    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odezwa energetyczna...
    Date: Fri, 28 Sep 2012 21:19:56 +0200

    napisał w wiadomości news:k44c1f$k4n$1@speranza.aioe.org...
    > Przed ślepotą ostrzegają mądrzy ludzie -- zabraniają noszenia
    > ,,słonecznych'' okularów, które sprawiają, że źrenice otwierają
    > się, aby wpuszczać więcej ultrafioletu. Lekarskie okulary mają

    Toteż nie kupuję tych bazarowych, czy ze stoiska koło przystanku tranwaju na
    dworzec.

    > filtry ultrafioletowe (i być może inne -- nie wiem, co jeszcze
    > mają; zapewne są różne szkła lekarskie/korekcyjne/zdrowotne;
    > tańsze są zwykle gorsze, droższe mogą być lepsze, mogą mieć
    > różne filtry i powłoki antyrefleksyjne) zatem otwieranie
    > się źrenicy nie spowoduje uszkodzenia oka...

    Moje się tylko tyle zaciemniają, ile trzeba. A sskoro robię je u
    dyplomowanego optyka (i koniecznie szklane soczewki, nie z tworzywa), to
    raczej powinny być fiormalnie zdatne do noszenia.

    > BTW fotochromów. Ja miałem ich sporo. Nie jest prawdą, że
    > reagują tylko na ultrafiolet. Reagują na światło w ogóle.

    Na bardzo jasną lampę nie zareagowało. Od małej diodki niebieskiej (ma w
    widmie UV), czy wprost UV, od razu się zaciemniło. Muszą mieć chyba różne
    miejsce w widmie - inaczej świeci banknot 20PLN oświetlony UV z niebieskiej,
    a inaczej z właściwej UV.

    > A teraz mi napisz, gdzie jest błąd w moim opisie szkodliwości mikrofali.

    Niezbyt mi się chce wierzyć, że mikrofale nie wywołają wrażenia ciepła, moze
    nie wprost, ale... To jest energia, a praca, ciepło i energia są sobie
    równoważne. Skoro energia, to i ciepło. Woda, przejmując energię od
    mikrofal, dostaje ciepła. Dostając ciepła, musi dać się odczuć. Poza tym -
    jest to fala elektromagnetyczna. Nerwy, naczynia krwionośne, płyny
    ustrojowe, są lepszymi, czy gorszymi, ale przewodnikami. Jeśli przewodnik
    zostanie wzbudzony i utworzony będzie w jakiś sposób obwd zamknięty, przez
    przewodnik popłynie prąd i ten się mniej, lub bardziej nagrzeje. W jaki
    sposób można gotować jajka w mikrofali? Jest przyrzad, gdzie się te cojones
    wkłada i uruchamia kuchenkę po włożeniu całości. Skoro nie mikrofale, to
    energia, zgodnie z równoważnością, wydzieliła się jako ciepło, podgrzewające
    jajka.
    Bo jeśli ciało nie poczuło mikrofali jako ciepło, to energia tychże, skoro
    nie zamieniła się w ciepło, to zamieniła się w pracę, bądź wyszła w postaci
    innego promieniowania (jak np. gwałtowne hamowanie elektronów na
    antykatodzie).
    Co do szukania błędu w opisie - aby przyjąc korektę, musiałbym mieć podane
    źródło informacji korygujących.
    BTW. Co w takim razie grzało moją rękę przyłożoną do drzwiczek pracującej
    mikroweli, skoro nie było to ciepło rozgrzanej szybki (ta była chłodna), a
    maszyna dopiero co została włączona? Żarówka w środku? :) (nie, nie boli,
    nie swędzi, nie szczypie, nie paskudzi się, ran niet)