary R320s to koło 5 dni ciągnie (on nie jest specjalnie oszczędny,
    normalnie, to 2-3 dni), ale przy sprawnym akumulatorze jest cholernie
    przewidywalny. Pewnie by dłużej pociągnął, gdyby mi się z jakiegoś powodu
    nie logował do stacji odległej o ponad 5 km, szczytówa to BTS z Woli, będąc
    na Pradze-Południe. Ale często łapie okolice Powiśla... To bliżej, ale też
    kilka km.

  • 62. Data: 2012-09-28 00:43:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:k3us6q$ghe$1@speranza.aioe.org...
    > Zanim dojdziemy do radioaktywności, weźmy ultrafiolet -- dlaczego
    > jest on szkodliwy? Tuż za widzialnymi. Dlaczego można spalić skórę
    > nadfioletem, nie czując żadnego bólu -- ja właśnie tak spaliłem
    > skórę na swych uszach, będąc w Norwegii, gdzie na drogach leżał
    > lód, a ja ubrany byłem wówczas w koszulki z krótkim rękawem.

    Coś kojarzę z głębokością wnikania, ale niekoniecznie słusznie...
    Hmm... spalona skóra powiadasz... Co byś powiedział na w podobny sposób
    utratę wzroku? Zdarzyło mi się być o włos...
    Pod koniec lat 80, latem (sierpień OIDP)., byłem z grupą znajomych w
    Świbnie. Dokładnie nie pamiętam od czego, ale na miejsce stacjonowania
    wróciłem nieźle zmachany marszem, niemal od razu padłem jak długi, mordę
    kierując prościutko na słonko (niebo bezchmurne, nieco po południu), tak
    według kumpli przeleżałem dwie godziny, bez ruchu. Mordę spaliłem, piekła
    dość mocno, nie od razu. To był pierwszy i jedyny raz, kiedy widziałem szkła
    fotochromowe (takie noszę od lat) czarne jak smoła, nie było przez nie widać
    prawie nic. One uratowały mi wzrok, oczom nic się nie stało. Dobrze, że do
    spania nie zdjąłem, jak zwykle, noszonych pingli...
    Oj, słonko potrafi dopiec, dosłownie...

  • 63. Data: 2012-09-28 00:50:17
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > Coraz więcej urządzeń mikroprocesorowych ma rdzeń zasilany 2,5 V czy 1,2 V
    > a interfejsy 3.3V. USB 5V jest trochę przeżytkiem, bo zmusza do robienia
    > linii USB +D, -D czy VBUS odpornych na 5V. JA bym się spodziewał, że
    > prędzej przejdzie się na 3.3V niż na interfejs z napięciem 12V.

    Napięciowo... a prądowo jak? bo przy podobnej mocy, dla wyrównania rachunku,
    prąd musi wzrosnąć. Daje to grubsze przewody i konieczność pewniejszych
    styków, bo według prawa Ohma przecież, wzrosną straty per oporność,
    przewodów, czy styków - więcej pójdzie na ich grzanie. Na wiem, że procek to
    tam mocy sporo konsumuje, ale jego złącza, to raczej nie rozpina się po
    kilka razy dziennie, więc chyba łatwiej zapewnić pewny styk...? ITD... Dla
    większych mocy nie bardzo bym chciał obniżać napięcia... ale zobaczymy,
    miejmy nadzieję, żeprzez obniżkę nie wzrośnie znacząco wrażliwość układu na
    obce pola el-mag...

  • 64. Data: 2012-09-28 15:11:04
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    badworm <n...@p...pl> wrote:

    > Problem takiego podładowywania dotyczy bardziej właśnie smartfonów bo
    > większość z nich wytrzymuje na baterii zaledwie kilka dni.

    Żeby jeszcze kilka dni... ja jak zdejmę rano z ładowarki to wieczorem po
    pracy już muszę ładować (jeśli nie ładuję w pracy). Ale to kwestia tego,
    jak się używa telefonu, co jest powłączane (dane przez sieć komórkową
    bardzo dużo żrą)...

    Mój telefon, zdjęty z ładowarki o 7 rano i nie używany przez ten czas, po
    8 godzinach (jest 15:10) ma 52% baterii... to i tak dużo. Dane komórkowe
    wyłączone (jest wifi, które też jest wyłączone, jak mam wyłączony ekran).

    A Nokię ładuję raz w tygodniu ;)

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 65. Data: 2012-09-28 15:12:22
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    badworm <n...@p...pl> wrote:

    > Mam, choć może nie tyle smartfon co palmofon, paroletni SPV M5000 z
    > Windows Mobile 5.

    SPV M3000 też wytrzymywał mi parę dni...

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 66. Data: 2012-09-28 15:13:30
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > pisanie na małej klawiaturze jest szybsze niż na laptopowej, zaś na
    > laptopowej -- szybsze niż na desktopowej

    No nie przesadzajmy...

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 67. Data: 2012-09-28 15:16:00
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > Działa poprawnie -- to naprawdę nie laptop z jego pomerdanymi Windows.

    Czy Windows jest jedynym systemem, który działa na laptopach? Dobrze że
    mój laptop o tym nie wie.

    > wiele. Teraz widzę, że nie pomyliłem się. Przydatność smartfonu jest
    > szokująco duża/wysoka. Co więcej -- podobne stanowisko wyraziła masa
    > innych ludzi, przez co chyba już nikt nie produkuje atomowych netbooków.

    A to prawda, chciałem kupić netbooka, ale kupiłem smartfona i nie żałuję.
    Inna sprawa, że jak ktoś traktuje smartfona jak telefon z bajerami, to się
    rozczaruje. Dla mnie to nie telefon tylko komputer z funkcją dzwonienia.

    Śmierdzi fanatyzmem.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 68. Data: 2012-09-28 15:31:12
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > Gates umiera moralnie --- zatem i 5V może upaść. :)

    Ty masz jakąś chorobę z tym Gatesem? Jak Identyfikator z Tuskiem?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 69. Data: 2012-09-28 16:25:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Anerys" 5064d6a2$...@n...home.net.pl

> [...]
    > widać prawie nic. One uratowały mi wzrok, oczom nic się nie stało. Dobrze, że do
    spania nie zdjąłem, jak zwykle, noszonych

    Podczerwień jest ,,widziana'' przez skórę -- pojmowana jest jako
    ciepło. Tak więc nawet z dużej odległości można wyczuć lampę żarową.
    Na przykład wisząca pod wysokim sufitem lampa studia fotograficznego
    niemal parzy, choć wisi strasznie daleko. Lampa wyładowcza czy LEDka
    nie jest już tak postrzegana. Może nieść więcej energii, może świecić
    tuz obok skóry, ale skóra tego nie czuje. Podczerwień czujemy jako
    ciepło. Jest to złudne wrażenie, ale ostrzegające. Człowiek
    podświadome unika oparzeń. Ognisko czy Słoneczko promieniuje
    podczerwienią solidnie, zatem widzenie podczerwieni jako
    zagrożenia -- jest dobrem. Wywołuje nie tylko chęć
    chowania się przed ,,gorącem'', ale także poprawia
    krążenie, czego następstwem ma być walka z oparzeniem.

    Podobnie czujemy wysoką temperaturę -- temperaturę ogniska,
    temperaturę wody w garnku, czy czegokolwiek gorącego. Bo
    termometry są na skórze, nie wewnątrz człowieka.

    Mikrofali skóra nie czuje. Termometry są na skórze, receptory
    podczerwieni na skórze -- nic nie ostrzega ani przed mikrofalą
    gotująca wnętrzności, ani przed ultrafioletem... Tym bardziej
    nic nie ,,widzi'' roentgena? Widzi -- rzyganiem. ;) Ale wtedy
    już jest za późno. :( Ultrafiolet (czy tym bardziej roentgen)
    niszczy niekoniecznie poprzez podgrzewanie skóry.

    Bóg najwyraźniej uznał, że zanim człowiek zbuduje nowe źródła
    światła, czy promieniowania w ogóle, ów człowiek pojmie
    mechanizmy ostrzegania i nie poparzy się, nie pokaleczy się.

    Źródeł czystej mikrofali (bez światła i bez podczerwieni)
    czy czystego nadfioletu nie ma w naturze prawie wcale.
    Nie ma zatem potrzeby ostrzegania przed tym czymś.

    -=-

    Przed ślepotą ostrzegają mądrzy ludzie -- zabraniają noszenia
    ,,słonecznych'' okularów, które sprawiają, że źrenice otwierają
    się, aby wpuszczać więcej ultrafioletu. Lekarskie okulary mają
    filtry ultrafioletowe (i być może inne -- nie wiem, co jeszcze
    mają; zapewne są różne szkła lekarskie/korekcyjne/zdrowotne;
    tańsze są zwykle gorsze, droższe mogą być lepsze, mogą mieć
    różne filtry i powłoki antyrefleksyjne) zatem otwieranie
    się źrenicy nie spowoduje uszkodzenia oka...

    BTW fotochromów. Ja miałem ich sporo. Nie jest prawdą, że
    reagują tylko na ultrafiolet. Reagują na światło w ogóle.

    Ponoć podobnie jest z lampami dentystycznymi i plombami
    utwardzanymi światłem -- ponoć te plomby wcale nie reagują
    na ultrafiolet.

    -=-

    A teraz mi napisz, gdzie jest błąd w moim opisie szkodliwości mikrofali.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2012-09-28 16:31:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" g...@n...chmurka.net

    > SPV M3000 też wytrzymywał mi parę dni...

    A moje komórki (wyłączone) wytrzymują parę lat. :) Mam ich kilka sztuk.

    Smartfon pracujący na maksa nie pociągnie nawet godziny? Nie wiem -- chyba
    tak. Zaś 3G, WiFi, GPS itp. rozładuje akumulator (chyba 1350 mAh) w około
    2 godziny. Po co komu 3G i WiFi naraz? Jak to ze ,,śmieciami'' -- do
    czegoś się to przydaje. Na przykład tam, gdzie WiFi pracuje jako APek.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'